„Porównywanie odkrywania muzyki przez TikTok do radia oznacza porównywanie wyborów według algorytmu z wyborami dokonywanymi przez wymagających DJ-ów” – mówi. Ludzie tacy jak Anu i Martha w NTS, Hessle Audio w Rinse FM, Mary Anne Hobbs i Steve Lamacq w 6 Music: lista jest długa.
„Odtwarzanie radia zapewnia pewien poziom autentyczności. Na przykład Radio 1 wybiera listy odtwarzania od zespołu producentów i chociaż samo to może nie wystarczyć do promowania nowej muzyki, powinno sprawić, by radio stało się częścią ważnych do czyjejkolwiek strategii wydawniczej. Większość przebojów pochodzi ze wsparcia radiowego i tak pozostanie przez wiele lat”.
Jednak musimy obserwować tę przestrzeń. Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie niepodpisanej pracy jest wprowadzenie BBC Talent, która przez ostatnie 16 lat prosperowała w lokalnych stacjach tego establishmentu, a nawet była odpowiedzialna za łamanie artystów takich jak Ed Sheeran. Jednak jako media lokalne radio jest oblężone, a dziennikarze protestowali w zeszłym tygodniu przeciwko proponowanym redukcjom etatów.
W końcu wystarczy porozmawiać z nastolatkami, aby dokładnie ocenić, do czego zmierza radio. „Radio to to, co słyszysz z rodzicami w samochodzie – wolałbym grać w Apex Legends” – powiedział mój nastoletni znajomy, odnosząc się do gry wideo.
Zapytaj ich, kto jest ich ulubionym spikerem radiowym, a spojrzą na ciebie, jakbyś właśnie zapytał o ich ulubiony model lokomotywy parowej. Radio nie jest częścią konstelacji mediów, z której czerpią swoją kulturę: ich świat jest zdominowany przez TikTok, YouTube i gry wideo online. Nie chodzi o to, że odwrócili się od radia. To nigdy nie było częścią równania.