Dora Marinova jest profesorem zrównoważonego rozwoju na Uniwersytecie Curtin, Christopher Bryant jest pracownikiem naukowym na Uniwersytecie w Bath, Diana Bogiva jest kierownikiem zespołu/stypendystą podoktoranckim na Uniwersytecie w Sydney.
Opinia: Substytuty mięsa nagle pojawiają się wszędzie, od burgerów, przez półki supermarketów, po jedzenie w restauracjach.
jeden problem? Zwłaszcza mężczyźni często mają głęboki związek z mięsem pochodzącym z rzeźni. Może to stanowić przeszkodę dla branży o wartości 10 miliardów dolarów nowozelandzkich na całym świecie w 2020 roku i doświadczającej znacznego wzrostu, przy czym sprzedaż artykułów spożywczych w Australii wzrosła o 46 procent w 2020 roku.
Nasze nowe badanie opiera się na wywiadach z 36 mężczyznami, którzy niedawno do niej poszli Restauracje wegetariańskie W Sydney i spróbowałem wegańskiego burgera. Nie stwierdziliśmy, że żaden z tych mężczyzn, którzy zazwyczaj jedzą mięso zwierzęce cztery do pięciu razy w tygodniu lub więcej, prawdopodobnie nie włączy na stałe do swojej diety alternatyw roślinnych.
Czytaj więcej:
* Beef to Leaf: jak trudno jest trzymać się diety wegetariańskiej?
* Szef kuchni kiwi George McLeod odniósł sukces w Portugalii dzięki wielokrotnie nagradzanej restauracji Sem
* Nuggetsy wegetariańskie nie znajdują się w menu Burger Kinga w Nowej Zelandii, pomimo jego premiery w Wielkiej Brytanii
ale dlaczego? To jest interesująca część. Wiele osób, z którymi przeprowadzono wywiady, wykazało silny związek między mięsem zwierzęcym a ich męskością. Jeden powiedział: „Nie chcę skończyć, gdy moi przyjaciele będą się ze mnie śmiać przy wegetariańskim burgerze”. Inny powiedział nam, że wegetariańskie burgery są „wstrząsające [his] Reputacja mężczyzny”. Trzeci powiedział, że czuł się winny wybierając wegetariańskiego burgera: „Czułem się, jakbym poświęcał swoją męskość, swoją męskość. Jest jeszcze gorzej, gdy jesteś zmuszany do robienia tego, tak jak robią to wszyscy wokół ciebie. Nie ma innego wyboru”.
Dlaczego niektórzy mężczyźni tak silnie reagują na alternatywy dla mięsa?
Przeprowadziliśmy wywiady z mężczyznami w wieku od 18 do 40 lat, ponieważ są to pokolenia najbardziej skłonne do przyjęcia elastyczności (ograniczenia mięsa) i włączenia większej ilości pokarmów roślinnych. Dlatego zaskakujące było zobaczyć siłę ich negatywności.
Uważamy, że działają dwie psychologiczne reakcje:
-
Chłopaki, z którymi rozmawialiśmy, postrzegali pomysł menu tylko dla wegetarian jako cios w ich wolność wyboru, niezależnie od tego, czy burger im się podobał. Byli zdeterminowani, by odzyskać wolność. Jest to zgodne z ideą reakcja psychologiczna, co sugeruje, że ludzie będą silnie reagować na postrzeganą utratę wolności.
-
Z drugiej strony mężczyźni, z którymi rozmawialiśmy, chcieli zaimponować lub zadowolić swoje dziewczyny lub partnerów, którzy zabrali ich do restauracji. Wiąże się to z teorią zarządzania wrażeniem, która opisuje, w jaki sposób staramy się kontrolować sposób, w jaki widzą nas inni. poprzednie wyszukiwanie Pokaż, że zwłaszcza mężczyźni mogą kupować większe, niezdrowe posiłki w ramach zarządzania wrażeniami. Rozmówcy musieli żonglować tym, jak postrzega ich partner, a także jak widzą ich wybory koledzy i inni mężczyźni.
Co się dzieje, gdy te dwie teorie są sprzeczne? Pokazuje takie tematy jak te:
-
Postaw na nowość wegetariańskiej restauracji. 18-latek powiedział nam: „Nie musisz być weganinem, żeby spróbować wegańskiego burgera. Nie jestem weganinem, ale wszyscy o tym mówią”. [these burgers]. Nie żartuję, są bardzo popularne”. 29-letni mężczyzna powiedział: Wychodziliśmy i jedliśmy steki i hamburgery w barach i stekach. […] Teraz mieszamy się z wegetariańskimi burgerami. dziwny Świat!”
