Klienci Banku Nowej Zelandii omyłkowo zapłacili tysiącom klientów z powodu problemu technicznego

Klienci Banku Nowej Zelandii omyłkowo zapłacili tysiącom klientów z powodu problemu technicznego

Użytkownicy kart kredytowych w całym kraju byli zszokowani, gdy obudzili się dziś rano i odkryli, że zostali wielokrotnie obciążeni za transakcje dokonane zeszłej nocy.

Zewnętrzny dostawca napotkał problem techniczny, który powodował zduplikowane płatności wśród klientów Banku Nowej Zelandii, którzy używali swojej karty do płacenia za towary i usługi między 22:00 a 22:30.

Bryce Casey, gospodarz The Rock’s Morning Rumble, był jednym z tych złapanych w błędzie.

Jego konto BNZ zostało obciążone ponad 430 razy kwotą 17,25 USD za przejazd Uberem. Całkowita odliczona kwota wyniosła 7 528,25 USD.

Gospodarz radia powiedział 1News, że zdał sobie sprawę dopiero dziś rano, kiedy jego karta została odrzucona, ponieważ osiągnął limit wydatków.

Zaskoczony, że nie został powiadomiony o kontynuacji transakcji over-limit.

„Być może bank powinien był wysłać jakąś wiadomość, gdyby z rzędu pobrano od 5000 do 6000 USD” – powiedział.

Dotyczyło to około 6000 klientów BNZ.

– Dzień kary dla nich – dodał Casey.

1News rozumie, że inny klient zabrał z jego konta 10 000 USD.

Rzecznik BNZ nie mógł ujawnić zewnętrznego dostawcy, ale powiedział 1News, że jest świadomy problemu.

Powiedzieli: „BNZ wspiera naszych klientów, których dotknął problem techniczny spowodowany przez zewnętrznego dostawcę usług kart kredytowych.

„Zostaliśmy poinformowani przez zewnętrznego dostawcę, że między 22:00 a 22:30 zeszłej nocy wystąpił problem techniczny, który spowodował wielokrotne powielanie transakcji kartą kredytową.

„Zapewnili nas, że pracują tak szybko, jak to możliwe, aby rozwiązać problem, który, jak rozumiemy, dotknął klientów w wielu bankach w Nowej Zelandii.

Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować.

READ  „Apartheid szczepionkowy”: afrykańscy przywódcy mówią ONZ, że potrzebują teraz szczepionek przeciwko Covid-19

Błąd dotknął również ludzi w wielu bankach, w tym w Kiwibank.

Rzecznik powiedział 1News, że obecnie pracują nad rozwiązaniem błędu z zewnętrznym dostawcą.

„Prawie 500 klientów Kiwibank miało dziś rano problemy z korzystaniem z kart kredytowych z powodu problemu technicznego ze sprzedawcą” – powiedzieli.

„Priorytetowo współpracujemy z naszym dostawcą i oczekujemy rozwiązania tego problemu tak szybko, jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *