GDAŃSK (Reuters) – polski producent gier mobilnych Ten Square Games poinformował we wtorek o 63% spadku zysku netto w ubiegłym roku z powodu postpandemicznego exodusu graczy.
Zysk netto wyniósł 52,3 mln zł (12,1 mln USD), co oznacza spadek przychodów o 15% do 538,6 mln zł.
„Rok 2022 był kolejnym bezprecedensowym okresem, (…) w czasie pandemii doświadczyliśmy naturalnego exodusu użytkowników… próba dalszego zwiększania liczby graczy stała się niemożliwa” – napisał w liście prezes Maciej Zuzalek. akcjonariuszom.
Powiedział, że po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 r. utrzymanie i rekrutacja klientów były utrudnione przez wysokie ceny i zamknięcie dostępu do gier firmy dla graczy z Rosji i Białorusi.
W swoim liście Zuzalek powiedział, że ten rok może okazać się trudny i niestabilny, a firma skoncentruje się na zwiększaniu rozmiaru i różnorodności swojego portfolio gier, w tym na opracowaniu nowego tytułu, „Wings of Heroes”. Zaktualizuje również swoją kluczową strategię wzrostu, aby sprostać przyszłym wyzwaniom.
Na wynik netto wpływ miał odpis w wysokości 14,5 mln zł zaksięgowany na koszty produkcji obu gier.
W 2022 roku opłaty użytkowników gier – główne źródło przychodów z gier mobilnych – wyniosą 542 mln zł, co oznacza spadek z 650 mln zł rok wcześniej.
Flagowe gry firmy „Fishing Clash” i „Hunting Clash” wygenerowały łącznie 478 mln zł dzięki płatnościom w grach w 2022 roku, w porównaniu z 597 mln zł rok wcześniej.
(1 $ = 4,3175 zł)
(Reportaż Mateusza Rabiega Montaż autorstwa Davida Goodmana i Marka Pottera)
Mateusza Rabiega