-
Ochrona męskości poprzez wybór jedzenia. 22-latek powiedział nam: „W dzisiejszych czasach przyjaciele mogą podążać za tobą wszędzie. Nie chcę skończyć z moimi przyjaciółmi śmiejącymi się ze mnie za zjedzenie wegetariańskiego burgera”, podczas gdy 19-latek powiedział, że musi ” chronić co? [my girlfriend] – mówi w obecności moich męskich przyjaciół. Myślę, że jest wystarczająco bystra i rozumie konsekwencje. Mamy wegańskiego przyjaciela i wszyscy go ciągle zdradzają, a myślenie, że mógłbym mieć jego miejsce z wegetariańskim burgerem, jest tak denerwujące”.
-
Wątpliwości co do smaku wegetariańskich burgerów. 32-latek powiedział nam: „Dla mnie to nie ma smaku […] Nawet nie zbliżone do prawdziwego mięsa. Możesz to mieć raz, ale to wszystko.”
-
Obawy zdrowotne związane z wegańskimi burgerami. 21-latek powiedział nam, że wegańskie hamburgery nie są lepsze dla zdrowia niż mięso. „To super przetworzona imitacja” – powiedział.
Dlaczego to jest ważne?
Pojawienie się tej nowej branży jest wyraźną odpowiedzią na pilne wezwania do zmiany naszych obecnych systemów żywnościowych ze względu na duży ślad ekologiczny zwierząt hodowanych na mięso, niszczenie nieskazitelnych siedlisk w celu stworzenia większej liczby pól, a także obawy dotyczące dobrostanu zwierząt. Nasza zależność od mięsa wpływa również na nasze zdrowie, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i populacyjnym. Nowe alternatywy dla mięsa ze źródeł zwierzęcych wyznaczają początek przejścia na bardziej zrównoważone opcje żywności.
Niestety, alternatywy oparte na roślinach mogą nam pomóc w rozwiązaniu nakładających się na siebie kryzysów środowiskowych, takich jak zmiany klimatu, wymieranie, wymieranie dzikich zwierząt i zanieczyszczenie, jeśli ludzie chcą je jeść zamiast mięśni zwierzęcych. Może to oznaczać poprawę składników stosowanych w niektórych alternatywnych produktach i ograniczenie przetwarzania w celu poprawy ich zdrowia.
Zmuszanie ludzi do rezygnacji z mięsa zwierzęcego jest bezcelowe, biorąc pod uwagę, jak agresywnie reagujemy na postrzeganą utratę wolności. Oznacza to, że musimy szukać przyczyn psychologicznych, w szczególności niektórych mężczyzn, którzy mają tak silny związek z mięsem zwierzęcym.
Jak możemy to zrobić? Marketing społeczny może być dobrym początkiem, zważywszy na sukcesy poprzednich kampanii na rzecz dobra publicznego dotyczących ograniczenia używania tytoniu, ulepszania filtrów przeciwsłonecznych i Covid szczepionki.
Nasze badanie pokazuje, że wszelkie komunikaty marketingowe zachęcające mężczyzn do spożywania roślinnych alternatyw muszą być bardzo starannie zaprojektowane. Może obejmować:
-
Opisz pokarmy roślinne jako świadomy wybór w celu poprawy odżywiania, zmniejszenia zagrożeń dla zdrowia i poprawy środowiska. Takie podejście prawdopodobnie złagodzi luz.
-
Przedstawiamy nowe formy męskiej tożsamości skoncentrowane na jedzeniu, aby opisać męskość skupioną na dbaniu o siebie i dziką przyrodę w celu stworzenia pozytywnego zarządzania wrażeniami.
Nawet w przypadku osób niechętnych lub unikających jedzących, sektor wegetariański nadal będzie się silnie rozwijał, dodając 3 miliardy dolarów do australijskiej gospodarki do 2030 r.
Wyobraź sobie, że moglibyśmy zabrać wszystkich – nawet mięsożerców, których sami opisaliśmy.
Ten artykuł został pierwotnie opublikowany Rozmowa. Przeczytać oryginalny artykuł.