Zespół 18 stał się niezależny w pierwszym sezonie zawodów Supercars Gen3 po kilku latach w sojuszu z Triple Eight Race Engineering.
Zespół należący do Charliego Schwerkolta wystawiał Commodory zbudowane z potrójnej ósemki od 2016 do zeszłego roku i rozpoczął nowe relacje z klientami z zespołem homologacyjnym GM w 2019 roku.
Na początku ery Gen3 Team 18 zbudował własnego Chevroleta Camaro o nazwach kodowych T18-001 i T18-002, a teraz zdecydował, że będzie działał bez udostępniania danych innemu konkurentowi.
„Robimy teraz swoje; nie odnowiliśmy tego sojuszu technicznego” – powiedział szef zespołu, Bruin Beasley, w rozmowie z Speedcafe.com.
„Mamy kilku naprawdę inteligentnych graczy i w pewnym momencie musisz wstać, wstać i zrobić to, co uważasz za najlepsze na dłuższą metę”.
„To dobra okazja. Nowość [specification of] Samochód i zbudowaliśmy go sami w domu.
„Mieliśmy naprawdę mądrych ludzi, którzy robili to przez długi czas, więc czasami po prostu musimy się złamać.
„Wszystko, co kiedykolwiek zrobiliśmy, zrobiliśmy po swojemu i zadziałało.
„W tym roku będą wzloty i upadki; tak, popełnimy błąd, ale innym razem mamy nadzieję, że zrobimy to dobrze i zrobiliśmy to po swojemu”.
Założenie Gen3 oznacza, że Team 18 Camaro powinien teoretycznie być identyczny z Triple Eight Camaro lub jakimkolwiek innym Camaro w tej dziedzinie.
Z drugiej strony można zatem argumentować, że sojusz z drużyną, która zdobyła mistrzostwo, niewiele daje, ponieważ nie ma (względnej) wyłączności sprzętowej.
Z drugiej strony, ponieważ Gen3 jest całkowicie nową propozycją na torze wyścigowym, istnieje miejsce na zyski z agregacji danych, ponieważ wiąże się to z trwającym sojuszem z Triple Eight.
Na przykład właściciel zespołu Forda, Stephen Groff, uważa, że zespoły zajmujące się homologacją i wyposażeniem czterech samochodów będą miały przewagę w pierwszym etapie mistrzostw Repco Supercars 2023 ze względu na bogactwo danych.
Perspektywa Paisleya jest następująca: „Jeden stary kierowca poradzi sobie lepiej niż drugi, więc jeśli masz naprawdę dobrego kierowcę i dobry pakiet podstawowy, to nadal będzie wygrywać wyścigi”.
„Możesz patrzeć na zawijasy tyle, ile chcesz, ale jeśli drugi kierowca wykona lepszą robotę, zawijasy ci nie pomogą”.
Team 18 po raz kolejny będzie miał Scotta Baya i Marka Winterbottoma jako pełnoetatowych kierowców, z bardzo doświadczonym Richardem Hollowayem jako inżynierem wyścigowym w byłym Camaro nr 20 i Manuelem Sanchezem na przeciwnej pozycji w samochodzie nr 18 w czwarty rok z rzędu.
„Mamy dobrych kierowców i dobrych inżynierów” – powiedział Paisley.
„Tak zrobili [Grove Racing] Mam więcej inżynierów. Tak, prawdopodobnie mogą patrzeć na więcej rzeczy i robić więcej rzeczy; Ale czasami opłaca się też zachować prostotę.
„Naszą filozofią w tym roku jest to, aby wszystko było tak proste, jak to tylko możliwe, uczyć się jak najwięcej i wykonywać jak najlepszą robotę, więc myślę, że wszystko się ułoży”.
18-dniowa drużyna zakończyła wczoraj swój drugi przedsezonowy test w Winton, a Paisley poinformował: „Straciliśmy trochę czasu”. [in the] Rano, ponieważ mieliśmy drobny problem, ale nie było to nic poważnego.
„Może straciliśmy pół godziny biegu, ale poza tym było dobrze.
„Przejechaliśmy 120 okrążeń czy coś takiego [for Car #20; approximately 90 for Car #18] i przeszedł przez wszystko, i przeszedł przez wszystko; Nie ma dramatu.
„Próbowaliśmy wielu rzeczy, które chcieliśmy spróbować i jesteśmy tu, gdzie jesteśmy”.
Thrifty Newcastle 500 odbędzie się w dniach 10-12 marca.