Właściciele pojazdów elektrycznych będą mogli wkrótce bezprzewodowo ładować swoje samochody podczas jazdy, dzięki wiodącej na świecie technologii opracowanej w Oakland.
Naukowcy z University of Auckland używają dedykowanej jednostki testowej, aby sprawdzić, w jaki sposób bezprzewodowe ładowarki można zintegrować z drogami i parkingami w Nowej Zelandii, aby kierowcy nie musieli być podłączeni do prądu, aby naładować swoje pojazdy elektryczne.
W przeciwieństwie do innych badań w terenie, w których palety ładunkowe są zrzucane na rzeczywiste ulice i napędzane przez prawdziwe pojazdy, jednostka testowa może być zbudowana w celu odtworzenia różnych fundamentów i nawierzchni drogowych. Często obciążony ruchomym ciężarem, który symuluje lata intensywnego użytkowania w ciągu kilku tygodni lub miesięcy.
Dane generowane przez bezprzewodowe pady do ładowania pojazdów elektrycznych mogą pojawić się na drogach na parkingach już w przyszłym roku.
Czytaj więcej:
Badania pokazują, że studenci opieki zdrowotnej nie odzwierciedlają zróżnicowanej społeczności Aotearoa
* Genesis Energy daruje długi kobietom wykorzystywanym przez partnerów
* Nowa platforma mająca na celu poprawę przywództwa akademickiego na Pacyfiku
Naukowcy twierdzą, że moduł testowy, który jest budowany w laboratorium Downer w Auckland, jest niezbędny do testowania bezprzewodowych podkładek ładujących na nawierzchniach drogowych i ich zdolności do przystosowania się do natężenia ruchu i warunków środowiskowych.
Sohail Nazarian, profesor inżynierii lądowej na University of Texas – El Paso, USA, powiedział, że jednostka testowa była „wyjątkowa na świecie”.
„To naprawdę imponujące. Ci faceci [New Zealand researchers] Prowadzi ją od jakiegoś czasu i każdy się z niej uczy i przyczynia się do jej realizacji”.
„Pracujemy nad trzema rodzajami podkładek bezprzewodowych: statycznymi podkładkami do ładowania bezprzewodowego na drogach, półdynamicznymi podkładkami ładującymi oraz ładowaniem dynamicznym, które ma miejsce na autostradach” – powiedział inżynier budownictwa i środowiska, dr Doug Wilson, profesor nadzwyczajny i dyrektor Centrum Badań nad Transportem na Uniwersytecie w Auckland.
Powiedział, że pojazdy elektryczne mogą być „przekąskami energetycznymi”, ponieważ podczas podróży przejeżdżają przez platformy ładujące.
„Mamy nadzieję, że wkrótce zobaczymy stacjonarne bezprzewodowe ładowarki na drogach – być może w przyszłym roku w miejscach takich jak parkingi”.
Wilson powiedział, że „pół-dynamiczne” platformy ładowania – gdzie wolno poruszające się pojazdy mogą być ładowane w zatokach autobusowych lub poczekalniach – również staną się rzeczywistością w ciągu kilku lat.
Richard Carter jest kierownikiem kontraktu w Downer New Zealand. Powiedział, że zaangażowanie we wczesne etapy badań przyniosło ogromne korzyści, jeśli chodzi o budowę dróg.
„Ponieważ infrastruktura transportowa staje się inteligentniejsza, wymaga nowych umiejętności, metod i materiałów, które wraz z naukowcami z University of Auckland możemy wprowadzać i rozwijać”.
Ramesh Ch Magee, naukowiec z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska na Uniwersytecie w Auckland, który badał wpływ dodania bezprzewodowego ładowania pojazdów do odcinka SH1, powiedział, że jednostka testowa „będzie przydatna w dawaniu wyobrażenia o ile rzeczywista ciężarówka zostałaby załadowana, gdyby przeszła przez bezprzewodowe ładowarki samochodowe”.