dostarczony
Claire Bolingford, dyrektor ds. bankowości i ubezpieczeń w FMA, mówi: „Trzech na dziesięciu twoich klientów (ubezpieczycieli) jest niezadowolonych… z produktu, który sprzedaje się setkom tysięcy, jeśli nie milionom ludzi, to jest wiele osób niezadowolony.
Firmy ubezpieczeniowe zapłaciły ponad 43 miliony dolarów za złe zachowanie pół miliona klientów w ciągu czterech lat, odkąd Urząd Rynków Finansowych Te Mana Tātai Hokohoko (FMA) rozprawił się z tym sektorem.
Przemawiając w środę na konferencji Financial Services Board w Auckland, Claire Bolingford, dyrektor ds. bankowości i ubezpieczeń w FMA, powiedziała: „W tym czasie — prawie cztery lata — zgłoszono 225 takich problemów z udziałem firm ubezpieczeniowych na życie, z których wiele w wyniku skrzypienia słabych systemów i kontroli.
Dotknęło to prawie pół miliona pacjentów, a za leczenie wypłacono ponad 43 miliony dolarów. Dotyczy to tylko jednej trzeciej przypadków, których skutki zostały w pełni ocenione. „
FSC jest polityczną grupą nacisku dla ubezpieczycieli i dostawców KiwiSaver.
Czytaj więcej:
* Ostrzeżenie o ubezpieczeniu płatności kartą kredytową: 200 000 osób z ubezpieczeniem „niskiej wartości”
* Urząd Rynków Finansowych wnosi pozew przeciwko ANZ
* Bądź ostrożny przed skorzystaniem z ubezpieczenia, ostrzega FMA
Rozprawa z ubezpieczycielami nastąpiła po przeglądzie zachowań bankowych dokonanym przez FMA i Bank Rezerw Te Pūtea Matua, który został zainicjowany przez Królewską Australijską Komisję ds. Nadużyć w Sektorze Bankowości, Emerytur i Usług Finansowych.
W tamtym czasie ówczesny dyrektor generalny FMA Rob Everett i gubernator Reserve Bank Adrian Orr wezwali ubezpieczycieli do rozpoznania „środków zaradczych”, które muszą zastosować w przypadkach, gdy obrazili klientów, na przykład nakładając im nadmierne opłaty.
W 2019 roku problem wydawał się powszechny, ale nie ogromny, ale Bolingford powiedział, że w ciągu kolejnych lat pojawiało się coraz więcej problemów.
Samantha Barras, dyrektor naczelny Financial Markets Authority, mówi, że ubezpieczyciele powinni pamiętać, że wszyscy ich klienci mogą być „zagrożoni” w pewnym momencie swojego życia.
„Kiedy po raz pierwszy informowaliśmy o reformie we wrześniu 2019 r., przynajmniej ubezpieczyciele robili recenzje Zidentyfikowano 75 000 dotkniętych klientówJest wart około 1,4 miliona dolarów”.
We wrześniu ubiegłego roku wyróżniliśmy ubezpieczenie płatności kartą kredytową jako produkt o niskiej lub gorszej wartości dla dużej liczby klientów, a sposób, w jaki ono sprzedaje, nie pomógł. Powiedziała, że im więcej firm prowadziło badania, tym więcej znajdowało problemów.
„Jest bardzo prawdopodobne, że pojawi się więcej raportów własnych, ponieważ firmy będą nadal szukać i znajdować inne problemy historyczne” – powiedziała.
Wszystkie banki mają Przestań sprzedawać ubezpieczenie płatności kartą kredytową teraz.
Niektóre z największych nazwisk w branży zostały ujawnione jako klienci, którzy przegrali.
W zeszłym roku ANZ było Grzywna w wysokości 280 tysięcy dolarów Sprzedawanie ubezpieczenia płatności kartą kredytową niektórym klientom, którzy byli zbyt starzy, aby je ubiegać, i pobierali opłaty za „duplikaty” dokumentów, które nie zapewniały im dodatkowej ochrony.
Twierdzenie zostało złożone przez FMA.
życie Towarzystwo Ubezpieczeniowe Cignaoraz ubezpieczenie ogólne Suncorpwłaściciel Vero, również musiał znaleźć pieniądze na wypłatę klientom w wyniku błędów.
Bolingford powiedział, że zaangażowanie organów regulacyjnych i ubezpieczycieli pomogło zmienić branżę.
Ale było więcej, ponieważ branża przygotowywała się do wejścia w życie Kodeksu Postępowania Instytucji Finansowych na początku 2025 roku.
Wymagałoby to od wszystkich firm ubezpieczeniowych i innych instytucji finansowych, takich jak banki, traktowania klientów „sprawiedliwie” i posiadania „programów uczciwego postępowania”, aby zademonstrować, jak to robią.
„Programy mają na celu informowanie całej firmy o tym, co oznacza uczciwość, od projektu produktu po obsługę roszczeń. Gdy system zostanie uruchomiony, pociągniemy ubezpieczycieli do odpowiedzialności.”
„Pracownicy będą wiedzieć, jak wygląda kapitał własny. Konsumenci będą wiedzieć, jak wygląda kapitał własny” – powiedziała.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”