Drugi gazowiec budowany dla Grupy ORLEN przybył do portu w Świnoujściu z ładunkiem skroplonego gazu ziemnego (LNG).
Statek Krasina Kisica załadował około 65 000 ton LNG w terminalu Freeport w Stanach Zjednoczonych.
Daniel Obajtek, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu PKN ORLEN skomentował: „Dobrze zdywersyfikowane kierunki i źródła dostaw produktów energetycznych oraz możliwość swobodnego kontrolowania logistyki transportu gwarantują nasze bezpieczeństwo energetyczne. Posiadając własne jednostki pływające możemy zapewnić stabilność dostaw LNG do Polski, jednocześnie zwiększając elastyczność operacyjną Grupy.
Przypomnijmy, lotniskowiec Grażyna Gęsicka został zbudowany w stoczni Hyundai Heavy Industries w Korei Południowej. Podobnie jak inne statki z linii Grupy ORLEN mierzy około 300 metrów i przewozi ładunek odpowiadający około 105 mln m3.
Według ORLEN jest wyposażony w rozwiązania poprawiające jego efektywność energetyczną i zmniejszające wpływ na środowisko, w tym zintegrowany system zarządzania zużyciem energii elektrycznej.
Kształt kadłuba i śruby napędowej statku został zoptymalizowany w fazie projektowania w celu zmniejszenia oporu, a technologia Air Lubrication System (ALS) została zastosowana w celu zmniejszenia oporu między kadłubem statku a wodą morską – poinformował ORLEN. palić się podczas jego eksploatacji.
Zespół zauważył ponadto, że projekt obejmuje również system ponownego skraplania w celu odzyskiwania naturalnie lotnego LNG podczas transportu, a wydajność procesu jest dodatkowo zwiększona dzięki mocnej izolacji zbiornika LNG.
Flota gazowców ORLEN ma składać się łącznie z ośmiu jednostek, które mają służyć do obsługi dostaw LNG z USA na kontrakty długoterminowe Grupy ORLEN oraz do przewozu ładunków kupowanych na rynku spot. .
Śledź czyste paliwa Offshore Energy: