dostarczone
Turbodoładowany silnik wysokoprężny Hilux GR Sport o pojemności 2,8 litra ma o 10% większą moc i moment obrotowy.
Toyota zaprezentowała mocniejszą i przystosowaną do jazdy w terenie wersję Hiluxa na rynek australijski. I wygląda na to, że debiut w Nowej Zelandii jest tuż za rogiem.
Nowym i pełnym przygód okrętem flagowym marki jest Hilux GR Sport. Podczas To nie pierwszy Hilux z logo GR Sportjest pierwszym sprzedawanym w tej części świata – i stanowi dodatkowe uzupełnienie gamy Toyoty GR.
W krótkim oświadczeniu do rzeczyMarka ocenia możliwość wprowadzenia Hiluxa GR Sport do lokalnych salonów, powiedział rzecznik Toyoty w Nowej Zelandii, drażniąc się, że wkrótce pojawi się ogłoszenie.
„W tej chwili rozważamy sprowadzenie tego pojazdu do Nowej Zelandii i spodziewamy się ogłosić to w pierwszym kwartale tego roku” – powiedział rzecznik.
Czytaj więcej:
* Ujawniono: Toyota potwierdza ceny hot hatcha GR Corolla
* Toyota nadaje Hiluxowi GR Sport
* Pierwsza jazda próbna: Toyota Land Cruiser LC300
* Pierwsza jazda próbna: Toyota Hilux Mako
Podobnie jak poprzednio widziany Hilux GR Sports, ten nowy model został zbudowany specjalnie na rynek australijski z bardzo różnymi zmianami w stosunku do GR Sports dostępnego na odległych rynkach.
rzeczy
Osiem nowozelandzkich firm wystawi cztery napędzane wodorem samochody Toyota Mirai.
Na szczęście dla nas, Aussie GR Sport jest również najbardziej wydajnym jak dotąd, z mocniejszym silnikiem, muskularną strukturą nadwozia i „rozległym zaangażowaniem” australijskich projektantów i inżynierów w proces rozwoju.
GR można dostrzec z odległości mili dzięki dużym przykręcanym rozpiętościom nadkoli, skalistym zjeżdżalniom i jaskrawoczerwonym kropkom. Przednie nadkola są zgrabnie zintegrowane z wyrzeźbionym przednim zderzakiem i wykończeniem deski rozdzielczej zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu.
Wspomniane nadkola pozwoliły Toyocie poszerzyć rozstaw kół Hiluxa o 140 mm z przodu i 155 mm z tyłu, zwiększając jego ślad i pomagając dostosować się do terenowej gumy Bridgestone.
Za każdym kołem znajduje się wytrzymałe zawieszenie ze sztywniejszymi cewkami, nowymi wahaczami poprzecznymi, amortyzatorami jednorurowymi o ulepszonej sile tłumienia i odprowadzaniu ciepła oraz wzmocnioną tylną osią. Jest również wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe, które zapewniają lepsze hamowanie.
Pod maską znanego 2,8-litrowego turbodiesla Toyoty zastosowano „turbodoładowanie i sterowanie wtryskiem paliwa”, co zaowocowało 10-procentowym wzrostem zarówno mocy, jak i momentu obrotowego – oba mają teraz 165 kW i 550 Nm.
Ten mocniejszy dong jest wyłącznie połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, którą według Toyoty zmodyfikowano, aby poradzić sobie z dodatkowym obciążeniem. Nieuchronnie wszystkie modele mają napęd na cztery koła.
Zmiany w środku są nieco mniejsze niż na zewnątrz. Wnętrze GR Sport ma kierownicę z logo GR, sportowe pedały, skórzaną tapicerkę i czerwone pasy bezpieczeństwa.
Chociaż GR Sport jest mocniejszy niż Ford Ranger Raptor z 157 kW / 500 Nm, z trudem nadąża za niedawno wprowadzonym modelem. 292 kW / 583 Nm 3-litrowy silnik V6 twin-turbo Ranger Raptor.
Tam, gdzie Toyota ma nadzieję zyskać grunt na Raptorze, znajduje się w dziale cenowym. Australijska cena modelu nie została jeszcze potwierdzona, ale jest szeroko ukierunkowana na obniżenie wersji Raptora (który kosztuje od 85 490 USD w Australii i 89 990 USD w Nowej Zelandii).