Oczekiwano, że seria Galaxy S22 wzmocni pozycję Samsunga jako głównego producenta, ale sprzedaż nie osiągnęła celu. Według koreańskich źródeł Samsung podniósł ASP (średnia cena sprzedaży) swoich urządzeń o zaledwie 2%, podczas gdy Apple odnotował wzrost o 7%.
Lokalne media i analitycy wskazywali, że Samsung może tracić swój wizerunek premium za granicą, ponieważ najlepiej sprzedającym się modelem był ultra-przystępny cenowo Galaxy A12, podczas gdy sprzedaż składanych urządzeń była poniżej oczekiwań w Stanach Zjednoczonych. Oczekuje się, że spadek utrzyma się przez cały okres wakacyjny.
Według badań, Galaxy S22 nie będzie w stanie osiągnąć celu 30 milionów sprzedaży przed pojawieniem się urządzeń Galaxy S23. Nawet przy gwałtownym wzroście sprzedaży Galaxy Z Flip i Galaxy Z Fold spadek zainteresowania klasycznym flagowcem szkodzi ogólnym wynikom Samsunga.
Krajowe media odnotowały, że przychody spadły o 4%, a udział sprzedaży smartfonów nieznacznie spadł – tylko o 0,2%.
Galaxy Z Flip4 odniósł również wielki sukces na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Ameryce Północnej. DSCC ujawniło, że nowe składane urządzenie pozostaje w tyle za swoim poprzednikiem, Galaxy Z Flip3, a udział w dostawach nie przekroczył 10% w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i sąsiednich krajach azjatyckich, Japonii i Chinach.
Źródło (w Koreii)