Jenny Bonnell i jej mąż Ray z Queensland byli przez lata bardziej zdenerwowani niż wielu innych. Zdjęcie/Instagram/thebonellfamily_
Jedna z największych rodzin w Australii podzieliła się tym, jak utrzymują niskie rachunki za zakupy spożywcze, jednocześnie utrzymując swoją 18-letnią rodzinę nakarmioną.
Z powodu kryzysu związanego z kosztami życia, który spowodował gwałtowny wzrost cen artykułów codziennego użytku, wiele australijskich rodzin z trudem trzymało się swojego budżetu podczas zakupów w supermarkecie.
Po urodzeniu dziewięciu synów i siedmiu córek, Jenny Bonnell i jej mąż Ray, z Toowoomba w stanie Queensland, przez lata czuli się bardziej zdenerwowani niż wielu innych.
Ponieważ dziewięcioro ich dzieci nadal mieszka w domu, para musiała ciężko pracować, aby opracować przepisy i wskazówki dotyczące zakupów, aby utrzymać koszty na jak najniższym poziomie, a także zmniejszyć ilość odpadów.
„Jeśli chcesz dobrze zaplanować budżet, budżet jest rozsądny, musisz dokładnie wiedzieć, co nadchodzi i co dokładnie wydajesz” – powiedziała Bonnell 7News.
„Kupiliśmy mięso, ale mogę samodzielnie przerobić to, co większość ludzi włożyłaby na talerz, i powiększamy je w większy posiłek.
„Na 11 osób zużywamy taką samą ilość mięsa, jaką zjadłaby czteroosobowa rodzina.
„Musisz być bardzo mądry.Po prostu spróbuj wykorzystać każdą drobiazg, który możesz kupić.
„Monitoruj daty użyte w dacie i obracaj wszystko w swojej spiżarni, aby uzyskać najlepszą jakość za swoje pieniądze”.
Na rodzinnej stronie Instagrama dzielą się posiłkami, które przygotowują, aby pomóc nakarmić duże potomstwo.
Przepisy są proste i przydatne, co pozwala na obniżenie kosztów.
„Oto nasz łatwy obiad, Beef Teriyaki” – napisała mama, która została w domu.
„Potrzebujesz tylko wołowiny, kupionego w sklepie sosu teriyaki, białego ryżu, smażonych warzyw i dwóch puszek orientalnego ryżu.
„Jego tworzenie było szybkie i szybko zniknęło”.
W filmie na rodzinnym kanale YouTube, jeden z ich najmłodszych synów, Damien, podzielił się przepisem na makaron z kurzych anielskich włosów, z którego można zrobić aż 28 porcji.
„Obsłużyliśmy 14 osób i dodatkowo schłodziliśmy 14 porcji na następny dzień” – czytamy w filmie.
„Całkowity koszt to 1,40 USD (1,54 USD) za posiłek”.
W innym klipie jedna z córek rodziny, Natalie, przygotowuje niedrogą zupę dyniową dla rodziny, robiąc własny wegański wywar.
„Zaczynam od tego worka płynnego złota” – powiedziała.
„Niezależnie od tego, jakie są twoje resztki warzyw, skórki cebuli, skórki czosnku, kawałków marchewki, wszystkie rzeczy, które zwykle wyrzucasz.
„Teraz, gdy pogoda jest chłodniejsza, zupa to świetny sposób na nakarmienie dużej grupy przy ograniczonym budżecie”.
Mama pokazała również Jenny, co miała tanio, co następnie zamieniła w aż 53 kolacje.
„Idę do supermarketu i rzeźnika, czas napełnić lodówkę mięsem” – powiedziała.
„Zrobiłem 53 posiłki, a w sumie jeśli serwuję 10 do 14 osób na posiłek, otrzymujemy 0,88-1,23 USD (1,35 USD) na osobę”.
Rodzice również bezpośrednio angażują swoje dzieci w finanse rodziny, aby pomóc im dowiedzieć się o budżetowaniu i wydatkach.
„Wszystkie twoje dzieci miały pracę w niepełnym wymiarze godzin, gdy miały 15-16 lat i myślę, że uczy to ich dużej odpowiedzialności” – powiedziała pani Bonnell.
„I uczą się płacić za własne potrzeby, a to zwalnia nas z presji, abyśmy kupowali wszystko dla nich”.
Family Weekly Store zwykle kosztuje około 450 USD (497 USD), ale nie obejmuje to doładowań w środku tygodnia.
W środku tygodnia w jednym ze swoich sklepów pani Bonnell kupiła sześć 3-litrowych butelek mleka, trzy bochenki pokrojonego chleba oraz asortyment świeżych owoców i warzyw.
Ilość obejmowała 2 kilogramy marchewki, cztery kosze truskawek, dwa kawałki jagód, 1 kilogram winogron, 400 gram wiśni, 600 gram pomidorów gronowych, 4 kilogramy ziemniaków, dwa kawałki surówki i sałatkę z brzoskwiń. I worek moreli.
Rodzina Bonell również popisuje się okazjonalnym jedzeniem na wynos, z jednym z najnowszych pakietów Hungry Jacks, w tym ośmioma Whoppersami, 8 Cheeseburgerami, 40 Chicken Nuggetsami, 16 frytkami i 16 napojami gazowanymi – i kosztuje 131,80 USD (145 USD).
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.