Najnowszy procesor Apple, M2, to nowy złoty standard w asortymencie komputerów marki. Nowa MacBooka Air M2 Jest nie tylko szybszy niż kiedykolwiek, ale ma też smukłą konstrukcję z większym ekranem, całodzienną baterią i ładowarką MagSafe, dzięki czemu jabłko Mówi. Mimo że otrzymałem długo oczekiwanego MacBooka Air M2 kilka tygodni temu, nie wiem. Nadal siedzi w pudle, w którym przybył.
Nie dlatego, że odkryłem problem z nowym M2 Air (Jak niektórzy zrobili). W rzeczywistości dzieje się tak, ponieważ nie ma problemu z moim starym Air 2017.
W przeciwieństwie do wielu fanów Apple, nie gonię za najnowszą technologią ani nie czekam w kolejkach, aby jako pierwszy kupić najnowsze modele. Zamiast tego czekam tak długo, jak to możliwe, zanim kupię nowy produkt Apple i dostaję wszystko, co mogę ze starego sprzętu. Nie jestem idealnym klientem dla żadnej marki. Jednak jestem częścią grupy docelowej Apple.
Wielbłąd Jedna z najcenniejszych marek na świecie, częściowo ze względu na jego zdolność do przyciągania zarówno wczesnych, jak i późnych użytkowników. Podczas gdy lojalność wobec marki jest często kojarzona z marketingiem, lojalność Apple wobec marki nie jest tylko wynikiem jego działań marketingowych. Pokazuje, że nie potrzebujesz wielomilionowych budżetów marketingowych Budowanie lojalnej bazy klientów.
Nie idź po prostu za pierwszymi adoptującymi
Jednym z błędów popełnianych przez wiele firm jest skupianie się wyłącznie na pogoni za konsumentami, którzy lubią kupować nowe produkty. Choć brzmi to praktycznie, reprezentuje niewielki udział w rynku i tworzy cykl pogoni za kolejną najlepszą rzeczą. Chociaż firmy powinny zawsze szukać sposobów na innowacje i ulepszenia, kierowanie się do odbiorców, którzy żywią się najnowszymi i najlepszymi, często oznacza szybkie iteracje. Może to być dobre, ale często prowadzi do szybszej produkcji i produktów, które nie są tak wspaniałe, jak mogłyby być.
Twoja wartość musi być wyższa niż cena
Po tym, jak kupiłem pierwszego Maca na studiach i wykorzystałem na to sporą część moich oszczędności, zdałem sobie sprawę, że komputery Mac są naprawdę lepszym produktem. Wydałem kwotę, która obniżyła moje konto bankowe o 20, ale to, co dostałem, było inne niż jakikolwiek komputer, który miałem wcześniej: maszyna z wartością.
Przed moim pierwszym MacBookiem co dwa lata musiałem kupować nowy laptop. Wydawanie mniej więcej 500 dolarów rocznie wydawało się dużo — i tak było. Bo chociaż wahałem się wydać dwa razy więcej na to, co myślałem, że będzie to ta sama wartość, okazało się, że o wiele lepsza oferta, gdy MacBook przetrwał rok po roku. Mac może kosztować więcej z góry, ale na dłuższą metę jest tańszy.
Daj konsumentom powód do pozostania (a nie tylko powód do zakupu)
Mówiąc o wysokiej wartości, daj klientom powód do pozostania, a nie tylko powód do ciągłego kupowania. Zamiast budować coś nowego, aby zachęcić ludzi do kupowania następnej najlepszej rzeczy, daj im produkt tak dobry, że niekoniecznie chcą najnowszego i najlepszego. Nie jest to krótkoterminowa strategia generowania zysków, ale to świetny sposób na zbudowanie lojalnej bazy klientów – jeśli nie, sekta za nią podąża.
Na rynku są dziesiątki różnych laptopów, ale Apple to jedyna marka, o której pomyślałem. Chociaż prawdopodobnie wszyscy wykonują swoją pracę, Apple wykonuje świetną robotę, tworząc produkt, któremu bardzo ufam – i dlaczego przyznaję, że jestem jego zwolennikiem. Ponieważ wciąż mam swojego pięcioletniego MacBooka jako nowego (zakupionego za pracę z domu) siedzącego w pudełku, w którym wszedł, wiem, czy mój stary Air jest nadal dobry, nowy powinien być naprawdę fajny .
W rzeczywistości wiem, że nie będę rozczarowany, że tak długo czekałem na aktualizację i naprawdę poczuję różnicę. Jestem pewien, że po dokonaniu zmiany nie będę chciał go opuszczać, gdy pojawi się kolejna najlepsza rzecz – tak jak teraz robię to z moim Air 2017.