Ukraina otrzymuje MiG-29 z Polski i Słowacji. Ale tak naprawdę chce F-16.

Ukraina otrzymuje MiG-29 z Polski i Słowacji.  Ale tak naprawdę chce F-16.

Wraz z rosnącą liczbą używanych myśliwców Mikojan MiG-29 ze Słowacji i Polski Ukraina była w stanie ustabilizować swoje siły powietrzne… na razie. Pomimo ciężkich strat lotnictwo Kijowa utrzymuje pięć eskadr obsługujących myśliwce naddźwiękowe. To około stu samolotów.

Ale w szczególności siły MiG-29 były bałaganem – mieszanką zmęczonych, byłych wraków płatowców wyciągniętych z długoterminowego przechowywania przez Ukraińców i garstką zmodernizowanych płatowców w kraju oraz słowackich i polskich samolotów. Otrzymał różne aktualizacje.

Chociaż MiG-y są lepsze niż nic, Ukraińcy nie boją się ich Prawdziwy Opcja-dla używanego Lockheed MartinLMT
F-16. „Teraz możemy tylko dogonić wroga” – powiedział major Wadim Woroszyłow, ukraiński pilot MiG-29. powiedział telegram. „Ale dzięki F-16 możemy kontrolować powietrze, morza i ląd, aby chronić piechotę”.

Ukraińskie Siły Powietrzne pilnie strzegą szczegółów swojej siły na pierwszej linii. 13 miesięcy temu, kiedy Rosja rozszerzyła wojnę na Ukrainę, ukraińskie siły powietrzne dysponowały może zaledwie 50 zdolnymi do latania MiG-29, z których wszystkie Kijów otrzymał z Moskwy w 1991 roku po rozpadzie Związku Radzieckiego.

Te cztery czy pięć tuzinów przedwojennych MiG-29 to w większości niezmodyfikowane radzieckie modele. W 2009 roku Lwowskie Państwowe Zakłady Naprawy Samolotów na zachodniej Ukrainie zmodernizowały 18 MiG-ów w radiostacje i GPS w stylu NATO oraz zmodernizowały swoje starzejące się radary, aby zwiększyć zasięg wyszukiwania z 43 mil do 62 mil.

Te MiG-29MU1 walczą z Rosjanami w Donbasie od 2014 roku. Pojedynczy MiG-29MU2 zmodyfikowany do przenoszenia precyzyjnej amunicji powietrze-ziemia przez lwowskie zakłady dołączy do szeregów mniej zaawansowanych odrzutowców na początku 2022 roku, zanim Rosja rozszerzy swoją wojnę. Ukraina.

W ciągu ponad roku zaciekłych walk Ukraińcy mają co najmniej 18 naddźwiękowych, dwusilnikowych, jednomiejscowych MiG-29, co mogą potwierdzić zewnętrzni śledczy. Ale skoordynowane wysiłki Sił Powietrznych mające na celu ratowanie i przywracanie starszych, nienadających się do latania płatowców naprawiły te straty i mogły zwiększyć ogólną liczbę MiG-ów w ukraińskiej służbie.

Ale te zmodernizowane odrzutowce są najmniej wyrafinowanymi ukraińskimi MiG-29, które latają z trzema eskadrami – każda nominalnie na zachodzie, w centrum i na południu kraju. Fotograf Rozpowszechniony w poniedziałek w Internecie, przedstawia uratowany odrzutowiec, którego wyblakły schemat malowania świadczy o tym, że płatowiec spędził lata – a nawet dziesięciolecia – na ziemi, bezczynny.

Europejskim sojusznikom Ukrainy zajęło cały rok wypełnienie obietnicy przekazania ponaddźwiękowych myśliwców na potrzeby działań wojennych. 33 MiG-29 ze Słowacji i Polski obiecują dalsze wzmocnienie sił powietrznych Ukrainy na pierwszej linii, utrzymanie trzech eskadr MiG-ów i nieznaczne zwiększenie zdolności Marynarki Wojennej.

Słowacja lata na MiG-29 od dziesięcioleci. W 2009 roku zapłacił rosyjskiej firmie za modernizację tuzina odrzutowców w kompatybilne z NATO radia i sprzęt nawigacyjny, zasadniczo podnosząc myśliwce do tego samego standardu, co ukraińskie MiG-29MU1.

Z nowymi F-16 w drodze, Słowacy w zeszłym roku uziemili ostatnich 11 zdatnych do lotu MiG-ów. Pod koniec marca ostatecznie zaprosili ukraińskich pilotów do wyjazdu na Słowację Zacznij brać 10 latających MiG-ów. Mówi się, że 11-ty idzie do muzeum. Bratysława przekazała również Kijowowi trzy uziemione płatowce MiG jako źródło części zamiennych. „To historyczna operacja” – powiedział rzecznik ukraińskich sił powietrznych Jurij Ignat Mówił o transferach.

Około 20 polskich MiG-29 przybyło na Ukrainę tydzień później. Polskie odrzutowce, które Warszawa zastąpi mieszanką F-16 i F-35, mają rozbudowane ulepszenia: nowoczesne transpondery, GPS i odbiorniki ostrzegające przed radarami; Radia w stylu NATO; Nowa awionika i wyświetlacze w kokpicie oraz – być może przede wszystkim – cyfrowa magistrala danych MIL STD 1553, która pozwoli odrzutowcom używać amunicji naprowadzanej przez GPS, takiej jak bomby ślizgowe Joint Direct Attack Munitions, które Ukraina otrzymuje ze Stanów Zjednoczonych.

Mniej zaawansowane ukraińskie MiG-y również mogą przenosić JDAM – ale tylko po tym, jak amerykańscy i ukraińscy technicy zmodyfikują odrzutowce i dodadzą szyny danych.

Nawet jeśli nadal błagają o F-16 lub inne zachodnie odrzutowce, Ukraińcy są wdzięczni za używane MiG-y. Nic jednak nie wskazuje na to, by operator F-16 miał zamiar przekazać Ukrainie którykolwiek z jednosilnikowych, jednomiejscowych, naddźwiękowych myśliwców.

sekretarz obrony USA Lloyd Austin powiedział dziennikarzom Administracja prasy. Joe Biden nie zablokuje dostawy zaprojektowanych przez USA samolotów F-16 na Ukrainę Ale Biden pod koniec lutego podkreślił Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski „nie potrzebuje teraz F-16”.

Mieszanka bardzo starych MiG-29 – niektóre zmodernizowane, inne niedawno wyczerpane – wystarczyłaby do pokonania Rosji.

Chodź za mną Świergot. sprawdzać N Strona internetowa Albo inne moje prace Tutaj. Proszę o bezpieczną wskazówkę.

READ  Polscy bracia Samborscy zwycięzcami Międzynarodowych Wyścigów Heli 2024

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *