Alternatywna ścieżka Mt Messenger Bypass uratowałaby las

Alternatywna ścieżka Mt Messenger Bypass uratowałaby las

Pojawiają się pytania, czy naprawdę trzeba wyciąć 30 hektarów rodzimego lasu, aby zrobić miejsce dla długo oczekiwanej obwodnicy w północnych Taranaki.

Jeden z doradców projektowych twierdzi, że „bardzo dziwne”, że ponownie oceniona opcja alternatywna nie została udokumentowana
zdjęcie: RNZ / Robin Martin

Pojawiły się szczegóły innej trasy dla State Highway 3, obwodnicy Mt Messenger, które wskazują, że gdyby została wybrana, zmieściłaby się w budżecie i uratowałaby las.

Budowa obwodnicy ma się rozpocząć we wrześniu.

Dokumenty wydane na podstawie Ustawy o Informacji Publicznej wskazują na możliwość uniknięcia planowanego zniszczenia ponad 30 hektarów rodzimych lasów obwodnicy.

Dokumenty Waka Kotahi pokazują, że inna trasa biegnąca wzdłuż istniejącej trasy na autostradzie 3 w Taranaki spełniała cele projektu i była konkurencyjna cenowo – pozostawiając pewne pytanie, dlaczego agencja planowała wyrzeźbić kolejną przełęcz przez dolinę Mangapekepeke.

Rzeczniczka Buttama Charitable Trust, Mary Gibbs, powiedziała, że ​​decyzja nie ma sensu.

„Porównując to z ogórkami, które wjechali do doliny Mangapekepeke i zniszczyli 18 hektarów mokradeł i 30 hektarów rodzimych krzewów, jest to projekt o podobnej cenie, z mniejszymi uszkodzeniami na drogach internetowych”.

Obwodnica powiernicza działała z Tonym i Debbie Pascoe, którzy gospodarują w dolinie Mangapekepeke.

Gibbs powiedział, że nie są świadomi szczegółów dotyczących bardziej ekologicznej i porównywalnej pod względem kosztów trasy.

„Niepokoi nas to, że jest marzec 2022 r. i jesteśmy zaangażowani w to od czterech do pięciu lat i właśnie się o tym dowiedzieliśmy”.

Oficjalne dokumenty pokazują, że opcja online była rozważana cztery lata temu, kiedy wszystkie proponowane objazdy zostały ponownie ocenione w stosunku do budżetu o wartości 150 milionów dolarów.

Artystyczne wrażenie wejścia do południowego tunelu projektu obwodnicy Mt Messenger.

Artystyczne wrażenie wejścia do południowego tunelu projektu obwodnicy Mt Messenger.
zdjęcie: dostarczony

Jeden z doradców projektowych – którego RNZ zgodził się nie ujawniać – powiedział, że opcja wyniosła 206 milionów dolarów.

READ  Co Boeing, Airbus i inni producenci samolotów robią, aby oczyścić podróże lotnicze

To było podobne do ulubionej drogi Waka Kutay, Mangabekipeki Valley Road, której cena wynosiła prawie 200 milionów dolarów, w porównaniu z 241 milionami dolarów.

Doradca powiedział jednak, że zarząd agencji transportowej został poinformowany, że bardziej przyjazna dla środowiska alternatywa kosztowałaby 380 milionów dolarów – pierwotny koszt – a nie przeszacowaną cenę.

„Nigdy nie zostało to przedstawione na rozprawie i ujawniono je tylko poprzez prośbę o dokumenty zarządu. To bardzo dziwne, że coś takiego, co nie było częścią dokumentacji w ramach oceny alternatyw oferowanych przez władze regionalne, musiałoby zostać poprzez.”

Waka Kutahi powiedział, że ta informacja została przedstawiona jako dowód podczas przesłuchań w sprawie zgody oraz w Sądzie Ochrony Środowiska i Sądzie Najwyższym.

Ale Gibbs powiedział, że niedawno wydane dokumenty wzbudziły pytania o to, co powiedziano sądom.

„Równoważna opcja, którą NZTA przedstawiła sądowi… powiedzieli sądom, że dostarczenie drogi online, która spełniła cele projektu, wynosi 382 miliony dolarów i nie ujawnili, że istnieje droga o wartości 198 milionów dolarów z nowym tunelem, która spełnia projekt cele.”

Waka Kutahi powiedział, że opcja wzdłuż istniejącej autostrady została szczegółowo oceniona i nie spełniała celów projektu w zakresie odporności i bezpieczeństwa.

Manawhenua Ngāti Tama również wypadła słabo z kulturowego punktu widzenia.

Budowa obwodnicy może teraz kosztować ponad 300 milionów dolarów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *