Samsung España i Cheil Worldwide Spain stworzyły opartą na sztucznej inteligencji aplikację dla osób z autyzmem, która współpracuje ze słuchawkami tej marki, aby zmniejszyć głośność dźwięków wywołujących strach.
W przypadku osób z autyzmem wrażliwość słuchowa może prowadzić do uczucia dyskomfortu i niepokoju w reakcji na niektóre dźwięki, takie jak syreny lub roboty drogowe.
Alternatywą dla noszenia słuchawek z redukcją szumów jest aplikacja Unfear, która może izolować osobę poprzez całkowite wyciszenie dźwięków z zewnątrz.
Zatwierdzony przez Hiszpańskie Stowarzyszenie Psychiatrii i Zdrowia Psychicznego, Unfear współpracuje z Samsung Galaxy Buds, aby odfiltrować dźwięki znanych wyzwalaczy, w tym dostosowanych przez użytkownika.
Jego algorytm skanuje hałas otoczenia na tysiącach przykładów w swojej bibliotece, aby zidentyfikować i zniechęcić te, które powodują stres, od szczekających psów po płaczące dzieci. Dźwięki można również wyciszyć podczas odtwarzania na urządzeniu sparowanym ze słuchawkami.
Alejandro de Truleo, dyrektor kreatywny Cheil Worldwide w Hiszpanii, powiedział, że aplikacja działa jak „dźwiękowa poduszka powietrzna”, która pomaga zapobiegać lękom i atakom paniki u osób z autyzmem.
Aplikacją można sterować głosowo, co pozwala użytkownikom wybrać „tryb wyciszenia” w stresujących chwilach.
Dodatkowo Unfear ma opcję SOS, w której użytkownicy mogą dzwonić do kontaktów alarmowych w celu uzyskania pomocy.
„Projekt Unfear jest wynikiem synergii i zaangażowania wszystkich zaangażowanych podmiotów” — powiedział Alfonso Fernandez Iglesias, dyrektor ds. marketingu i dyrektor ds. handlu elektronicznego w firmie Samsung Electronic.
Envir powstał w ramach inicjatywy Samsung „Technology with Purpose”.
Fernandez Iglesias dodał: „Chcemy podnieść świadomość na temat autyzmu i codziennych wyzwań tych, którzy z nim żyją [autism spectrum disorder] Wreszcie rozwiązanie techniczne, które może zmienić ich codzienne życie na lepsze.
Nieoczekiwany program rozpoczyna się podczas Światowego Tygodnia Akceptacji Autyzmu (od 27 marca do 2 kwietnia) i jest dostępny w języku hiszpańskim i angielskim.
Zostanie wprowadzony na całym świecie w 2023 roku.
Malcolm Boynton, globalny dyrektor kreatywny w firmie Cheil Worldwide, powiedział, że aplikacja jest wyrazem wiary firmy Samsung w „moc technologii ukierunkowanej na cel” oraz „unikalną zdolność i DNA firmy Cheil do tworzenia niezwykłych, najnowocześniejszych cyfrowych innowacji w grach i urządzeniach mobilnych. ”
Poynton dodał: „Te rzeczy mają znaczenie i nie mógłbym być bardziej dumny ze wsparcia, jakie Unfear zapewnia 70 milionom osób z autyzmem na całym świecie”.
Badania i testy aplikacji przeprowadzono we współpracy z dziesięcioma hiszpańskimi organizacjami zajmującymi się autyzmem i ponad 100 osobami z autyzmem.
Ten artykuł ukazał się pierwotnie kampania w USA.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.