2023 Ducati Panigale V4 R dociera do Indii

2023 Ducati Panigale V4 R dociera do Indii

Superbike z najwyższej półki kosztuje równowartość 85 000 USD.

Jeśli jesteś fanem supermotocykli, prawdopodobnie już posiadasz, masz, będziesz posiadał lub w pewnym momencie marzyłeś o posiadaniu Ducati Panigale. Rzeczywiście, jeśli chodzi o gamę modeli Ducati, Panigale reprezentuje szczyt wydajności. Jednak ze wszystkich dostępnych wariantów Panigale V4 R jest tym, który najbardziej ucieleśnia „rower wyścigowy na ulicę”.

Co ciekawe, wydaje się, że na rynku azjatyckim jest miejsce na motocykl taki jak Ducati Panigale V4 R – przestrzeń zdominowana przez maszyny o małej pojemności skokowej, z myślą o użyteczności i praktyczności. W rzeczywistości dla niewielkiej liczby entuzjastów hardcore’u Ducati Panigale V4 R to obowiązkowy motocykl. Dowodem na to jest wprowadzenie motocykla z super homologacją na rynek indyjski z oszałamiającą ceną 6 999 000 Rs, co przekłada się na około 85 000 USD. Dla porównania, sugerowana cena producenta Superbike na rynku amerykańskim wynosi 44 000 USD.

Nic dziwnego, że wygórowana cena Ducati Panigale V4 R w Indiach wynika z kilku powodów – prawdopodobnie największym winowajcą są podatki i cła importowe. Jednak ktoś, kto kupi Ducati Panigale V4 R w Indiach, będzie miał już imponującą kolekcję pojazdów.

Powiedziawszy to, co odróżnia Panigale V4 R od zwykłego starego Panigale V4? Cóż, na początek ma inny silnik. Zamiast silnika V4 o pojemności 1103 cm3, V4 R jest wyposażony w silnik V4 Desmosedici Stradale o pojemności 998 cm3. Fabrycznie ustawiony silnik zapewnia moc 215 koni mechanicznych przy 15 500 obr./min i moment obrotowy 77,7 Nm przy 12 000 obr./min. Po zamontowaniu pełnego wyścigowego układu wydechowego Akrapovic liczby te rosną do 233 koni mechanicznych i momentu obrotowego 82,6 lb-ft, a wszystko to przy jednoczesnym zrzuceniu pięciu kilogramów wagi w porównaniu z seryjnym układem wydechowym. Oznacza to, że superbike z najwyższej półki waży zaledwie 167 kg.

Pomijając silnik, Ducati Panigale V4 R zawiera obszerny zestaw gotowych do wyścigów gadżetów, takich jak widelec Ohlins NPX 25/30 43 mm, a także tylny amortyzator Ohlins TTX 36, z których oba mają pełną regulację. Jeśli chodzi o hamulce, rower wyposażony jest w przednie tarcze 330 mm z Brembo Monobloc Stylema M4, 30 zacisków z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i 245 mm tarcze z dwutłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Dopełnieniem pakietu technicznego jest jeden z najbardziej zaawansowanych pakietów technicznych, jakich można się spodziewać po motocyklu. Panigale V4 R jest wyposażony w cztery tryby jazdy, szybką zmianę biegów w górę iw dół, ABS wspomagany przez IMU w zakrętach, kontrolę trakcji i kontrolę startu. Saeed IMU oferuje również zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak Wheelie Control i Skid Control. Ducati Data Analyzer wyposażony w telemetrię GPS zapewnia, że ​​możesz śledzić wszystkie dane podczas sesji na torze.

Czytaj więcej

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *