Polska wybiera silniki GE CT7 dla floty Leonardo AW149

Polska wybiera silniki GE CT7 dla floty Leonardo AW149

Polski rząd wybrał silnik turbowałowy CT7-2E1 firmy GE Aerospace do zasilania swoich nowych śmigłowców Leonardo AW149. W ramach najnowszego ogłoszenia kontraktu między rządem RP a PZL-Świdnik, polska spółka należąca w całości do Leonardo Polska zamówi 64 silniki CT7-2E1 oraz silniki zapasowe do 32 swoich śmigłowców AW149. Dostawy samolotów rozpoczną się w 2023 roku.

„Po dokonaniu przeglądu alternatyw silnikowych dla śmigłowca AW149 doszliśmy do wniosku, że silniki CT7-2E1 najlepiej spełniają nasze potrzeby we wszystkich aspektach wydajności, kosztów utrzymania, niezawodności i podobieństwa z naszymi obecnymi śmigłowcami Black Hawk i AW101 oraz przyszłymi śmigłowcami Apache” – powiedział Polska Generał brygady Artur Gupdel, szef agencji broni, powiedział.

Silnik CT7-2E1 ma wiele wspólnych cech z silnikiem CT7-8E, który napędza samoloty AW101 dla Marynarki Wojennej RP oraz silnikami T700-701D, które napędzają samolot Black Hawk z polskimi siłami specjalnymi i Policją Narodową.

„Dobre osiągnięcia silnika T700/CT7 jako wysoce niezawodnej, napędzanej siłą napędową są niezaprzeczalne” – powiedział Ron Hutter, wiceprezes ds. sprzedaży silników turbowałowych w GE Aerospace. „Cieszymy się, że polski rząd wybrał CT7-2E1 i zapewni światowej klasy wsparcie dla tych silników, a także innych silników T700/CT7 będących obecnie w eksploatacji lub dostarczonych do Polski w tej dekadzie”.

Silniki GE CT7-2E1 napędzają większość śmigłowców Leonardo AW149 i AW189 będących obecnie w służbie. Z ponad 25 000 silników dostarczonych do ponad 130 klientów w ponad 50 krajach, rodzina silników turbowałowych T700/CT7 nadal stanowi atrakcyjny wybór, jeśli chodzi o sprawdzoną, niezawodną moc w dziesiątkach zastosowań na całym świecie. Rodzina T700/CT7 przekroczyła łącznie ponad 100 milionów godzin lotu i wykazała się doskonałą niezawodnością we wszystkich środowiskach operacyjnych.

Linia silników T700/CT7 stała się bardziej wydajna i niezawodna od samego początku. W kolejnych wersjach rozwojowych wprowadzono wiele ulepszeń technicznych. Aktualne modele w zakresie mocy 2000-3000 koni mechanicznych oferują ulepszone osiągi przy zachowaniu sprawdzonych cech i charakterystyk operacyjnych poprzednich wersji.

READ  Obawy o przyszłość po masowym wymieraniu ryb w Odrze


W sprawie zapytań redakcyjnych prosimy o kontakt:
Redaktor Kim Bergmann pod adresem [email protected]

W sprawie zapytań reklamowych prosimy o kontakt:
Dyrektor Sprzedaży Graham Jose [email protected]

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *