30 metrów od katastrofy, w której prywatny samolot prawie wylądował na samolocie w Stanach Zjednoczonych

30 metrów od katastrofy, w której prywatny samolot prawie wylądował na samolocie w Stanach Zjednoczonych
Zautomatyzowany system lotniska do śledzenia samolotów i pojazdów na ziemi zaalarmował kontrolera o potencjalnym konflikcie (zdjęcie z pliku).

Charles Ricks Arbogast/AP

Zautomatyzowany system lotniska do śledzenia samolotów i pojazdów na ziemi zaalarmował kontrolera o potencjalnym konflikcie (zdjęcie z pliku).

Urzędnicy federalni USA prowadzą dochodzenie w sprawie incydentu, w którym prywatny odrzutowiec musiał przerwać lądowanie i ledwo uniknął kolizji z samolotem Southwest Airlines, który korzystał z tego samego pasa startowego do startu.

Jennifer Homendy, przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała CNN w poniedziałek, że biznesowy odrzutowiec zbliżył się „w promieniu 100 stóp (30 metrów)” od zderzenia z samolotem.

NTSB i Federalna Administracja Lotnictwa prowadzą dochodzenie w sprawie katastrofy, do której doszło w piątek (sobota NZT) na międzynarodowym lotnisku w San Diego.

FAA poinformowała, że ​​biznesowy odrzutowiec Cessna Citation został poproszony o przerwanie podejścia do lądowania i okrążenie, ponieważ samolot pasażerski Southwest wciąż znajdował się na pasie startowym. Według wstępnej oceny agencji, kontroler ruchu lotniczego zezwolił prywatnemu odrzutowcowi na lądowanie, a następnie polecił pilotom z Southwest, aby kołowali na ten sam pas startowy i czekali na zgodę na start.

Prywatny samolot był w stanie wystartować i obrócić się przed bezpiecznym lądowaniem.

FAA powiedziała, że ​​zautomatyzowany system lotniska do śledzenia samolotów i pojazdów na ziemi zaalarmował kontrolera o potencjalnym konflikcie.

Ponad pół tuzina bliskich połączeń na lotniskach w całym kraju w tym roku zostało zbadanych przez FAA i Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu, które napisały na Twitterze, że badają również incydent w San Diego. Gwałtowny wzrost skłonił FAA do zorganizowania „Szczytu Bezpieczeństwa” w marcu.

Urzędnicy federalni badają również dwa inne niedawne incydenty.

Badają katastrofę radzieckiego myśliwca podczas niedzielnego pokazu lotniczego w Michigan; Urzędnicy powiedzieli, że pilot i jeszcze jedna osoba na pokładzie wyrzucili samolot, unikając poważnych obrażeń.

Śledczy badają również, dlaczego taka możliwość się pojawiła Spadek ciśnienia w kabinie Na pokładzie samolotu American Airlines nad Florydą w czwartek. FAA poinformowała, że ​​maski tlenowe spadły, a samolot obniżył się o ponad 15 000 stóp trzy minuty przed bezpiecznym lądowaniem w Gainesville na Florydzie. Piloci zwykle próbują lecieć niżej, gdzie powietrze jest bogatsze w tlen, jeśli uważają, że nastąpił spadek ciśnienia w kabinie.

READ  Rzeźnicy nie mogą spać, twierdząc, że oferta ma pierwszeństwo przed supermarketami

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *