Zdjęcie: opublikowane przez Reuters
Rosyjski McDonald’s zmienił nazwę z nowym logo po wyjściu firmy podczas inwazji na Ukrainę
Rosyjska sieć fast foodów, która do niedawna była McDonald’s Ujawniła swoje nowe logo, przygotowując się do otwarcia niektórych restauracji ze zmienioną nazwą w niedzielę.
Jak donosi Reuters, rebrandingowa sieć, która jeszcze nie ogłosiła swojej nazwy, ma otworzyć w niedzielę pierwszych 15 restauracji w regionie moskiewskim, a pod koniec tego miesiąca otworzy kolejne 200 lokalizacji w innych częściach kraju.
Nowe logo ma zielone tło z czerwonym kółkiem i dwoma żółtymi ukośnikami oznaczającymi burgera i frytki.
Nowe logo również wygląda trochę jak „M”.
Czytaj więcej:
* Białoruscy dywersanci kolejowi, którzy pomogli udaremnić atak Rosji na Kijów
* Renault zamyka drzwi w Rosji i rozważa wycofanie się
* Rosyjski giełda, zmiażdżona wojną na Ukrainie, częściowo ponownie się otworzy
* McDonald’s ma alternatywę w Rosji – z dziwnie znajomym logo
Wiadomość pojawia się prawie miesiąc po tym, jak McDonald’s ogłosił, że opuści rynek rosyjski po inwazji tego kraju na Ukrainę.
Kilka dni później sieć fast foodów sprzedała 850 rosyjskich lokalizacji swojemu obecnemu licencjobiorcy, Alexandrowi Goffourowi.
„Umowa podlega pewnym warunkom, w tym zatwierdzeniu przez organy regulacyjne, a jej zamknięcie jest oczekiwane w nadchodzących tygodniach” – powiedział McDonald’s w komunikacie prasowym.
Umowa kupna-sprzedaży przewiduje, że pracownicy zostaną zatrzymani przez co najmniej dwa lata na równoważnych warunkach. Kupujący zgodził się również na finansowanie wynagrodzeń pracowników firmy pracujących w 45 regionach kraju do zamknięcia, a także finansowanie istniejących zobowiązań wobec dostawców, właścicieli nieruchomości i obiektów.”
Jeśli chodzi o nową nazwę marki fast food, znanej wcześniej jako McDonald’s, The Guardian poinformował, że nowa sieć miała nazywać się „Mój Burger”, ale rosyjskie państwowe źródło informacyjne RIA Novosti potwierdziło później, że jest to tylko symbol zastępczy.