Mitsubishi potwierdziło, że szósta generacja Triton ute, która ma zostać zaprezentowana na całym świecie jeszcze w tym miesiącu, będzie wyposażona w „nowo opracowaną ramę drabinkową, podwozie i silnik”.
Jednotonowa podwójna kabina będzie również wspierana przez „nowo zaprojektowane podwójne zawieszenie przednie i tylne zawieszenie na resorach piórowych”.
Kładąc nacisk na czyste konto, Yoshiki Masuda, Główny Specjalista ds. Produktów w Mitsubishi Motors, powiedział: „Po całkowitym liftingu całkowicie nowego Tritona po raz pierwszy od prawie dziewięciu lat, zmodernizowaliśmy silnik, zawieszenie, wnętrze i nadwozie, skutkujące znaczną poprawą osiągów, komfortu i bezpieczeństwa jazdy”.
Przeczytaj więcej o Mitsubishi Triton
Ta najnowsza wiadomość ilustruje kierunek, w jakim Mitsubishi podąża ze swoim nowym układem napędowym Triton, najwyraźniej odchodząc od czterocylindrowego silnika turbodiesel o pojemności 2,4 litra na rzecz „czystego oleju napędowego”.
Obecny silnik o pojemności 2,4 litra wytwarza 133 kW / 430 Nm, czyli mniej niż czterocylindrowy Ranger (154 kW / 500 Nm) i Hilux (150 kW / 500 Nm), ale emituje 208 g CO2 / km, co Przewodnik po zielonych samochodach rządu federalnego uważa za „nieco gorszy od średniej”.
„Czysty” diesel to koncepcja, która z biegiem czasu była bardzo obiecywana, ale nie została jeszcze w pełni zrealizowana, ale Mitsubishi odważnie mówi, że pojawi się w nowym Tritonie.
Odnosząc się do faktu, że nowy Triton jest wynikiem szeroko zakrojonego programu badawczego dla konsumentów i właścicieli (w tym obecnych i potencjalnych właścicieli australijskich), pan Masuda powiedział: nieustannie testuje rozwój, aby sprostać wymaganiom pojazdu pracującego w trudnych warunkach.”
Przewodnik automatyczny Dostarczy pełnych szczegółów, gdy nowy Triton zostanie ostatecznie ujawniony 26 lipca 2023 r.