Lee Suckling: Rozczarowujące standardy piękna, które muszą odejść

Lee Suckling: Rozczarowujące standardy piękna, które muszą odejść
styl życia

Lee Sockling napisał, że grawitacja połączy nas wszystkich, a przemysł kosmetyczny nie może nic zrobić, aby cofnąć czas. Zdjęcia/Getty Images

Opinia:

Aktorka Jamie Lee Curtis nienawidzi terminu „przeciwstarzeniowy”. 63-latka stara się żyć akceptując swój wygląd i otwiera się na odrzucenie idei „ukrywania rzeczy” za pomocą produktów takich jak korektor, kształtki do ciała, wypełniacze itp.

Zanim to napisałem, przyjrzałem się uważnie alejce higieny osobistej w supermarkecie i, w przeważającej mierze, produkty do pielęgnacji skóry same się reklamują jako zdolne do wykonania jednej z dwóch rzeczy. Albo „przeciwstarzeniowy” albo „czysta skóra”.

Jestem 30 lat młodszy od Curtisa, więc od kilku lat próbuję tylko produktów, które twierdzą, że są „przeciwstarzeniowe”. Chociaż wierzę, że niektóre produkty kosmetyczne mają właściwości zapobiegawcze, które bardzo nieznacznie spowalniają starzenie, wszystko, co twierdzi, że zmniejsza „cienkie linie i zmarszczki”, nic takiego nie zrobi. I szczerze mówiąc, jedynymi narzędziami, które zmniejszą oznaki starzenia, które już wystąpiły, są procedury medyczne – a nie coś, co można kupić w drogerii za mniej niż 40 dolarów.

Powodem, dla którego nie jestem w pociągu przeciwstarzeniowym, jak Curtis, jest to, że chcę spowolnić progresję linii i zmarszczek, zanim zamienią się one we właściwe zmarszczki. Jestem też w tej cudownej krwawej fazie życia, w której bierze się pod uwagę botox (robiłem to wiele razy)Ale Trądzik nadal czasami jest częścią mojego życia.

Współpracuję z Curtisem, aby całkowicie usunąć te terminy — przeciwstarzeniowa i czysta skóra — z naszych oczekiwań branży kosmetycznej. czemu? Ponieważ ciągłe bombardowanie tymi słowami na opakowaniu nauczyło nasze umysły wierzyć, że to norma.

W rzeczywistości niewiele osób ma nieskazitelną skórę. Każdy z nas otrzymuje punkty. Co więcej, wszyscy będziemy starzy. Niektóre są w różnym tempie, jasne, ale to nieuniknione. Grawitacja połączy nas wszystkich, a przemysł kosmetyczny nie może nic zrobić, aby cofnąć czas.

READ  Królewska wojna księcia Harry'ego przynosi odwrotny skutek

Jednak cały czas kupujemy nowe produkty, gdy widzimy je na półkach. Mamy fałszywe poczucie optymizmu, że „ten produkt może działać”, gdy ostatnie pięć produktów nic nie robi. Mija mniej więcej miesiąc, nie widzimy zmian i wydajemy więcej pieniędzy na wypróbowanie innego produktu, który twierdzi, że zawiera najnowsze badania przeciwstarzeniowe lub przeciwtrądzikowe.

Właściwie nie mogę powiedzieć, ile razy w ciągu ostatnich 20 lat kupiłem produkty do pielęgnacji skóry z prostą nadzieją: „Oto, co jest!”. W rzeczywistości jedyną rzeczą, która kiedykolwiek dokonała zauważalnych zmian, są podstawowe i podwójne schematy leczenia, specjalnie przepisane mi przez dermatologa.

Według Statista szacuje się, że branża pielęgnacji skóry będzie szacowana na 638,6 miliardów dolarów (923,5 miliardów nowozelandzkich) na całym świecie w 2022 roku. Photo/Getty Images
Według Statista szacuje się, że branża pielęgnacji skóry będzie szacowana na 638,6 miliardów dolarów (923,5 miliardów nowozelandzkich) na całym świecie w 2022 roku. Photo/Getty Images

Według Statista, szacuje się, że branża pielęgnacji skóry w 2022 r. będzie szacowana na 638,6 mld USD (923,5 mld USD) na całym świecie. Co więcej, według McKinsey branża nie tylko przetrwała Covid, ale także rozwijała się w tym czasie. Globalny rynek jest teraz wart o około 100 miliardów dolarów więcej niż w okresie przed pandemią, a wielu ekspertów twierdzi, że blokada i czas spędzony w domu z ciągłym dostępem do lustra, pojawienie się samoopieki i Widzenie siebie na Zoom przez cały dzień spowodowało boom.

Skóra bez zmarszczek i wyprysków to globalna obsesja. Jeden napędzany przez przemysł o wartości prawie bilionów dolarów. To niesprawiedliwe wobec nas wszystkich. Twarz nie jest stałą jednostką, która nie zmienia się dzień po dniu, miesiąc po miesiącu lub rok po roku. To nierealne. Nieosiągalne dla większości ludzi. Ten ideał stworzył niszczący optymizm, że niemożliwe można osiągnąć (i zachować).

Po tym, jak dosłownie włożyłem tysiące dolarów na moją twarz, powiem ci, co jest możliwe dzięki tym produktom kosmetycznym. „Czysta” skóra i ewentualnie niewielkie spowolnienie wzrostu zmarszczek na twarzy. Doskonałość nie jest możliwa – przynajmniej nie dla mnie i nie dłużej niż tydzień lub dwa, gdy pojawi się kolejny problem. penetracja. Zmarszczka lub smuga, której wcześniej nie zauważyłam, dlatego jestem przekonana, że ​​to nowość. podrażnienie. Problemy skórne związane z dietą. Problemy skórne związane ze stresem. Problemy skórne związane z pogodą! To niekończąca się przegrana bitwa.

READ  Żona Michaela Palina, Helen, zmarła kilka tygodni po ich 57. rocznicy ślubu

Jednak nie przestanę kupować produktów kosmetycznych i ty też. W każdej chwili nakładamy na twarz to, co uważamy za najlepsze. Ponadto z mojego doświadczenia wynika, że ​​to, co działało trzy miesiące lub dwa temu, może dziś przestać działać i będziesz musiał spróbować czegoś nowego.

Więc to jest moja prośba. Pozbądź się idei, że czysta skóra i anti-aging są dla Ciebie możliwe. Nie traktuj poważnie tego, co jest ci sprzedawane w żadnym pakiecie do pielęgnacji skóry. To tylko puch. Poszukaj produktów, które zapewnią Ci czystą skórę i powiedz bogom, że przez lata może działać cokolwiek ochronnego (chociaż nigdy nie wiesz, jak by to wyglądało inaczej). Nie oczekuj cudów. Nawet nie daj się zwieść statystykom z tyłu pudeł, które mówią takie rzeczy jak „Ten odsetek użytkowników widział wyniki w ciągu 2 tygodni”. To nie jest prawdziwe. Wszystko jest marketingiem.

Spróbujmy wszyscy być bardziej jak Jamie Lee Curtis. Żyjemy akceptując nasz wygląd. Obawiam się, że cokolwiek innego doprowadzi tylko do rozczarowania i znacznie lżejszej kieszeni.

Tammy Lowe

„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *