dostarczone
Mazda MX-30 przywraca silnik rotacyjny jako mały generator, aby zwiększyć zasięg.
Ponad dekadę późniejMazda przywróciła silnik rotacyjny na swoją linię produkcyjną. Ale nie ekscytuj się zbytnio, to nie napędza hiper-ekscytującego, ziejącego ogniem samochodu sportowego marki RX. Zamiast tego działa jako generator skalowania dla SUV MX-30.
Oficjalnie nazywany MX-30 e-Skyactiv R-EV, SUV wykorzystuje mały silnik rotacyjny o pojemności 830 cm3 jako generator do ładowania akumulatora o pojemności 17,8 kWh, który jest o połowę mniejszy. MX-30 jest w pełni elektryczny.
Od swojej ostatniej wyprawy Mazda wprowadza ulepszenia do swojego projektu Wankla. W nowym silniku zastosowano wtrysk bezpośredni zamiast wtrysku do kolektora ssącego, co poprawia ekonomię pracy nawet o 25%, aluminiowe obudowy boczne zmniejszające wagę o około 15 kg oraz wyższy stopień sprężania 11,9: 1. Zastosowano również nowe, grubsze górne uszczelnienia zapewniające większą niezawodność .
Jest zamontowany na tej samej osi co silnik, więc nie wpływa na przestrzeń wewnętrzną. Co jest dobrą rzeczą, ponieważ MX-30 jest naprawdę ciasny w środku, pomimo swojego fajnego wyglądu.
Czytaj więcej:
* Test drogowy: Mazda MX-30 M Hybrid
* Mazda MX-5 wyrwie się z gniazdka jeszcze przez kilka lat
* Ciekawy branding Mazdy w postaci obracającego się emblematu
* Test drogowy: Mazda MX-30
Akumulator wystarcza na 85 km zasięgu elektrycznego przed uruchomieniem silnika, który jest zasilany z 50-litrowego zbiornika benzyny. W sumie MX-30 przejedzie ponad 600 kilometrów między tankowaniami. Silnik w ogóle nie napędza kół, więc napęd jest w pewnym sensie elektryczny.
dostarczona stopa
Obejrzyj: Przyjrzyj się bliżej pierwszemu w pełni elektrycznemu samochodowi Mazdy, MX-30.
Jest też wtyczka, więc właściciele mogą ładować baterię w domu. Mazda wierzy, że właściciele będą używać samochodu przede wszystkim jako samochodu elektrycznego, ale alternator włączy się w razie potrzeby, jeśli w samochodzie zabraknie napięcia na drodze.
Zużycie paliwa jest niskie i wynosi 1 l/100 km, zgodnie z cyklem testowym WLTP, podczas gdy emisja CO2 szacowana jest na 21 g/km. Mazda również nie podała danych dotyczących zużycia oleju, zanim była bezczelna w komentarzach.
Jeśli chodzi o osiągi, Mazda twierdzi, że obrotowa MX-30 rozpędzi się do 100 km/h w 9,2 sekundy, zanim osiągnie prędkość 140 km/h.
MX-30 e-Skyactiv R-EV będzie oferowany w specjalnym modelu „Edition R”, z czarnym lakierem zewnętrznym i wykończeniem wnętrza w kolorze Maroon Rouge Metallic, Nowa wersja koloru dachu pierwszego samochodu osobowego Mazdy, Mazdy R360 Coupejako zewnętrzny kolor akcentujący.
Zawiera również ekskluzywne elementy stylistyczne, takie jak obracające się logo wszyte w dywaniki i wytłoczone na zagłówkach siedzeń.
Krajowe ceny, dostępność i ostateczne specyfikacje pozostają do potwierdzenia, ale R-EV będzie oferowany za granicą w tym roku, więc księgi zamówień Kiwi mają zostać wkrótce otwarte.
Tymczasem zachowują nadzieję Obrotowy samochód sportowy RX-9 Będziesz musiał poczekać trochę dłużej. powiedział Yoshiaki Noguchi, zastępca dyrektora działu rozwoju układu napędowego Mazdy Autocar Wielka Brytania Ostatnio, gdy inżynierowie Mazdy marzyli o wprowadzeniu takiego samochodu, „teraz nie czas na to”.
„Kiedy sytuacja firmy jest dużo lepsza [in regards to completing its roll-out of electrified models]Możemy jeszcze raz pomyśleć o tym śnie.
Co ciekawe, Noguchi powiedział, że dzięki różnym ulepszeniom nowy silnik rotacyjny będzie działał dobrze przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, ale wygląda na to, że będziemy długo czekać, aby to zobaczyć.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”