przez Twój głos jest obsesyjny w Delhi i Adama Durbina w Londynie
Minister kolei Indii zasugerował, że błąd sygnału doprowadził do katastrofy pociągu Odisha, a prawdopodobną przyczyną była „zmiana splątania elektronicznego”.
Ashwini Vaishnau powiedział później, że ustalono przyczynę i osoby odpowiedzialne za trzy katastrofy kolejowe we wschodnich Indiach, ale nie podał dalszych szczegółów.
Koleje Indyjskie stwierdziły, że doszło do „jakiegoś rodzaju zakłóceń sygnału”, a nie do awarii.
Raport o najgorszym wypadku kolejowym w Indiach w tym stuleciu został opublikowany później.
W międzyczasie, według urzędników, liczba ofiar śmiertelnych została skorygowana do 275 po tym, jak niektóre ciała zostały policzone dwukrotnie.
Spośród 1175 rannych, którzy zostali przeniesieni do szpitali, 793 z nich zostało zwolnionych. Niektóre rodziny wciąż szukają swoich bliskich.
W sygnalizacji kolejowej elektroniczny system nastawczy identyfikuje tory dla każdego pociągu na określonym obszarze, zapewniając bezpieczny ruch pociągów po torze.
W wypadku pociąg pasażerski uderzył w nieruchomy pociąg towarowy i wykoleił się po tym, jak został źle skierowany na pętlę po stronie głównej linii. Następnie wykolejone wagony uderzyły w tylne wagony drugiego pociągu pasażerskiego przejeżdżającego w przeciwnym kierunku.
Na niedzielnej konferencji prasowej Jaya Verma Sinha z Indian Railways powiedział, że dwa pociągi pasażerskie zbliżyły się do stacji dystryktu Balasore na zielonym sygnale – wskazującym, że jest bezpiecznie – w odstępie kilku sekund z prawidłową prędkością mniejszą niż 130 kilometrów na godzinę.
Powiedziała, że pociągi pasażerskie miały mijać się na głównych liniach, ale Coromandel Express uderzył w pociąg towarowy załadowany rudą żelaza na linii pętlowej, powodując podniesienie lokomotywy i niektórych wagonów nad wagonami towarowymi. .
Powiedziała dziennikarzom, że pociąg pasażerski został całkowicie trafiony, a pociąg towarowy nie wykoleił się ani nawet nie ruszył.
Howrah Superfast Express prawie przejechał do tyłu, ale dwa z jego tylnych autokarów zostały uderzone przez wykolejony Coromandel Express.
Verma Sinha powiedział, że „nie ma problemu z elektronicznym systemem splątania”, a badania wykazały raczej „pewien rodzaj przesłuchu” niż awarię.
„Niezależnie od tego, czy było to ręczne, przypadkowe, związane z pogodą, związane ze zużyciem lub awarią konserwacyjną, wszystko wyjdzie na jaw po przeprowadzeniu dochodzenia” – dodała.
Ekspert ds. infrastruktury, Partha Mukhopadhyay, powiedziała BBC, że nie powinno być możliwe wyświetlanie zielonych sygnałów na głównej linii, jeśli trasa jest ustawiona jako pętla.
„Splątanie sygnałów powinno być bezpieczne, a ten poziom awarii jest całkowicie bezprecedensowy” – powiedział Mukhopadhyay z Centre for Policy Research z siedzibą w Delhi.
W sobotę premier Narendra Modi odwiedził miejsce zdarzenia i obiecał, że każdy uznany za winnego zostanie „surowo ukarany”.
Uważa się, że około 2000 osób znajdowało się na pokładzie dwóch pociągów pasażerskich – Coromandel Express, jadącego między Kalkutą (dawniej Kalkuta) a Chennai (dawniej Madras) oraz Howrah Superfast Express jadącego z Yesvantpur do Howrah – kiedy wypadek miał miejsce około godziny 19:00 w piątek.
Pradeep Gina, urzędnik stanu Odisha, powiedział BBC, że co najmniej 187 ciał pozostaje niezidentyfikowanych, a urzędnicy przesyłają zdjęcia ofiar na rządowe strony internetowe i w razie potrzeby przeprowadzą testy DNA.
Urzędnicy powiedzieli, że prace ratownicze zostały zakończone w sobotę i trwają starania o usunięcie gruzu i ponowne uruchomienie pociągów.
Indie mają jedną z największych sieci kolejowych na świecie, z której codziennie korzystają miliony osób dojeżdżających do pracy, ale znaczna część infrastruktury kolejowej wymaga poprawy.
Pociągi w Indiach mogą być bardzo zatłoczone o tej porze roku, a więcej osób podróżuje podczas wakacji szkolnych.
Najgorsza katastrofa kolejowa w kraju miała miejsce w 1981 roku, kiedy przepełniony pociąg pasażerski wykoleił się i wpadł do rzeki podczas cyklonu w Bihar, zabijając około 800 osób.
– BBC
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.