Produkcja elektroniki, takiej jak telefon czy komputer, wymaga wydobywania metali szlachetnych i minerałów z naszych zasobów naturalnych, a świat ich kończy. Recykling tej elektroniki i materiałów wewnątrz jest świetnym rozwiązaniem dla bardziej zrównoważonego przemysłu, jednak większość z nas ma starą lub przestarzałą elektronikę z cennymi materiałami w środku, które są zapomniane w szufladach i piwnicach.
Aby zachęcić więcej osób, zwłaszcza młodsze pokolenie, do rozpoczęcia recyklingu starych urządzeń, Elkjøp Nordic uruchamia unikalną nordycką kampanię o nazwie „Urban Miner”, w której gracze mogą zwrócić swoje e-odpady i otrzymać w zamian walutę Minecraft. Koncepcja została opracowana przez NORD DDB we współpracy z Microsoft i Elkjøp Nordic.
„Dzięki Urban Miner chcemy wykorzystać największe hobby na świecie, aby zaangażować nowe grupy docelowe i przekazać ważną wiadomość – w nordyckich domach znajdują się miliony starych narzędzi, które należy poddać recyklingowi. W ten sam sposób, w jaki używają postacie w kopalni Minecraft materiałów, aby stworzyć coś nowego. Chcemy, aby ludzie „wydobyli” swoją starą elektronikę, oddając ją nam, aby można było odzyskać cenne materiały” – mówi Nils Martin Oyo, dyrektor ds. marketingu gier w Elkjøp Nordic.
Ta wyjątkowa inicjatywa łączy Elkjøp Nordic z największą na świecie społecznością graczy z ponad 140 milionami graczy i umożliwia prawdziwą akcję.
„Jest to inicjatywa zrównoważonego rozwoju napędzana kreatywnym pomysłem zakorzenionym w kulturze popularnej. Pracujemy tam, gdzie jest grupa docelowa i ułatwiamy jej działanie. Minecraft jest doskonałym przykładem ludzi wykorzystujących swoją pomysłowość i umiejętność rozwiązywania problemów do tworzenia. To stan świata wirtualnego przychodzi z pomocą światu realnemu, jak mówi Jens Østrem, dyrektor kreatywny Nord DDB.
Minecraft jest własnością międzynarodowej firmy programistycznej Microsoft. Dla firmy Microsoft wyraźna szansa, jaką ta inicjatywa dała, aby zachęcić młodych ludzi do zachowywania się w sposób zrównoważony, była kluczowa dla nawiązania tej współpracy.
Dzięki ambitnej wizji zrównoważonego rozwoju zawsze będziemy odkrywać nowe sposoby podnoszenia świadomości i angażowania społeczności. Wiemy, że Minecraft może odegrać ogromną rolę w inspirowaniu lepszego świata, dlatego współpraca z Elkjøp Nordic przy Urban Miner była przyjemnością. Mamy nadzieję, że kampania zainspiruje wszystkie pokolenia do recyklingu starej elektroniki i nie możemy się doczekać, aby więcej rodzin w krajach skandynawskich przyniosło swoje stare gadżety do najbliższego sklepu w Elkjøp, Elgiganten lub Gigantti” – mówi Hamry, Xbox Content and Home Subscription Jacket – Europa.
Moduły kampanii składają się z filmów odpowiednich na wszystkie platformy cyfrowe oprócz kina. W filmach widzimy postacie z Minecrafta, które ożywają, by „wydobywać” starą elektronikę w domu. Będą również duże aktywacje w sklepach z filmami i plakatami, które będą wyświetlane równolegle z płatną kampanią, w sklepach w krajach skandynawskich.
„Ten projekt naprawdę pokazuje moc twórczą grupy kreatywnej NORD. To tak naprawdę kampania skandynawska, pomysł kreatywny powstał w Oslo, uruchomiony przy wsparciu zespołu sztokholmskiego, a teraz działa bezpośrednio w krajach nordyckich. I Jestem naprawdę dumny z całego zespołu” – mówi Simon Higby, Nordic Creative Director w NORD DDB.
Jak to działa?
Każdy w krajach skandynawskich może zabrać swoje stare urządzenia elektroniczne do najbliższego sklepu Elkjøp, Elgiganten lub Gigantti w celu recyklingu i otrzymać w zamian cenne monety Minecoins, które można wykorzystać w grze. Każde narzędzie z recyklingu ma wartość odpowiadającą zawartym w nim materiałom, które można poddać recyklingowi. Dodaje to składnik edukacyjny do kampanii, podkreślając różne materiały, ich działanie i ich wartość.
Agencja
Nord DDB: agencja kreatywna
Twórca: Jens Ustream
Twórca: Ingrid Hevedsten
Kreatywny/Starszy Dyrektor Kreatywny: Frank Neistoin
Kreatywny/Starszy Dyrektor Kreatywny: Andre Guidoin
Nordycki dyrektor kreatywny: Szymon Higby
Menedżer Klienta: Paulina Dranga
Menedżer klienta: Emma Gucci
Menedżer klienta: Goron Wolde
projekt: Ron Gabrielsen
projekt: Emile Langbraten
projekt: Elaine Weiger Fengnel
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.