Po szaleństwie mediów i klientów, które nastąpiło po Porsche Cayman GT4 RS, nie jest zaskakujące, że Porsche chciało potraktować Boxstera w ten sam sposób. Teraz w końcu pojawił się Porsche 718 Boxster Spyder RS 2024 i jest to pierwszy Boxster, w którym zastosowano całkowicie tłusty silnik 911 GT3.
Napędzany wolnossącym silnikiem 911 GT3 o pojemności 4 litrów nowy Boxster Spyder RS zapewnia moc 493 KM i moment obrotowy 331 Nm, a wszystko to przy 9000 obr./min. Dla porównania, Boxster Spyder bez RS generuje 414 KM i 309 funtów na stopę, przyspieszając do Tylko 8000 obr./min. Podobnie jak jego odpowiednik Cayman GT4 RS, Boxster Spyder RS napędza tylne koła wyłącznie za pośrednictwem siedmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK. Porsche twierdzi, że czas od 0 do 100 mil na godzinę wynosi 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 191 mil na godzinę.
Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Porsche RS, Boxster Spyder RS traci na wadze dzięki lekkim materiałom i nowemu dachowi. Maska i skorupy siedzeń są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, przód wygląda ostrzej – w tym dwa kanały NACA do chłodzenia hamulców – a Porsche porzuciło stary składany elektrycznie dach na lekki dach ręczny. Nazywanie tego sufitem jest jednak hojne, ponieważ wygląda bardziej jak stanik z tkaniny, który zaczepia się o górną część samochodu.
Miękki dach składa się z dwóch części: osłony przeciwsłonecznej i osłony przeciwdeszczowej. Gdy osłona przeciwsłoneczna jest podniesiona, możesz trzymać się z dala od słońca i wiatru (z otwartymi oknami), ale nadal być narażonym na dźwięk 9000 obr./min. Lub możesz założyć osłonę przeciwdeszczową, aby zachować suchość podczas deszczu. Obie części razem ważą 40 funtów, 16 funtów lżejsze niż pająk Boxster na dachu bez RS i 36 funtów lżejsze niż zwykły Boxster.
Dodatkowym zmniejszeniem masy jest opcjonalny pakiet Weissach, który oferuje kute koła z magnezu i tytanowy układ wydechowy. Był również wyposażony w odsłonięte części zewnętrzne z włókna węglowego, takie jak maska, boczne wloty powietrza i osłona Gurneya. Zarówno zagłówki siedzeń, jak i materiałowa cholewka również mają logo Weissach.
Porsche wiele pożyczyło od zawieszenia Cayman GT4 RS do Boxstera Spydera RS. Ma więc to samo zawieszenie obniżone o 30 mm, Porsche Active Suspension Management, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i łożyska przegubu kulowego. Jednak Boxster Spyder RS jest dostrojony inaczej niż Cayman GT4 RS, z bardziej miękkimi sprężynami i amortyzatorami, które według Porsche są bardziej odpowiednie w wersji kabriolet. Posiada również przedni system podnoszenia, który może podnieść 1,1 cala podczas jazdy z prędkością 37 mil na godzinę.
Dostępnych jest siedem kolorów, cztery standardowe i trzy kolory metaliczne, w tym szarość wanadu, szarość arktyczna, błękit rekina i rubinowa gwiazda neo. Wewnątrz jest tylko jedna opcja: czarna skóra i tkanina z kontrastowymi przeszyciami. Dostępne są tylko dwa kontrastujące kolory, arktyczna szarość i karminowa czerwień. Jeśli potrzebujesz pasującego zegarka, Porsche Design sprzeda ci również tytanową kopertę, tarczę z włókna węglowego, skórzany pasek i widoczny z tyłu wirnik przypominający Boxster Spyder RS.
Porsche Boxster Spyder RS zadebiutuje podczas obchodów 75-lecia samochodów sportowych Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen w czerwcu. Następnie zatrzymasz się na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Ceny zaczynają się od 162 150 USD, ale potencjalni klienci czekają tak długo, aż trafi do amerykańskich wybrzeży wiosną 2024 roku.
Masz wskazówki? Wyślij je na adres [email protected]
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.