Charles Ricks Arbogast/AP
Zautomatyzowany system lotniska do śledzenia samolotów i pojazdów na ziemi zaalarmował kontrolera o potencjalnym konflikcie (zdjęcie z pliku).
Urzędnicy federalni USA prowadzą dochodzenie w sprawie incydentu, w którym prywatny odrzutowiec musiał przerwać lądowanie i ledwo uniknął kolizji z samolotem Southwest Airlines, który korzystał z tego samego pasa startowego do startu.
Jennifer Homendy, przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała CNN w poniedziałek, że biznesowy odrzutowiec zbliżył się „w promieniu 100 stóp (30 metrów)” od zderzenia z samolotem.
NTSB i Federalna Administracja Lotnictwa prowadzą dochodzenie w sprawie katastrofy, do której doszło w piątek (sobota NZT) na międzynarodowym lotnisku w San Diego.
FAA poinformowała, że biznesowy odrzutowiec Cessna Citation został poproszony o przerwanie podejścia do lądowania i okrążenie, ponieważ samolot pasażerski Southwest wciąż znajdował się na pasie startowym. Według wstępnej oceny agencji, kontroler ruchu lotniczego zezwolił prywatnemu odrzutowcowi na lądowanie, a następnie polecił pilotom z Southwest, aby kołowali na ten sam pas startowy i czekali na zgodę na start.
Prywatny samolot był w stanie wystartować i obrócić się przed bezpiecznym lądowaniem.
FAA powiedziała, że zautomatyzowany system lotniska do śledzenia samolotów i pojazdów na ziemi zaalarmował kontrolera o potencjalnym konflikcie.
Ponad pół tuzina bliskich połączeń na lotniskach w całym kraju w tym roku zostało zbadanych przez FAA i Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu, które napisały na Twitterze, że badają również incydent w San Diego. Gwałtowny wzrost skłonił FAA do zorganizowania „Szczytu Bezpieczeństwa” w marcu.
Urzędnicy federalni badają również dwa inne niedawne incydenty.
Badają katastrofę radzieckiego myśliwca podczas niedzielnego pokazu lotniczego w Michigan; Urzędnicy powiedzieli, że pilot i jeszcze jedna osoba na pokładzie wyrzucili samolot, unikając poważnych obrażeń.
Śledczy badają również, dlaczego taka możliwość się pojawiła Spadek ciśnienia w kabinie Na pokładzie samolotu American Airlines nad Florydą w czwartek. FAA poinformowała, że maski tlenowe spadły, a samolot obniżył się o ponad 15 000 stóp trzy minuty przed bezpiecznym lądowaniem w Gainesville na Florydzie. Piloci zwykle próbują lecieć niżej, gdzie powietrze jest bogatsze w tlen, jeśli uważają, że nastąpił spadek ciśnienia w kabinie.