Wydano drużynę judo Godota 4.3Najnowsza wersja Silnik gry typu open source.
Informacje o wydaniu opisują tę aktualizację jako „mega aktualizację”, zawierającą ponad 3500 oddzielnych zatwierdzeń – ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku Godota 4.2 – łącznie ze zmianami we wszystkich głównych zestawach narzędzi.
Poniżej wybraliśmy pięć aktualizacji, które są szczególnie ważne dla artystów zajmujących się animacją komputerową, a nie dla programistów, w tym aktualizacje dotyczące tworzenia shaderów, animacji postaci i importowania plików FBX.
1. Ulepszony edytor wizualny, który ułatwia zarządzanie dużymi wykresami
W codziennej pracy jedną z większych zmian w Godot 4.3 jest zaktualizowany edytor wizualnych shaderów.
Edytor został „przeprojektowany” od podstaw, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym wizualnie i ułatwić „czytanie” dużych, skomplikowanych wykresów jednym rzutem oka.
Umowa teraz Pokolorowane zgodnie z ich kategorią Kolory komunikacji zostały dostosowane tak, aby były mniej męczące dla oczu. Teraz kliknięcie węzła podświetli go dla lepszej widoczności.
Aktualizacja dodaje także dwa nowe typy węzłów, które pozwalają uporządkować wykresy: Węzeł przekierowania Można je dodawać do połączeń pomiędzy istniejącymi parami węzłów w celu swobodnego przenoszenia połączeń, natomiast węzeł ramowy wizualnie grupuje powiązane ze sobą węzły.
Płomienie pojawiają się w Godot 4.3 przy użyciu mieszania dodatków (po lewej) i wstępnego miksowania alfa (po prawej).
2. Podwójne wstępne mieszanie tworzy bardziej realistyczny ogień i dym
Nowością jest kolejna zmiana w cieniowaniu Zaprogramowany tryb mieszania mnożnika alfa Do materiałów 3D.
Zmiana umożliwia niestandardowe przetwarzanie kolorów wyjściowych modułu cieniującego na kanał, tworząc niestandardowe kolorowe efekty świetlne.
Sugerowane przypadki użycia obejmują renderowanie efektów cząsteczkowych, takich jak ogień, gdzie ta sama cząstka może teraz korzystać z dodatkowego mieszania dla płomienia i wstępnie zwielokrotnionego mieszania alfa dla dymu.
3. Łatwiejszy retargeting animacji szkieletowej
Animatorzy otrzymują nowe funkcje upraszczające proces retargetingu partii animacji w Godot 4.3, zwłaszcza animacji importowanych w formacie FBX.
Główne zmiany Zawiera opcję importowania pozycji spoczynkowej jako animacji resetowania, co ułatwia przywrócenie ciała postaci do zaimportowanej pozy lub do trybu T.
Możliwe jest również importowanie danych w postaci samego szkieletu, bez żadnych siatek znaków.
4. Skopiuj i wklej klatki kluczowe pomiędzy widokami Edytora ścieżek i Wykresów
Animatorzy również dostają prostą, ale bardzo ważną aktualizację poprawiającą jakość życia: nareszcie można zaznaczać, kopiować, wklejać i duplikować klatki kluczowe.
Zachowanie jest spójne między zwykłymi programami AnimationTrackEditor i AnimationBezierEditor, umożliwiając kopiowanie i wklejanie kluczy z edytora ścieżek do edytora wykresów.
5. Natywna obsługa plików FBX
Kolejną znaczącą zmianą w jakości życia w Godot 4.3 jest natywna obsługa plików FBX.
Nowy importer ufbx Umożliwia bezpośredni import postaci i animacji w formacie FBX, bez konieczności pobierania zewnętrznego oprogramowania Konwerter FBX2glTF.
Pliki FBX są teraz obsługiwane na wszystkich platformach obsługiwanych przez Godot i można uzyskać do nich dostęp za pomocą skryptów korzystających z nowego interfejsu API FBXDocument.
Inne nowe funkcje i ulepszenia wydajności
Godot 4.3 zawiera także szereg ulepszeń zestawów narzędzi 2D, w tym nowy, kompleksowy zestaw narzędzi Węzeł Paralaksy2D Aby utworzyć odległe efekty paralaksy i wspierać interpolację klatek dla fizyki 2D.
Projektanci gier i programiści otrzymują aktualizacje siatek nawigacji, funkcji audio, edytora Godot oraz skryptów C# i GDScript.
Poprawiono wydajność renderowania, zwiększając liczbę klatek na sekundę o „5% do 15%” w standardowych scenach 3D i większy wzrost w scenach wykorzystujących duże cząsteczki GPU.
W przypadku tytułów systemu Windows dołączony jest teraz sterownik ekranu Direct3D 12, co eliminuje potrzebę tworzenia niestandardowej wersji Godota obsługującej Direct3D 12.
Aktualizacja poprawia także obsługę urządzeń XR, zwłaszcza zestawów słuchawkowych Meta.
Dostępność i wymagania systemowe
Godot 4.3 jest dostępny pod adresem Licencja Massachusetts Institute of Technology Dla systemów Windows 32-bitowych i 64-bitowych oraz Linux i macOS 64-bitowych. Tam też Oparta na przeglądarce I porty Androida edytora Godot.
Przeczytaj pełną listę nowych funkcji w Godot 4.3 na blogu zespołu Godot
Pobierz Godota ze strony silnika gry
Podziel się swoją opinią na temat tej historii, śledząc kanał CG Facebooku, Instagrama I X (dawniej Twitter)Oprócz możliwości komentowania historii osoby obserwujące nasze konta w mediach społecznościowych mogą oglądać filmy, których nie publikujemy w samej witrynie, w tym nagrania najnowszych filmów z efektami wizualnymi, animacji, gier kinowych i projektów animacyjnych.