Recenzja: Dracula Bram Stoker (1992) to powrót Francisa Forda Coppoli.
Po zwycięstwach w latach 70. Ojciec chrzestny (pierwszy i drugi) oraz Koniec świata terazDekada Coppoli przebiegła bez przygód i zakończyła się porażką w Ojcu Chrzestnym III w 1990 roku.
Jednak Dracula To był głośny powrót do formy. około.
Coppolę zapoznaje ze scenariuszem Winona Ryder, która zagra kluczową rolę Miny Harker, inspirując Draculę do podróży z Transylwanii do Londynu i wznowienia jego strasznych rządów.
Czytaj więcej:
* Ojciec chrzestny w wieku 50 lat: Nie obejrzysz wielu lepszych filmów w swoim życiu
* Lady Gaga, Sean Connery i najlepsze złe akcenty zaangażowane w fotografię
* Netflix „Talking” Dracula powstał wprost z 1972 roku, a nie z 1897 roku
* Co obejrzeć: Potężny, krwawy Dracula
* Co obejrzeć: dlaczego apokalipsa powinna być teraz widoczna na dużym ekranie
* Paryż może poczekać: jak Eleanor Coppola podążyła za Frances i Sophią w fikcji
Coppola upierał się, że nie ma efektów cyfrowych i że wszystko, co chce zobaczyć, musi zostać osiągnięte „aparatem”. Coppola i operator Michael Ballhaus ożywili techniki, które nie były właściwie używane przez dziesięciolecia – projekcja tylna, miniatury, podwójna ekspozycja i wymuszona perspektywa stworzyły zestaw efektów – i to były umiejętności z lat dwudziestych i wcześniejszych, ale Coppola sprawił, że znów tańczyli.
Dziś widzimy wizję Coppoli Dracula Ma wielkość i fizyczną obecność, której nie może osiągnąć film cyfrowy. Efekty cyfrowe wprowadzają złe starzenie się, ponieważ uszkadzają naszą ostrość wzroku i przestają oszukiwać. Ale efekty w aparacie i modelu mają wieczność, która wszystko zawdzięcza swojej fizycznej obecności w przestrzeni, którą określa prawdziwe światło.
Projektantka kostiumów, Eiko Ishioka, zdobyła Oscara i przypisuje się mu uwolnienie Draculi na zawsze od stereotypowych fraz z jego poprzednich wcieleń.
Chociaż w żadnym wypadku nie jest to idealne. Wiele osób powie, że to nie jest świetny film. Podobnie jak Hrabia, Gary Oldman jest wspaniały — idealne połączenie groźby, uroku, inteligencji i fizyczności, których wymaga ta rola.
Ale wokół niego Ryder nie będący kwintesencją jako Mina i Anthony Hopkins jako Van Helsing, łowca wampirów, nigdy nie dowiadują się, że to nie był starożytny horror Hammera. Hopkins jeździ i bije, najwyraźniej w pewnym momencie łamie komuś nogę i nigdy nie wydaje się godnym wrogiem Oldmana.
A potem jest Keanu Reeves jako narzeczony Miny, który pojawia się tutaj jak złota rybka w zbiorniku z rekinami. Uwięziony w zamku Draculi, jest przetrzymywany przez grupę wampirzyc, które przez pomyłkę wysysają go co noc, aby nie miał inspiracji nawet do wstania z łóżka. Tak, to jest tak niezamierzone komiczne, jak się wydaje.
Dracula Bram Stoker To ogromny, operowy, histeryczny i wadliwy film. Ale to także wspaniały widok. więc to Dracula To naprawdę porażka, chciałbym, żeby więcej filmów pięknie się poniosło.
Dracula Bram Stoker Teraz można wypożyczyć w iTunes, Google Play i YouTube.
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.