dostarczone
Ford Escape to jeden z nielicznych crossoverów średniej wielkości, który ma opcję plug-in.
Ford Nowa Zelandia i Audi Nowa Zelandia potwierdziły kilka agresywnych korekt cen różnych swoich flagowych elektrycznych SUV-ów.
Ford ogłosił głębokie rabaty na średniej wielkości hybrydowy SUV Escape, zarówno model podstawowy, jak i flagowy ST-X, poprawiając perspektywy tego modelu w konkurencyjnym segmencie.
Krajowe ramię Forda obniżyło 5000 USD z dolnej linii dla każdego modelu, co oznacza, że cena początkowa zaczyna się teraz od 57 990 USD, a sportowo wyglądający ST-X od 63 990 USD. Oba modele kwalifikują się do rządowego rabatu na czysty pojazd w wysokości 5750 USD na nowe pojazdy PHEV.
Obie wersje wyposażone są w 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra w połączeniu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh, mocy i momencie obrotowym 167 kW/300 Nm oraz zasięgu do 59 km na jednym opłata. Obie opcje są wyłącznie z napędem na przednie koła.
W obecnej formie zniżka jest ofertą ograniczoną czasowo.
Czytaj więcej:
* Ford Escape oferuje elektryfikację i obniża ceny na zelektryfikowane ciężarówki
* Ford prezentuje nowe SUV-y i dodatki elektryczne
* Audi zwiększa moc e-tron EV
* Kiwi uwielbiają SUV-y
Po wyjęciu z pudełka Enterprise Escape PHEV jest wyposażony w kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje radarowy tempomat, 8-calowy ekran dotykowy, 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, ładowanie bezprzewodowe i wiele innych.
Tymczasem ST-X dodaje więcej technologii bezpieczeństwa (takich jak przednia kamera i monitorowanie ciśnienia w oponach), asystenta parkowania, 10-głośnikowy system audio B&O, podgrzewane siedzenia i kilka kosmetycznych zmian, które podkreślają jego sportowy charakter.
Najbliższymi logicznymi konkurentami Escape PHEV są MG HS PHEV i hybrydy Toyoty RAV4, każda w cenie 52 990 USD i 47 290 USD.
Wtyczka Escape doskonale pasuje również do Nissana X-Trail ePower — SUV-a, który wykorzystuje unikalny system hybrydowy, w którym samochód wykorzystuje dwa silniki elektryczne do napędzania kół przez cały czas, a silnik benzynowy służy jako generator różnego rodzaju.
ePower jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia; 62 990 USD ST-L 4WD i 66 990 USD Ti-L. Para ePower jest najdroższa z tych, które zostały nazwane, ale warto zauważyć, że są one standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła.
dostarczone
Zobacz, jak Audi e-tron S wykorzystuje swoje trzy silniki elektryczne do znacznego wektorowania momentu obrotowego podczas pokonywania zakrętów.
Ta wiadomość pojawia się w ciągu kilku pracowitych miesięcy dla tabliczki znamionowej Escape. Ford Australia niedawno potwierdził, że wkrótce wycofa ten model z rynku – posunięcie, z którym Ford New Zealand zapewnił, że nie będzie rezonować.
W międzyczasie w Audi wprowadzono „wyprzedane ceny” dla całkowicie elektrycznych modeli e-tron, przy czym każdy model traci ponad 20 000 USD w stosunku do ceny detalicznej.
Cena standardowego e-tron 55 spadła o 20 250 USD do 139 900 USD, podczas gdy warianty Sportback – 55 i S – spadły odpowiednio o 20 650 USD i 21 500 USD do 153 900 USD i 169 900 USD.
Oba modele e-tron 55 mają ten sam układ napędowy 300 kW/561 Nm, w połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym 95 kWh i napędem na wszystkie koła Quattro. Zasięg waha się między dwiema parami, osiągając 452 km w Sportback.
Sportback S ma nieco więcej mocy niż 55-tki. Korzysta z tego samego akumulatora, ale ma mocniejszy zespół napędowy o mocy 370 kW / 973 Nm, który pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 sekundy.
e-tron należy do tego samego segmentu rynku, co BMW iX3, Mercedes-Benz EQC i Jaguar I-Pace. iX3 pozostaje najtańszym z całej gamy, zaczynając od 118 900 $.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”