Globalny gigant żeglugowy Maersk wycofuje usługi u wybrzeży Nowej Zelandii

Globalny gigant żeglugowy Maersk wycofuje usługi u wybrzeży Nowej Zelandii

Istnieją obawy co do bezpieczeństwa łańcucha dostaw w Nowej Zelandii po tym, jak globalny gigant żeglugowy Maersk ogłosił, że wycofa swoje krajowe usługi przewozowe.

Maersk powiedział, że wycofa swoją dedykowaną usługę przybrzeżną w Nowej Zelandii, znaną jako Coastal Connect, od przyszłego miesiąca – po niecałym roku działania.

W ramach usługi dwa statki zawijały między różnymi portami, w tym Auckland, Turanga, Timaru, Lyttelton i Nelson.

Zamiast tego firma zmodernizuje teraz swoją usługę Trans-Tasman Polaris do usługi cotygodniowej.

Ale związek morski powiedział, że posunięcie to było krokiem wstecz dla bezpieczeństwa łańcucha dostaw w Nowej Zelandii, ponieważ zwolniono od 36 do 38 pracowników.

Krajowy sekretarz związku, Craig Harrison, powiedział, że nagłe wycofanie Coastal Connect pokazało zmienność i niepewność w łańcuchu dostaw Nowej Zelandii.

„Ta ciągła niestabilność rynku jest szkodliwa dla Nowej Zelandii i będzie miała wpływ na importerów i eksporterów, a z kolei na całą gospodarkę” – powiedział Harrison.

Sekretarz oddziału Union Auckland, Russell Main, powiedział, że w wyniku zmian koszty mogą również wzrosnąć.

„Koszt transportu towarów przez port w Australii jest znacznie wyższy niż w jakimkolwiek innym porcie w Nowej Zelandii, więc można by pomyśleć, że powinien [costs must go up]— powiedział Mayne.

W odpowiedzi Maersk powiedział, że zmiany wzmocnią łańcuchy dostaw Nowej Zelandii dzięki ulepszonym elastycznym usługom i lepszym połączeniom z rynkami zagranicznymi.

„Kontynuujemy inwestycje na rynku nowozelandzkim, dodając kolejne statki do naszej sieci, aby zmniejszyć wpływ obecnych zakłóceń, w tym dodatkowy statek w usłudze J-star (która łączy Nową Zelandię z Azją Północno-Wschodnią), gdzie dodaliśmy siódmy statek” – powiedział rzecznik firmy na początku tego roku.

„[We have also added] Dodatkowy (10.) statek w serwisie PANZ (łączący Nową Zelandię z zachodnim wybrzeżem USA) oraz unowocześnienie serwisu Polaris do systemu trzech statków.”

READ  Krajowe ceny mieszkań spadają, eksperci ostrzegają, że zanim będzie lepiej, będzie gorzej

Maersk powiedział, że nie było to motywowane cięciem kosztów.

„Głównym motorem zmian nie są koszty, ale raczej to, w jaki sposób możemy poprawić stabilność łańcucha dostaw dla naszych klientów, oferując jednocześnie bardziej sprawne rozwiązania sieciowe” – powiedział rzecznik.

Maersk powiedział, że całkowita liczba lokalnych pracowników, których dotyczy wycofanie Coastal Connect, wyniosła 60, a firma współpracuje ze związkami zawodowymi nad alternatywnymi możliwościami zatrudnienia.

rnz.co.nz

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *