Marynarze organizują protest w Wellington

Marynarze organizują protest w Wellington
Maersk Nansha był jednym z dwóch statków Maersk w obecnie opuszczonej usłudze Coastal Connect.

dostarczone

Maersk Nansha był jednym z dwóch statków Maersk w obecnie opuszczonej usłudze Coastal Connect.

Marynarze nadal protestują przeciwko utracie pracy po tym, jak gigant żeglugowy Maersk zawiesił Coastal Connect w zeszłym miesiącu.

„Mamy zbyt wielu bezrobotnych marynarzy i zbyt mało statków” – powiedział Jim King, sekretarz oddziału w Wellington w Nowej Zelandii.

„Jest wielu niezadowolonych marynarzy”.

W sumie 60 marynarzy straciło pracę, gdy Maersk zdecydował się zakończyć obsługę przybrzeżną do portów Timaru, Lyttelton, Nelson, Turanga i Auckland za pomocą dwóch statków o pojemności 2500 TEU (20 stóp) z Maersk Nandi i Maersk Nansha.

Czytaj więcej:
* Protest przed Port Nelson w związku z utratą miejsc pracy w żegludze przybrzeżnej
* Hałaśliwy Maersk Nansha wyrusza w swój ostatni rejs do Nelson w przyszłym miesiącu
* KiwiRail broni swojej decyzji o nienabywaniu promów o niższej emisji od Wellington
* Związek Morski popiera obawy branży żeglugowej dotyczące „spekulacji” ze strony linii żeglugowych

King powiedział, że niektórzy zwolnieni marynarze znaleźli pracę, ale w większości przypadków była to praca wygodna lub dorywcza.

W czwartek związek zorganizuje protest przed dworcem kolejowym Wellington, który rozpocznie się o godzinie 11:00. Nastąpiło to po kolejnym proteście związkowym przed Port Nelson na początku miesiąca.

Marynarze i zwolennicy społeczności demonstrują przed Port Nelson na początku miesiąca.

BRADEN FASTIER / RZECZY

Marynarze i zwolennicy społeczności demonstrują przed Port Nelson na początku miesiąca.

W przeszłości King powiedział, że protesty mogą odbywać się poza biurami firm żeglugowych. Jednak w przypadku globalnych firm, takich jak Maersk, które nie miały biur, a jedynie agentów w kraju, było to trudne.

„W przypadku firm nowozelandzkich możesz je zobaczyć, w przypadku firm międzynarodowych nie jest to takie proste”.

King powiedział, że związek chce wprowadzić zmiany w ustawie o transporcie morskim, aby dać pierwszeństwo statkom pływającym pod banderą Nowej Zelandii i statkom załogowym na wybrzeżu Nowej Zelandii; Wsparcie rządowe dla nowozelandzkiego operatora żeglugi przybrzeżnej w celu świadczenia priorytetowych usług nowozelandzkim portom i przemysłowi; oraz wysokiej jakości szkolenia i możliwości zatrudnienia dla Nowozelandczyków.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *