Od dawna obecna w rodzimych Chinach, rozpoczęła działalność w 1995 roku jako producent akumulatorów, ale buduje samochody od 2002 roku i obecnie produkuje ponad trzy miliony pojazdów rocznie. Jednak dopiero teraz wszedł na rynek europejski i mam to szczęście, że jako jeden z pierwszych spróbowałem tego, co ma do zaoferowania brytyjskim nabywcom.
Jak dziecko w cukierni, nie mogę się doczekać, aby cieszyć się doświadczeniem BYD. Pierwszym zadaniem mojego Atto 3 jest pokonanie mojego poprzedniego samochodu, Hondy Civic, pod względem kosztów eksploatacji. Biorąc pod uwagę imponującą oszczędność paliwa tego samochodu (regularnie widziałem 60 mpg podczas moich 240-milowych dojazdów do pracy iz pracy), to nie małe wyzwanie. Jednak ponieważ Atto 3 jest samochodem elektrycznym, posiadanie w domu szybkiej ładowarki o mocy 7,4 kW oznaczało, że nie musiałbym płacić przez nos, aby doładować energię elektryczną z ogólnej ładowarki na drodze; Oficjalny zasięg Atto 3 wynoszący 260 mil oznacza, że powinien być w stanie poradzić sobie z tym dystansem.
Jej kolejnym – i najważniejszym – zadaniem jest sprawienie, by ta podróż była przyjemna. Aby osiągnąć tę misję, Atto 3 musi być cichy, wygodny i łatwy w prowadzeniu, a jego stereo musi być dobre. Civic z systemem dźwiękowym Bose radził sobie szczególnie dobrze w tym drugim obszarze, ale znowu potrzebował solidnego basu, aby przezwyciężyć hałas opon. Biorąc pod uwagę, że opony Att0 3 mają taką samą szerokość jak opony Civic, ciekawie będzie zobaczyć, jak cichsze – lub w inny sposób – są.
Podczas gdy moje dojazdy będą chlebem i masłem Atto 3, zdobędzie dodatkowe punkty, jeśli sprawi, że uśmiechnę się w wolnych godzinach. Będąc SUV-em, musi dobrze pasować do niektórych moich tendencji związanych ze stylem życia; Nie powinno być problemu z połknięciem nadmuchiwanego kajaka, a może tu i ówdzie roweru górskiego. Jednak czy może to być zabawne samo w sobie, to inna sprawa. Nie spodziewałbym się, że będzie tak atrakcyjny jak hot-hatch Civic, ale byłbym zadowolony, gdyby od czasu do czasu sprawiał, że się uśmiecham.