Podcast: Czy rewolucja fintech typu „kup teraz, zapłać później” była czymś więcej niż dymem i lustrami?

Podcast: Czy rewolucja fintech typu „kup teraz, zapłać później” była czymś więcej niż dymem i lustrami?

Przez Garetha Vaughana

Zaledwie dwa lata temu było wiele emocji związanych z opcją Kup teraz, zapłać później (BNPL). Za pośrednictwem aplikacji lub aplikacji na smartfony zakup i płatność na raty 0 przyciągają konsumentów i zaniepokojone banki.

Rosnący znak wodny dostrzegł amerykańską firmę płatniczą Square, obecnie Block, Zamknięcie transakcji wartej 29 miliardów dolarów Dla australijskiego usługodawcy BNPL po dokonaniu płatności w sierpniu 2021 r.

Ale 18 miesięcy na zdjęciu wygląda zupełnie inaczej, ponieważ wiele firm BNPL znajduje się w poważnych trudnościach lub zamyka się. Tylko w usługach finansowych Latitude ogłaszać Wyciąga wtyczkę z Genoapay, swojej usługi BNPL. Openpay przeszedł pod zarząd komisaryczny, Humm wycofał się z rynku nowozelandzkiego, a nowozelandzki Laybuy przekreślić z australijskiej giełdy.

Co więc poszło nie tak w sektorze BNPL? I czy jego materiał naprawdę pasował do szumu wokół niego?

Aby to omówić, rozmawialiśmy z Grantem Halversonem z Melbourne, dyrektorem generalnym bankowości detalicznej i doradcą ds. płatności McLean Roche, w najnowszym odcinku Interest.co.nz. Interesujące dla podcastu.

Usługi BNPL, w takiej czy innej formie, istnieją od wieków, zauważa Halverson. Nowością było umieszczenie aplikacji na telefonie. Odnotowano sektor, który jest reprezentowany przez rządy Nowej Zelandii i Australii przejść do zorganizowaniaoferując obecnie nieuregulowany kredyt.

Halverson, długoletni krytyk sektora, opisuje to jako: „Gorsi niż pożyczkodawcy wypłaty pod względem tego, co robią, ale robią to w sposób, który tak naprawdę nie wytrzymuje kontroli”.

Popierając działania mające na celu uregulowanie usług BNPL, Halverson zwraca uwagę, że wiele firm nie będzie istnieć dłużej, ponieważ środowisko rosnących stóp procentowych dramatycznie zwiększyło ich koszty finansowania.

’Myślę, że [the future] To bardzo straszne. Myślę, że większość z nich, chyba że ktoś je kupi [ BNPL companies] Zniknie do końca tego roku. „Wszyscy mają kłopoty, wszyscy mają poważne kłopoty” – mówi Halverson.

READ  Toyota przekierowuje plany elektryczne?

Wszystkie odcinki podcastu znajdziesz tutaj.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *