Exodus uchodźców z Ukrainy do Polski pomógł firmie Kingfisher z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zajmującej się meblami, ograniczyć szkody spowodowane powrotem do normalności w porównaniu z pandemią koronawirusa.
Sprzedaż w tym samym sklepie firmy Costorama w Polsce wzrosła o 25,9% w pierwszym półroczu zakończonym 31 lipca, zysk detaliczny wzrósł o 66%, a marże wzrosły o 2,3 punktu procentowego.
Jej polskie sklepy przynosiły trzy czwarte zysków Francji, która miała dwukrotnie większy dochód.
„Polski rynek jest stosunkowo silny pod względem budownictwa mieszkaniowego, ponieważ mamy miliony uchodźców, a ponadto silnie zdobywamy udział w rynku” – powiedział prezes Thierry Garnier podczas telekonferencji, zgodnie z transkrypcją FactSet.
Jednak ten rynek nie wystarczył, aby zwiększyć ogólne zyski grupy. Jego zysk detaliczny spadł o 27% do 555 milionów funtów (634 miliony dolarów). Sprzedaż była szczególnie trudna w sklepach B&Q w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie sprzedaż w tych samych sklepach spadła o 13%.
Kingfisher powiedział, że sprzedaż w tym samym sklepie była o 16,6% wyższa niż poziom sprzed pandemii i że teraz powróciła do poziomu sprzed pandemii, aby produkty były dostępne w sklepach.
Garnier powiedział, że w sieci konsumenci w Wielkiej Brytanii i Francji nie spowolnili modernizacji domów z powodu rosnących cen energii elektrycznej. „Masz niewielu ludzi, którzy mówią:„ Opóźniam swój plan”. Ale w rzeczywistości mamy nową, nieproporcjonalną liczbę osób, które mówią: „Ok, chcę teraz zainwestować w efektywność energetyczną”” powiedział.
Firma podała, że spodziewa się skorygowanych zysków przed opodatkowaniem w wysokości od 730 do 770 milionów funtów za rok, w porównaniu z 472 milionami funtów za pierwsze półrocze.
zimorodek KGF,
KGFHY,
Akcje spadły we wtorek o 3%, aw tym roku o 29%.
„CEO Thierry Garnier może mieć rację, kiedy opisuje wyniki jako optymistyczne, ale „zeszły rok był trudny do naśladowania” nie jest tak naprawdę przekazem, który inwestorzy chcą usłyszeć, bez względu na rozsądną wymówkę” – powiedział Russ Molt, dyrektor ds. inwestycji w AJ Dzwonek.