Ekonomista mówi, że inflacja uderzyła w nasze świąteczne zakupy

Ekonomista mówi, że inflacja uderzyła w nasze świąteczne zakupy

Jeden z ekonomistów twierdzi, że inflacja uderzyła w tegoroczne zakupy świąteczne.

Najnowsze dane Worldline pokazały, że piątek był bardziej zatłoczony na zakupy niż sobota.

Szczytowa godzina wydatków w ciągu ostatnich dwóch dni przypadała między południem a 13:00 w piątek, kiedy w sieci Wordline było 650 909 transakcji.

Worldline był wcześniej znany jako Paymark.

Szczytowa godzina wydatków w Wigilię przypadła między 11:00 a 12:00, kiedy to dokonano 607 706 transakcji.

Czytaj więcej:
* 193 okazje na sekundę w szczycie wigilijnych zakupów
* To najgorszy czas na robienie przedświątecznych zakupów na ostatnią chwilę
* Kupujący bożonarodzeniowi spodziewają się, że otworzą portfele, aby odnotować wydatki

Można to porównać z rekordową godziną szczytu w 2019 r., kiedy między 12:00 a 13:00 w Wigilię miało miejsce 679 436 transakcji.

Szczytowa liczba transakcji na sekundę również spadła nieznacznie w porównaniu z poprzednimi latami, z 192 transakcjami zarejestrowanymi w najbardziej ruchliwej godzinie 23 grudnia, tuż poniżej 193 transakcji zarejestrowanych w najbardziej ruchliwej godzinie 24 grudnia 2021 r. 204 w 2020 roku.

Szef sprzedaży Worldline NZ, Bruce Proffitt, powiedział, że chociaż liczba transakcji w tym roku w przedświątecznych godzinach szczytu była nieco niższa niż w ubiegłym roku, zbiorcze dane za cały tydzień prawdopodobnie pokażą, że kupujący wydali w tym roku więcej niż w zeszłym roku. Po.

„Widzieliśmy, jak ostatni tydzień świątecznych zakupów zaczął się dobrze, a wydatki 18 grudnia były o 12,1% wyższe niż w poprzednią niedzielę i wczesne oznaki wskazywały, że ten silny trend będzie kontynuowany”.

Wydatki konsumentów głównych detalistów w sieci płatności Worldline NZ (z wyłączeniem hotelarstwa) wyniosły 881 mln USD w tygodniu kończącym się 17 grudnia, co oznacza wzrost tylko o 1,9% w porównaniu z tygodniem kończącym się 17 grudnia 2021 r., ale wzrost o 14,6% w tym samym tygodniu. .

Dane pokazują, że kupiliśmy mniej, ale zapłaciliśmy za to więcej.

Crystal Yardley/Personel

Dane pokazują, że kupiliśmy mniej, ale zapłaciliśmy za to więcej.

„Będziemy mieli pełne zestawienie danych dotyczących podstawowych wydatków detalicznych z ostatniego pełnego tygodnia przed Bożym Narodzeniem we wtorek, dzień po drugim dniu świąt, ale w tym momencie wygląda na to, że rok 2022 może ustanowić rekord wszechczasów. Wydatki konsumentów na zakupy, – powiedział Profitt. Przed Bożym Narodzeniem w Nowej Zelandii.

Ekonomista Brad Olsen powiedział, że dane pokazują duże wydatki, ale wydaje się to wskazywać, że inflacja spada. „Ludzie muszą wydawać więcej na prezenty i muszą bardziej konserwatywnie podchodzić do rzeczywistej wielkości prezentów”.

Powiedział, że fakt, że szczytowe transakcje spadły o 4,2% w stosunku do szczytu w 2019 r., wskazuje, że ludzie kupują mniej, ale płacą za to więcej.

„Ciekawe jest również to, że transakcje w godzinach szczytu w okresie świątecznym odbywały się 23-go, czyli po raz pierwszy od 2018 r., kiedy w Wigilię nie było godzin szczytu. Chociaż niektóre sklepy nie będą otwarte w sobotę, tylko myślę, że część Jednym z powodów, dla których w tym roku jest godzina szczytu w piątek, jest to, że ludzie chcą spróbować trochę więcej do przodu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *