DrAfter123 / Getty Images
Aby nadać sens naukom ścisłym, Michael Covey Eason często zwraca się ku sztuce.
Kiedy stara się zrozumieć układ odpornościowy lub rzadką chorobę, muzyka i poezja służą mu jako kotwica.
„Pomaga mi się uspokoić i aktywnie wybrać, na czym się skupić” – mówi Eason, student drugiego roku w Medical College of Wisconsin.
Eason, który urodził się w Ghanie, uważa, że jego mózg lepiej przyswaja całą tę wiedzę, ponieważ lata spędził grając na trąbce i studiując muzyków afrobeatowych, takich jak Fela Kuti.
„Musi istnieć jakiś większy związek [art] Nadaje się do mózgu” – mówi Eason.
Pomysł, że sztuka ma wymierny wpływ na mózg i jego strukturę, znajduje poparcie coraz większej liczby osób studia naukowe.
mówi Ivy Ross, wiceprezes ds. projektowania sprzętu w Google i współautorka The New York Times bestseller Twój mózg o sztuce: jak sztuka nas zmienia.
Ross jest współautorem książki wraz z Suzanne Magasamine, dyrektorką International Arts and Mind Lab w Johns Hopkins University School of Medicine. Magsamen mówi, że wpływ sztuki na mózg jest najbardziej dramatyczny u dzieci.
„Dzieci, które grają muzykę, ich struktura mózgu faktycznie się zmienia, a kora mózgowa puchnie” – mówi Magsamin..
W twój mózg na sztuce, Magsamen i Ross opisują, jak zmieniają się obwody nerwowe człowieka w odpowiedzi na czynności, takie jak uczenie się nowej piosenki, nowego ruchu tanecznego lub odgrywanie postaci na scenie.
Wyjaśniają również, dlaczego coraz większa liczba badaczy uważa, że te zmiany prowadzą do tego, że mózg jest bardziej gotowy do zdobywania szerokiego zakresu umiejętności, w tym matematyki i nauk ścisłych.
Mózg wyszkolony do składania
Muzyka, taniec, malarstwo, opowiadanie historii – wszystko to jest częścią ludzkich kultur od dziesiątek tysięcy lat. W rezultacie „naprawdę interesujemy się sztuką” — mówi Magsamin.
A kiedy tworzymy sztukę, mówi, zwiększamy plastyczność mózgu – jego zdolność do adaptacji w odpowiedzi na nowe doświadczenia.
„Dzieci, które zajmują się sztuką, lepiej się uczą” — mówi Ross. „Uczniowie mający dostęp do edukacji technicznej mają pięć razy mniejsze prawdopodobieństwo, że porzucą szkołę i cztery razy częściej zostaną uznani za osoby osiągające dobre wyniki w nauce”.
Sztuka może również uczyć umiejętności umysłowych, których prawdopodobnie nie zdobędziesz w klasie, mówi Ross.
„Byłam tancerką od 12 lat i naprawdę myślę, że dało mi to poczucie formy i negatywnej przestrzeni” – mówi.
Mówi, że te obwody mózgowe mogły pomóc jej w rozległej karierze, która obejmuje projektowanie biżuteria Jest to część stałej kolekcji w Smithsonian.
Taniec wydaje się również poprawiać zdrowie psychiczne, mówi Magsamin.
„Nawet zaledwie 15 minut tańca zmniejsza stres i niepokój”, mówi, zauważając, że ta aktywność powoduje, że mózg uwalnia hormony „dobrego samopoczucia”, takie jak endorfiny, serotonina i dopamina.
Zmierz efekty sztuki
Pedagodzy od wielu lat dostrzegają związek między sztuką a osiągnięciami w nauce. Ale dopiero w ciągu ostatnich dwóch dekad technologia pozwoliła naukowcom zobaczyć pewne zmiany w mózgu, które wyjaśniają, dlaczego tak się dzieje.
Na przykład w 2010 roku naukowcy wykorzystali funkcjonalny rezonans magnetyczny do pokazania profesjonalnych muzyków Miał większą plastyczność Nie-muzycy w hipokampie, regionie zaangażowanym w przechowywanie i wyszukiwanie informacji.
„Sztuka zapewnia dzieciom rodzaj rozwoju mózgu, który jest naprawdę ważny dla budowania silnych ścieżek neuronowych” – mówi Magsamin, w tym osoby zaangażowane w koncentrację, pamięć i kreatywność.
Eason, student medycyny, mógł korzystać z niektórych z tych ścieżek, kiedy znalazł nowy sposób studiowania trudnych pojęć w chemii.
„Napisałem [poems] O reakcjach kwasowo-zasadowych – śmieje się. O mój Boże, po prostu dziwak. „
Niedostateczna ocena z przedmiotów artystycznych w szkole
Pomimo coraz większej liczby dowodów na to, że sztuka może poprawić wyniki w wielu innych dziedzinach, zajęcia takie jak muzyka i malarstwo wypadły z łask w edukacji i naszej kulturze, mówi Ross.
„Poprawiamy produktywność i odkładamy sztukę na bok” – mówi. „Myśleliśmy, że będziemy szczęśliwi. Prawda jest taka, że nie jesteśmy”.
Więc ludzie tacy jak Michael Covey Eason próbują znaleźć równowagę.
Teraz, pod koniec drugiego roku studiów medycznych, Eason spędza całe dnie na nauce. Ale czasami późno w nocy nadal pisze wiersze, w tym jeden, który kończy się pomysłem na to, jak zarówno sztuka, jak i mózg tworzą własną wersję rzeczywistości.
Oszustwo jest sztuką
Sztuka panowania nad mózgiem.
Chociaż sztuka jest kłamstwem,
To fakt mózgu
Chociaż sztuka jest oszustwem,
To fakt mózgu.
Mózg jest kłamstwem
Kłamstwo tak piękne, że to sztuka.
Eason ma nadzieję, że pewnego dnia napisze wiersze o pacjentach, których leczy. Na razie jednak nadal jest głównie obserwatorem.
„Muszę z nimi porozmawiać”, mówi. „Ale w końcu przychodzą po lekarza, nie po mnie”. „Kiedy już znajdę się w takiej sytuacji, myślę, że chcę doprowadzić pacjenta do wierszy”.
I może przynosił swoim pacjentom jakieś wiersze.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”