Niektóre załogi Air New Zealand operujące w Qantas były zmuszone spać obok pasażerów w klasie ekonomicznej, kiedyś musiały budować forty, aby zablokować światła w kabinie.
Qantas niedawno wznowił swoją trasę z Brisbane do Los Angeles.
Firma korzysta jednak z Airbusa A330, który nie jest w pełni wyposażony w wyznaczone miejsca do odpoczynku.
Na nagraniu personelu widać członków załogi leżących na fotelach ekonomicznych i okrywających się kocami podczas zaplanowanej przerwy.
Niektóre znajdują się obok osób, które wydają się być płacącymi klientami, a podróż trwa zwykle około 13 godzin i 15 minut.
Trwające problemy związane z miejscami odpoczynku spowodowały napiętą sytuację we współpracy z Australijskim Stowarzyszeniem Attendantów i liniami lotniczymi, a Qantas zwrócił się teraz do załóg z Nowej Zelandii o pokrycie trasy.
Pracownicy z Brisbane, którzy zostali zastąpieni przez załogi z Nowej Zelandii, powiedzieli 9News, że czują się pominięci.
Jeden z pracowników Qantas, który zdecydował się pozostać anonimowy, powiedział: „Byłem zszokowany, tak wiele osób składało raporty kwestionujące moje bezpieczeństwo. Czuję, że nas nienawidzą i czuję, że nie rozumieją roli hostessy, którą jest ”.
Rzecznik Qantas powiedział 1News, że linia lotnicza spędziła „znaczną ilość” czasu na negocjowaniu ze związkiem zdrowia i bezpieczeństwa, ale obie strony nie były w stanie osiągnąć porozumienia.
Linia lotnicza potwierdziła, że personel, który pojawił się na zdjęciach, korzystając z foteli ekonomicznych jako miejsca odpoczynku, to członkowie załogi z Nowej Zelandii.
Rzecznik powiedział, że miał miejsce „jednorazowy incydent”, kiedy światła w kabinie nie mogły zostać przyciemnione, dlatego personel robił „całkowite forty”.
Qantas poinformował również, że zatrudnił ekspertów do zaprojektowania komfortowego obiektu w kabinie ekonomicznej A330, aby zapewnić załogom odpoczynek podczas długich lotów i radzenie sobie ze zmęczeniem.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”