Gratulacje dla marki gier wideo Gran Turismo na tym Dwudziesta piąta rocznica! Aby uczcić ten kamień milowy, przygotowaliśmy specjalne filmy i głębokie przesłanie od założyciela i producenta Kazunori Yamauchi Zostali zwolnieni. Dodatkowo, Kena Kutaragiego i Kazuo Hirai, oba ściśle związane z tworzeniem i rozwojem serii, nagrały gratulacje. W swoim poście Yamauchi opowiada, jak zaczęła się jego przygoda z Gran Turismo i jak ewoluowała na przestrzeni lat.
Gran Turismo świętuje swoje 25-lecie
Jedna z najpopularniejszych marek gier wideo na świecie świętuje swoje 25-lecie. Aby to uczcić, oto specjalne filmy i głębokie przesłanie od Kazunori Yamauchiego, założyciela i producenta Gran Turismo.
Specjalne filmy i wiadomości z gratulacjami
W tym roku Gran Turismo obchodzi swoje 25. urodziny. Oryginalna gra „Real Driving Simulation” została wydana 23 grudnia 1997 r. Aby uczcić rocznicę, wydano specjalny „Zwiastun 25-lecia Gran Turismo”, Ken Kutaragi (były honorowy prezes Sony Computer Entertainment) i Kazuo Hirai (senior) grupa konsultant Sony), obaj blisko związani z tworzeniem i rozwojem serii Gran Turismo, nagrali wideo z gratulacjami.
Wiadomość od założyciela, Kazunori Yamauchiego, na temat historii Gran Turismo
A co z Kazunori Yamauchi, wciąż działającym założycielem i producentem? Japończyk opublikował wiadomość, którą można znaleźć pod filmami. W liście, który można przeczytać w całości zarówno w oryginalnej wersji angielskiej, jak i w wersji automatycznie przetłumaczonej na język niemiecki, Yamauchi podaje informacje o tym, jak zaczęła się jego przygoda z Gran Turismo w tamtym czasie i jak się później rozwinęła.
Wiadomość od Kazunori Yamauchiego, producenta serii Gran Turismo:
Bardzo się cieszę, że świętujemy 25. rocznicę od pierwszego wydania serii Gran Turismo. W 1992 roku Gran Turismo było pierwszym planem projektu, który stworzyłem spośród prawie 100 innych projektów, które wymyśliłem, gdy zaczynałem swoją karierę w branży, więc wiele to dla mnie znaczy. Chociaż tworzenie gier wideo było czymś, co zacząłem robić 10 lat temu jako hobby, nigdy nie myślałem o zrobieniu z tego kariery.
Kiedy miałem 14 lat, założyłem klub producentów filmowych i kręciłem filmy, więc po raz pierwszy dołączyłem do Sony z nadzieją na tworzenie komiksów. Ale przysięga, którą mi wyznaczyli, nie była tym, czego oczekiwałem.
To był dział, w którym miała powstać konsola PlayStation, i miejsce, w którym Kutaragi-san gorączkowo pracował nad wprowadzeniem koncepcji PlayStation w życie.
To miejsce nie było tym, na co liczyłem, ale teraz patrząc wstecz, mogę powiedzieć, że miałem dużo szczęścia.
Byłem zafascynowany grafiką 3D w czasie rzeczywistym, na którą wielu czekało, i stworzyłem i przedstawiłem plany dla wszystkich rodzajów gier wideo, nie tylko gier wyścigowych, ale RPG, gier przygodowych, gier akcji, gier logicznych i innych.
W rezultacie Gran Turismo przyjęło bardziej fantastyczny format gier wyścigowych w „Motor Toon Grand Prix”, stając się jednym z pierwszych własnych tytułów PlayStation, ale jeśli był plan na coś innego niż zatwierdzona gra wyścigowa, jest duża szansa, że stworzyłbym kolejny tytuł. Zmień Gran Turismo już dziś.
Projekt Gran Turismo rozpoczął się od zebrania zespołu artystów pracujących w niepełnym wymiarze godzin i trzech inżynierów. Stamtąd liczba towarzyszy rosła przez ponad ćwierć wieku, a Polyphony Digital jest dziś firmą zatrudniającą ponad 200 pracowników. Nie sądzę, by na świecie było wiele franczyz gier wideo, które przetrwały 25 lat pod tym samym tytułem iz tym samym zespołem.
Założyciele firmy nadal pracują na pierwszej linii frontu i jestem wdzięczny i dumny, że wszyscy z naszych 200 pracowników mają taką samą motywację i miłość, z jaką firma zaczynała na początku.
W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat skumulowana sprzedaż serii wyniosła ponad 90 milionów egzemplarzy (stan na 16 listopada 2022 r.). Wynik ten jest czymś, czego nigdy nie moglibyśmy osiągnąć samodzielnie.
Za tą liczbą 90 milionów stoją wszyscy przedstawiciele mediów, którzy przekazali swoim czytelnikom atrakcyjność Gran Turismo. W PlayStation są ludzie, którzy z pasją sprzedają nam GT na całym świecie, a sprzedawcy detaliczni, którzy zaangażowali się w kontakt z naszymi użytkownikami, zapewniają nam niesamowite wsparcie. Wszystkim im serdecznie dziękuję za wsparcie.
Przede wszystkim nie mogę podziękować użytkownikom GT i członkom społeczności GT, którzy grali w nasze nowe tytuły, które czasami były zapewne bardzo eksperymentalne. Jesteśmy tu dzisiaj dzięki wszystkim ludziom, którzy nas wspierali.
Myślę, że seria Gran Turismo zawsze dążyła do „piękna”. Piękno samochodów, piękno scenerii, piękno oświetlenia, piękno jazdy, piękno dźwięków/muzyki i piękno grafiki.
„Pogoń za pięknem” napędza tworzenie Gran Turismo.
Mamy świeżą determinację, aby kontynuować nasze postępy w przyszłości z silnym poczuciem celu.
Jesteśmy wdzięczni za wsparcie przez ostatnie 25 lat.
Dziękuję Ci.
Do zobaczenia w trasie!
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.