Kilka miesięcy po ujawnieniu Nowy strażnik A Gorąco po gorącej wersji RaptorFord zaprezentował nową generację swojego SUV-a na bazie Rangera.
Zgodnie z oczekiwaniami, nowa wersja Everest podąża za trendem wzorniczym podobnym do Rangera, z charakterystycznymi reflektorami „C-clamp” otaczającymi odważną kratę i wzmacniającymi kwadratowe wskazówki „American Big Truck”.
Everest znajduje się na tej samej platformie T6 co Ranger, ale ma większy rozstaw kół i rozstaw osi o 50 mm w porównaniu z najnowszym modelem, a także ma nowy tylny podnośnik Watts.
SUV-y również mają wspólne cechy, z 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym połączonym z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym inspirowanym modelami ostatniej generacji, a 3,2-litrowy rzędowy pięcioturbodiesel został zastąpiony 3,0-litrowym turbodieslem. V6. Oba silniki będą połączone z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Forda oraz zaawansowanym i stałym układem napędu na wszystkie koła, który wykorzystuje elektronicznie sterowaną dwubiegową elektromechaniczną skrzynię rozdzielczą z możliwością wyboru trybów jazdy.
Czytaj więcej:
* To nowe oblicze najlepiej sprzedającego się samochodu w Nowej Zelandii
* Ford uwalnia bestię: ujawniono 292 kW Ranger Raptor
* Kolejna generacja Volkswagena Amaroka ponownie podniesiona
* Ford pracuje nad wtyczką Ranger
Ford początkowo wprowadzi Everest do Nowej Zelandii w trzech wariantach – Trend, Sport i Platinum, przy czym pakiet Trend będzie jego cztero-biturbo, podczas gdy wysokiej klasy platynowy, terenowy model Sport będzie wyposażony w silnik V6 w dniu premiery na bardzo.
Tak jak poprzednio, Everest będzie produkowany w wersji 2WD i 4WD, ale Ford nie potwierdził jeszcze, co będzie tu oferować. Firma oferuje również inne poziomy wyposażenia, silniki benzynowe i napęd na wszystkie koła w niepełnym wymiarze godzin na innych rynkach, ale prawdopodobnie nie będzie oferowany tutaj.
Ford nie ogłosił jeszcze żadnych danych dotyczących mocy lub zużycia, mówiąc, że zostaną ujawnione w miarę zbliżania się daty premiery. Przedstawiciele odmówili również omówienia specyfiki rynku lub możliwości, że mogą być wersją Raptor Everestu. Jednak, podobnie jak w przypadku Strażnika, powiedzieli Jakaś forma zelektryfikowanego układu napędowego To było w przygotowaniu.
Wewnątrz nowy Everest jest nastawiony na więcej luksusu, a Ford mówi, że jego projektanci „włożyli wiele uwagi w funkcję i atmosferę wnętrza, czerpiąc inspirację z nowoczesnych domów i wprowadzając pluszowe materiały, najwyższej jakości wykończenia i oświetlenie otoczenia, wszystko w obszary, w których klienci mogą je najlepiej docenić”.
Wszystkie modele Everest będą wyposażone w nowy, pokryty skórą przetwornik elektroniczny, wyposażony w pełnowymiarową tablicę przyrządów i konsolę środkową z dwoma wgłębieniami na uchwyty na kubki, a także uchwyty na kubki montowane na desce rozdzielczej dla pasażerów na przednich siedzeniach. a także zintegrowane ładowanie bezprzewodowe i elektryczny hamulec postojowy. W zależności od wariantu, dla kierowcy i pasażera dostępne są elektrycznie regulowane w 10 kierunkach, podgrzewane i wentylowane fotele, a w modelu Platinum również fotele podgrzewane dla pasażerów drugiego rzędu.
Dostęp do siedzeń w trzecim rzędzie jest teraz łatwiejszy dzięki siedzeniom w drugim rzędzie, które przesuwają się bardziej do przodu niż wcześniej. Ponadto wszyscy pasażerowie mają teraz miejsca do przechowywania swoich rzeczy i ładowania urządzeń za pomocą gniazdek USB w trzech rzędach.
Oprócz bardziej wyrafinowanego i komfortowego wnętrza, Ford koncentruje się na wykorzystaniu najnowszych funkcji łączności i technologii w Everest, a także jest wyposażony w 8- lub 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników (w zależności od modelu), który zastępuje tradycyjne analogowe zestawy wskaźników.
Deska rozdzielcza wyposażona jest w duży, 12-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z najnowszym systemem Ford Sync4, który jest wyposażony w aktywowane głosem systemy komunikacji i informacyjno-rozrywkowe, a także wbudowany modem, który pozwala właścicielom połączyć się z Everestem po podłączeniu do Aplikacja FordPass.
FordPass umożliwia takie funkcje, jak zdalne uruchamianie, sprawdzanie stanu pojazdu, zdalne blokowanie i odblokowywanie za pomocą urządzenia mobilnego, a także sterowanie unikalnym systemem oświetlenia zewnętrznego, który doskonale oświetla ziemię wokół pojazdu, zapewniając bezpieczniejsze podejście w nocy lub na kemping. Systemem można również sterować z wewnętrznego ekranu dotykowego.
Jeśli chodzi o trudne warunki, modele Trend i Sport są standardowo wyposażone w osłonę podwozia i wybierane tryby jazdy terenowej, a także blokowany tylny mechanizm różnicowy, dwa funkcjonalne haki holownicze z przodu i dodatkowy przełącznik dwustabilny.
Wyświetlacz terenowy wyświetla informacje o pojeździe i widok z kamery przedniej na teren przed Tobą, z predykcyjnymi wskazówkami, które mają pomóc kierowcy w pokonywaniu przeszkód. Za jednym naciśnięciem przycisku kierowca może wyświetlić wskaźniki linii jazdy, blokady mechanizmu różnicowego, kąta skrętu, prowadnic, kąta skrętu pojazdu i kąta pochylenia.
Głębokość brodzenia Mount Everest wynosi do 800 mm, a maksymalna zdolność holowania przyczepy wynosi 3500 kg (hamulec) w przypadku wyposażenia w fabryczny pakiet holowniczy, który zawiera teraz zintegrowaną jednostkę sterującą hamulca przyczepy.
Tryb holowania/ciągania jest dostrojony tak, aby zoptymalizować czas zmiany biegów, aby utrzymać optymalne dostarczanie mocy i hamowanie silnikiem podczas przewożenia ładunków, zarówno w przyczepie, jak i w przestrzeni ładunkowej, podczas gdy opcjonalny, montowany fabrycznie elektryczny układ sterowania hamulcami przyczepy pomaga zapewnić płynną i wydajną pracę sterowanie układem hamulcowym przyczepy.
Ford New Zealand twierdzi, że opublikuje więcej szczegółów na temat nowego Everestu, który zbliża się do premiery, i ma nadzieję, że pierwsze pojazdy pojawią się tutaj w połowie roku.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”