„Przygotuj się na więcej bólu”: ceny żywności mają tendencję do szybkiego wzrostu

„Przygotuj się na więcej bólu”: ceny żywności mają tendencję do szybkiego wzrostu
Analitycy ostrzegają, że nie widać końca gwałtownej inflacji żywności.

sungmi kim / rzeczy

Analitycy ostrzegają, że nie widać końca gwałtownej inflacji żywności.

Konsumenci powinni przygotować się na więcej bólu po wyjściu, ponieważ analitycy ostrzegają, że końca nie widać Wzrost cen żywności.

Stats NZ opublikuje w piątek aktualizację cen żywności, ale według ekspertów kupujący nie powinni oczekiwać żadnej ulgi.

Indeks Cen Żywności – który mierzy zmiany w cenach płaconych przez gospodarstwa domowe za żywność – był tak O 6,6% w czerwcu W porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku.

W ostatnim odcinku Zajrzyj do koszy spożywczych Emma Higgins, główna analityk ds. rolnictwa w Rabobank, powiedziała, że ​​analiza liczb ujawniła „powszechną inflację cen żywności”.

Czytaj więcej:
* Mniej mięsa, mniej warzyw: jak koszty życia zmieniają naszą dietę
* Koszty artykułów spożywczych wzrosły o 6,6% cen żywności w porównaniu z ubiegłym rokiem
* Rynek żywności w Nowej Zelandii może odczuć szok
* Dlaczego bochenek chleba za dolara to już przeszłość

Ceny artykułów spożywczych wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 7,6%, dania restauracyjne i gotowe do spożycia wzrosły o 6,3%, ceny mięsa, drobiu i ryb wzrosły o prawie 7%, a ceny owoców i warzyw o 5,5 %. Powiedziała.

John Kirk Anderson/Personel

Dyrektor generalny Foodbank Aotearoa w Nowej Zelandii, John Milligan, mówi, że przetwarzają około sześciu ton żywności dziennie i rozdają równowartość 284 000 posiłków miesięcznie.

„Codzienne stajnie żywnościowe szybko rosną, co będzie bardzo widoczne dla kupujących przy wyjściu z supermarketu, a te wzrosty dotkną większość Nowozelandczyków”.

W ostatnich miesiącach supermarkety odczuwają upał Konsumenci odrzucają rosnące koszty artykułów spożywczych takich jak masło, Mięso i świeże produkty.

Jednak znaleziono nowy raport Koszty artykułów spożywczych spółdzielni supermarketów gwałtownie wzrosły Od kwietnia ubiegłego roku jest ważnym motorem wzrostu cen dla konsumentów.

Brad Olsen, główny ekonomista w niezależnej firmie konsultingowej Infometrics, której Foodstuffs zlecił opracowanie indeksu, powiedział, że wzrost kosztów zaopatrzenia w artykuły spożywcze odzwierciedla wyższe koszty produkcji ponoszone przez producentów.

READ  Dom Taranaki sprzedaje się za ponad 5,45 miliona dolarów, ustanawiając nowy regionalny rekord
Emma Higgins, starszy analityk ds. rolnictwa, mówi:

dostarczony

Emma Higgins, starszy analityk ds. rolnictwa w Rabobank, mówi, że wzrost cen żywności dotyka większość Nowozelandczyków.

„Nadal znajdujemy się w środowisku inflacyjnym, więc nadal będziemy obserwować wzrost kosztów” – powiedział.

Michael Harvey, starszy analityk żywności Rabobank, powiedział, że wzrost inflacji cen żywności był spowodowany kombinacją sił krajowych i globalnych.

ulewny deszcz i Mokre warunki w lipcu Wpłynęło to na wzrost warzyw w wielu częściach kraju. Producenci żywności również borykali się z problemami związanymi z łańcuchem dostaw, rosnącymi kosztami energii i niedoborami siły roboczej z powodu: Wojna na Ukrainie I resztki covid-19 pandemiapowiedział Harvey.

„Po uwzględnieniu wszystkich tych czynników marże są pod presją na końcu łańcucha dostaw żywności i widzimy, że wyższe koszty produkcji przenoszą się na sprzedawców żywności”.

Pomimo pewnej łagodności pojawiającej się obecnie na rynkach surowców w zakresie cen energii i produktów rolnych, Harvey powiedział, że ceny żywności prawdopodobnie będą nadal szybko rosły w najbliższej przyszłości.

„Niedawny spadek cen energii i surowców rolnych pochodzi z już wysokich poziomów. Trwały spadek tych cen zajmie co najmniej kilka miesięcy, zanim te spadki cen przełożą się na presję na obniżenie cen surowej żywności w Nowej Zelandii.

„Wciąż tego nie widzieliśmy, więc ostrzegamy przed poglądem, że minął już szczyt inflacji żywności”.

Emma Higgins, analityk mówi:

Anna Fifield / Rzeczy

Emma Higgins, analityk Rabobanku, mówi, że konsumenci są bardziej skłonni do „ograniczenia” zakupów żywności, wybierając marki domowe zamiast droższych opcji. (obraz pliku)

Minie kilka miesięcy, zanim poznamy pełny wpływ inflacji cen żywności na zachowania konsumentów, powiedział Higgins, ale jednym z możliwych rezultatów jest „ograniczenie” zakupów żywności przez konsumentów.

Powiedziała: „Kiedy mówimy o handlu w dół, oznacza to zasadniczo zmianę kanałów sprzedaży, więc możemy zobaczyć, jak więcej konsumentów odchodzi od zakupów przez kanał gastronomiczny do zakupów w handlu detalicznym żywnością lub przechodzi ze sklepów specjalistycznych do supermarketów ”. .

READ  Morgan ujawnia zupełnie nową Super 3

„Możemy również zobaczyć, że więcej klientów wybiera marki prywatne, a nie droższe alternatywy, a przykład, który lubię dawać, to zamiast kupowania mleka premium w supermarkecie, kupujący mogą wybrać własną markę”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *