Po dodaniu obsługi aplikacji desktopowych i internetowych, deklaratywny zestaw narzędzi interfejsu użytkownika JetBrains jest wieloplatformowy Teraz działa na iOS w wersji alfa.
Oparty na Google Jetpack Compose, niedawno zaktualizowany o ulepszenia wydajności i rozszerzenia, Compose Multiplatform działa natywnie na Androidzie, a dzięki Kotlin Multiplatform na Windows, Linux, macOS, a także w Internecie. Dodatek do iOS rozszerza Compose Multiplatform na wszystkie główne systemy operacyjne.
Podejście Compose Multiplatform polega na zapewnieniu tego samego interfejsu API na wszystkich obsługiwanych platformach, przy jednoczesnym powielaniu interfejsów API Jetpack Compose:
Interfejsy API w Compose Multiplatform są takie same, jak te, które już wypróbowano i przetestowano w Jetpack Compose. Oznacza to, że programiści, którzy mają doświadczenie w pisaniu nowoczesnych interfejsów użytkownika Androida za pomocą Jetpack Compose, mogą przenieść te umiejętności bezpośrednio do pisania wspólnego interfejsu użytkownika za pomocą Compose Multiplatform, przeznaczonego dla iOS i nie tylko.
Obejmuje to zarządzanie stanem, konfigurację układu i animację. W przypadku wielu funkcji ściśle zależnych od systemu operacyjnego, takich jak ładowanie zasobów, Compose Multiplatform zapewnia abstrakcje wyższego poziomu w celu zwiększenia przenośności.
W systemie iOS Compose Multiplatform używa renderowania opartego na kanwie, używając Ściko Biblioteka grafiki. Skiko, znany również jako Skia dla Kotlina, jest oparty na nartybiblioteka Rysunków Google używana w Chrome, ChromeOS i Flutter.
Takie podejście oznacza, że aplikacje Compose Multiplatform mają ten sam wygląd i działanie na wszystkich obsługiwanych platformach, podobnie jak aplikacje Flutter. Jednak w przeciwieństwie do Flutter, Compose Multiplatform oferuje gotowe widżety Material i Material 3, więc aplikacje Compose Multiplatform będą wyglądać i działać jak zwykłe aplikacje na Androida. Chociaż Materials to jedyny wygląd i styl widżetu obsługiwany obecnie w systemie iOS, JetBrains nie podjął ostatecznej decyzji, czy zapewnić natywny wygląd i styl widżetu.
Ważnym aspektem tworzenia aplikacji wieloplatformowych jest interoperacyjność z podstawowym SDK systemu operacyjnego. Compose Multiplatform dla iOS zapewnia dwukierunkową warstwę kompatybilności UIKit
z dwiema głównymi kategoriami, UIKitView
I ComposeUIViewController
. UIKitView
Umożliwia osadzenie widżetów specyficznych dla platformy, takich jak mapy, widoki internetowe, odtwarzacze multimedialne i transmisje z kamery, w interfejsie użytkownika Compose. ComposeUIViewController
Alternatywnie można ich użyć do uwzględnienia ekranów Compose w aplikacjach UIKit i SwiftUI. Może to być przydatne do stopniowego przekształcania istniejącej aplikacji w aplikację Compose.
zacząć pracować z Komponowanie na wiele platform W przypadku systemu iOS potrzebujesz urządzenia z najnowszą wersją systemu macOS, Xcode, Android Studio i Wieloplatformowa wtyczka mobilna Kotlin. wszyscy dodatkowe zależności Można nim zarządzać za pomocą CocoaPods.
Najlepiej zacząć od jednego z szablonów projektów dostarczonych przez JetBrains. Należą do nich a Podstawowa aplikacja na iOS/AndroidaI Przeglądarka obrazówA aplikacja czatuI wiele więcej. Dostępnych jest również wiele samouczków, które poprowadzą Cię przez korzystanie z najpopularniejszych widżetów w Compose Multiplatform.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.