Rada Miasta Wellington planuje zwiększyć sieć ścieżek rowerowych w stolicy z 23 km do 166 km. Zdjęcie/Mark Mitchell
Wellington zyskał światowe uznanie dzięki uruchomieniu nowej sieci rowerów turystycznych wraz z nagrodami pieniężnymi w wysokości 650 000 USD, chociaż wywołało to kontrowersje w domu.
Stolica Nowej Zelandii zdobyła miejsce w prestiżowym programie Bloomberg Cycling Infrastructure Initiative (BICI).
BICI to konkurencyjny program grantowy, który wspiera 10 miast na całym świecie w budowaniu bezpiecznej, połączonej i zrównoważonej infrastruktury rowerowej.
Miasta-nagrody, które na całym świecie zmniejszyły się z 270 do 10, zostały ogłoszone pod koniec zeszłego tygodnia.
reklama
Program uznaje schemat Wellington’s Paneke Pōneke Bicycle Network, który zwiększa 23 km tras rowerowych w stolicy do 166 km.
Projekt wykorzystuje urbanistykę taktyczną, która opiera się na zasadzie przeprowadzania tymczasowych eksperymentalnych interwencji w celu testowania wersji projektów na żywo w czasie rzeczywistym.
Ścieżki rowerowe są tworzone za pomocą plastikowych podkładek pod słupki, a oznakowanie dróg zmienia się za pomocą farby. Mają w sobie ekstrawertyczny charakter.
Szybciej się rozwija niż osobne stałe okrężne pasy, co jest ostatecznym celem.
reklama
Ale sposób wdrożenia sieci ścieżek rowerowych nie był popularny wśród wszystkich, zwłaszcza niektórych firm.
W zeszłym roku Sąd Najwyższy wydał tymczasowy nakaz na Newtown Road, wstrzymując budowę do czasu pełnej rozprawy sądowej.
Sprawa była prowadzona przez grupę właścicieli firm z Wellington.
Miles Jazzly z Jazzly Motors powiedział, że wspierają trasy rowerowe, ale są bardzo zaniepokojeni brakiem konsultacji w sprawie tak ważnego projektu.
„To próba ukrycia zmiany” – powiedział wówczas Jazzly.
Sprawa zakończyła się ugodą poza sądem.
Ponad 400 osób podpisało petycję wokół obwodnicy z ogrodu botanicznego do miasta.
Ci, którzy w zeszłym roku zwrócili się do radnych miejskich, powiedzieli, że nie są przeciwni ścieżkom rowerowym, ale są zaniepokojeni usunięciem około 30 krótko- i średnioterminowych parkingów na odcinku Tinakuri Road.
„Na tej trasie jest wiele firm, które wymagają dostaw i polegają na tym, że klienci mogą stać na ulicy przez krótki czas. Usunięcie tego obiektu byłoby dla nich druzgocące” – powiedzieli.
W zeszłym tygodniu burmistrz Wellington Tore Wano twierdziła, że była tak „nękana i wygwizdana” przez około 100 osób na spotkaniu stowarzyszenia mieszkańców, że wychodząc powiedziała „to było trudne”.
reklama
Wanaw twierdził, że ludzie zaczęli wypowiadać stwierdzenia typu: „Nikt nie obsługuje tras rowerowych”.
W odpowiedzi na nagrodę Whanau powiedziała, że jest podekscytowana, że miasto otrzymało światowe uznanie za sposób, w jaki dostarczyło infrastrukturę rowerową.
„To poparcie dla naszego podejścia do szybkiego uruchamiania naprawdę podkreśla ogromny potencjał ulepszonego projektowania urbanistycznego i nowych sposobów rozwiązywania palących lokalnych i globalnych problemów klimatycznych”.
Wano powiedział, że Wellingtonowie poprosili o podjęcie działań w zakresie transportu, klimatu i mieszkalnictwa, aw odpowiedzi rada zobowiązała się do przyspieszenia i ukończenia miejskiej sieci rowerowej.
„Chociaż zrobiliśmy to, o co prosiła większość ludzi, ważne było również zapewnienie solidnego sposobu przekazywania opinii publicznej. Zrobiliśmy to i doprowadzi to do dalszych ulepszeń sieci rowerowej.”
Whanau powiedział, że nagroda pieniężna w wysokości 650 000 $ zostanie wykorzystana na rozwój koncepcji sieci rowerów terenowych opartej na naturze, opracowanej przez grupę społeczności o nazwie Trails Wellington.
reklama
„Ulepszone terenowe ścieżki rowerowe w połączeniu z siecią rowerów terenowych Wellington stanowią ogromną szansę dla Wellington, aby stać się światowej klasy miejscem do jazdy na rowerze i przyjemności”.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.