Listy, które wyciekły, ujawniają złość z powodu redukcji etatów w Xero

Listy, które wyciekły, ujawniają złość z powodu redukcji etatów w Xero

E-maile i wiadomości wewnętrzne, które wyciekły do ​​1News, ujawniły złość na Xero z Nowej Zelandii, po tym, jak organizacja ogłosiła, że ​​700-800 miejsc pracy zostanie zlikwidowanych na całym świecie w celu zwiększenia zysków.

Personel został poinformowany w wiadomości e-mail od nowego dyrektora generalnego, że rozpoczną się konsultacje dotyczące ról, które prawdopodobnie zostaną naruszone.

Personel został również poinformowany, że osoby wyjeżdżające otrzymają wsparcie, w tym co najmniej 12-tygodniowe wynagrodzenie, otrzymają laptopy i zaoferowane wsparcie przez trzy miesiące po dacie wyjazdu.

Jednak wielu pracowników po wezwaniu na zebrania wyrażało zakłopotanie, pozostawiając wrażenie, że ich role zostaną natychmiast rozwiązane.

Firma Xero, założona i mająca siedzibę w Wellington, odnotowała ostatnio duże zmiany, a dyrektor generalny Doliny Krzemowej Sukhinder Singh Cassidy przejął ją pod koniec zeszłego roku.

Jedno ze źródeł, na które miało wpływ ogłoszenie o zwolnieniu, powiedziało 1News, że nominacja sygnalizuje poważną zmianę wartości.

„Firma straciła swoje korzenie w Kiwi i jest po prostu kolejną firmą z Doliny Krzemowej, a Nowozelandczycy powinni o tym wiedzieć” – powiedzieli.

Mówiąc pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedzieli, że nowy dyrektor generalny „zintensyfikował” swoją presję, aby osiągnąć cele, i że wierzą, że planowanie na nowy rok podatkowy „nie przyniesie wiele korzyści klientom”.

„Żeby było jasne, robi to wiele firm technologicznych z San Francisco i działa to dla niektórych, ale to nie był chleb powszedni Xero i na pewno nie pasowało to do zewnętrznego wizerunku”.

„Wielu mieszkańców Kiwi i Australijczyków byłoby prawdopodobnie zaskoczonych, słysząc, jak bardzo amerykańska stała się firma, zwłaszcza że od dawna jest doskonałym przykładem sprawności kiwi na całym świecie”.

Wieloletni pracownik z Nowej Zelandii powiedział, że przeżył traumę z powodu tej sytuacji, a leczenie było sprzeczne z wartościami firmy.

„Biorąc pod uwagę mój czas spędzony w Xero i fakt, że jestem Nowozelandczykiem, tak, nastąpiła zmiana w ciągu ostatnich kilku lat, ale mogę powiedzieć więcej o staniu się firmą, a nie o staniu się nie-Nowozelandczykiem (firmą), jeśli to ma sens.”

READ  Koszt drukowania pieniędzy przekracza oczekiwania, Bank Rezerw Nowej Zelandii potrzebuje teraz 9 miliardów dolarów wsparcia

Zamieszanie wokół ról

Pracownik powiedział, że głównym problemem, z jakim borykają się pracownicy, jest zamieszanie co do przyszłości ich ról.

„Wyszedłem z tego pierwszego spotkania, czując się, jakbym właśnie stracił pracę, ale potem tylko po to, aby zobaczyć kilka komentarzy, które ludzie wygłaszają wewnętrznie i rozmawiają o poradnictwie, usłyszałem to słowo, ale nie wiem, czy było to ogólne stwierdzenie co miałem, nie otrzymałem na piśmie tego, co mi powiedzieli”.

„Więc teraz nie wiem, czy istnieje dla mnie proces konsultacji, czy też jest to dla mnie proces wyjścia”.

1News widział również wewnętrzne wiadomości, w których Linda Shearer, dyrektor generalny ds. doświadczenia ludzi, powiedziała pracownikom, że niektórzy „błędnie zinterpretowali potencjalny wpływ na ich rolę”.

Napisała, że ​​chociaż „bardzo mała liczba” pracowników została natychmiast powiadomiona, to zdecydowana większość pracowników zgłosiłaby się do poradni w sprawie zatrudnienia.

Jednak inni pracownicy szybko zareagowali na wyjaśnienia, a jeden odpowiedział, że „Jeśli tak wiele osób źle zrozumiało, wydaje się, że nie jest to nieporozumienie z naszej strony, ale nieporozumienie ze strony Xero”.

Inny pracownik napisał, że „należy poświęcić więcej czasu i wysiłku, aby upewnić się, że wszystko jest całkowicie jasne”.

Inna osoba napisała, że ​​„to nie jest Xero, do którego dołączyłem w 2014 roku” i powiedziała, że ​​„nic w tym, jak to jest obsługiwane, nie jest zgodne z wartościami firmy”.

Pracownicy wyrazili swoje rozczarowanie Slackiem.

Xero odpowiada

Oto oświadczenie rzecznika Xero:

„Naszym priorytetem jest wsparcie naszych pracowników w tej trudnej i koniecznej dla Xero zmianie. Poważnie traktujemy nasz cel i nasze wartości. Angażujemy się z każdym pracownikiem, którego rola może zostać naruszona, prowadzimy bezpośrednie rozmowy i zapewniamy im wsparcie potrzebować.

READ  Niektóre krajowe loty Air New Zealand kosztują setki dolarów więcej niż konkurencja w miarę zbliżania się wakacji

„Wdrożono dobrze przemyślany globalny proces. Rozpoczęliśmy proces konsultacji z naszymi pracownikami, aby uzyskać ich opinie na temat proponowanych zmian, zanim zatwierdzimy wyniki. Wsparcie jest dostępne dla wszystkich pracowników, niezależnie od tego, czy ich rola została dotknięty.

„Xero pozostaje z siedzibą główną w Nowej Zelandii – to jest nasz rynek dziedzictwa – i jesteśmy notowani na ASX. Zobowiązujemy się do opieki nad wszystkimi naszymi pracownikami, którzy mogą odejść z naszej firmy, z globalnym podejściem spójnym. Pełne szczegóły są ustalone w liście, który dyrektor generalny Xero wysłał do wszystkich pracowników w zeszłym tygodniu, opublikowany w dniu Blog ksero.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *