Porsche testuje nowy prototyp V8 z podwójnym turbodoładowaniem w Le Mans

Porsche testuje nowy prototyp V8 z podwójnym turbodoładowaniem w Le Mans
Porsche przygotowuje się do powrotu do długodystansowych mistrzostw świata.

dostarczony

Porsche przygotowuje się do powrotu do długodystansowych mistrzostw świata.

Porsche testuje swojego kolejnego konkurenta, Le Mans, pod kątem nowo budowanej klasy Hypercar i hybrydy Daytona (LMDh), za którą stoi coś bardzo imponującego.

Jest to 180-kilogramowy silnik V8 o „dużej pojemności” z podwójnym turbodoładowaniem, odpowiadający biturbo V6 od Toyoty i Peugeot Z jaskrawoczerwoną smugą przy 10 000 obr./min. Moc dorówna innym uczestnikom na poziomie 500 kW, wspomagana przez obowiązkowy system hybrydowy o mocy 50 kW.

„Zepsuliśmy wybór naszym prototypowym silnikiem LMDh, ponieważ oferta produktów obejmuje kilka obiecujących jednostek podstawowych” — powiedział Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport.

dostarczony

Toyota zaprezentowała swój zupełnie nowy supersamochód GR Super Sport podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

„Zdecydowaliśmy się na użycie silnika V8-biturbo, który naszym zdaniem oferuje najlepszą kombinację osiągów, masy i charakterystyki kosztowej. Uruchomienie aktywnego programu testowego było ważnym krokiem dla projektu.”

Czytaj więcej:
* Porsche uważa, że ​​Włochy nie powinny uzyskać pozwolenia na zakaz spalania
* Porsche twierdzi, że całkowicie elektryczna Panamera nie będzie kolidować z Taycan
* Dzikie noce, elektryczne Porsche
* Pięć kombi o osiągach supersamochodu

Ale to nie wszystko – działają na paliwa odnawialne, aby znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Porsche niewiele o tym mówi, ale można to racjonalnie założyć Te same rzeczy, które robisz w Chile.

W prototypie zastosowano silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem

dostarczony

Prototyp wykorzystuje silnik V8 o „dużej pojemności” z podwójnym turbodoładowaniem, zasilany paliwem odnawialnym.

W zeszłym roku potwierdzono, że paliwo syntetyczne powstało z połączenia zielonego wodoru z elektrolizy wiatrowej z dwutlenkiem węgla. Tworzy to metan, który jest następnie przekształcany w benzen.

Michael Steiner, członek Rady Wykonawczej ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG, powiedział w oświadczeniu, że firma postrzega siebie „jako lidera, jeśli chodzi o paliwa odnawialne, i chcemy przyspieszyć rozwój”.

READ  Citroen prezentuje niesamowitą płonącą wątrobę Ami
Porsche stoczy walkę z silnikami V6 od Peugeota i Toyoty w 2023 roku.

dostarczony

Porsche stoczy walkę z silnikami V6 od Peugeota i Toyoty w 2023 roku.

„Oznacza to, że Porsche jako całość będzie miało budżet neutralny pod względem emisji CO2 do 2030 r., a paliwa produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej mogą się do tego przyczynić”.

Ale wracając do zawodnika – uczestnika LMDH powinniśmy zobaczyć na torze w styczniu 2023 roku. Zostanie zgłoszony do długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC oraz północnoamerykańskich mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod nazwą zespołu Porsche Penske Motorsport.

Porsche użyje uniwersalnego podwozia pochodzącego z LMP2 i udostępni je prototypowi Audi, a być może także Lamborghini w 2024 roku.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *