Nowy napędzany Segwayem Ninebot KickScooter MAX G2 był zabawną i potężną jazdą, ale czy jest wart swojej ceny prawie 1800 USD?
Cóż, ponieważ przesłany przeze mnie formularz recenzji tymczasowo utknął w drodze do domu z mojej pierwszej długiej jazdy próbnej, trudno jest nadać mu status „obowiązkowy”.
Segway istnieje od 1999 roku – pierwotnie amerykańska firma nazwana na cześć dwukołowego pionowego transportera osobistego wynalezionego przez inżyniera i wynalazcę Deana Kamena.
W 2015 roku została kupiona przez chińską firmę i konkurenta Ninebot.
Łatwy w montażu
Hulajnogi elektryczne zyskują popularność na całym świecie, ponieważ ludzie szukają bardziej zrównoważonych sposobów poruszania się po dużych miastach. Nowa Zelandia nie była wyjątkiem, gdzie w większości głównych ośrodków pojawiły się takie marki wynajmu drogowego, jak Lime i Beam.
Ninebot KickScooter Max G2 był łatwy w montażu. Nie patrząc na instrukcje i nie będąc mechanicznie niezdolnym, byłem w stanie otworzyć i przymocować kierownicę za pomocą czterech małych śrub i było gotowe do pracy.
Podobnie jak w przypadku wszystkich tych skuterów, było to dość oczywiste: masz sterowany kciukiem pedał przyspieszenia, lewy hamulec, a także kierunkowskazy i wysoki elektroniczny klakson, aby ostrzec ludzi o zbliżaniu się.
Hulajnoga Ninebot KickScooter jest wyposażona w prosty wyświetlacz LCD, który pokazuje podstawowe informacje, takie jak prędkość i żywotność baterii. Trudno jednak czytać w słoneczny dzień.
Istnieje wewnętrzny zasilacz, co oznacza, że wystarczy nosić ze sobą przewód do ładowania.
Niestety przewód jest śmiesznie krótki. Musiałem wyjąć przedłużacz, aby dostać się do niezakłóconego punktu zasilania w garażu, aby go podłączyć. Od jednej czwartej do pełnego naładowania w ciągu czterech godzin. Ładowanie trwa około sześciu godzin od całkowitego rozładowania.
Po naładowaniu i zrobieniu kilku okrążeń przygotowawczych na parkingu poczułem się pewnie, aby zabrać Ninebota na odpowiednią przejażdżkę, aby przetestować jego możliwości.
Od Hillsborough do Avondale
Swoją jazdę rozpocząłem na stromym wzgórzu w Hillsboro, gdzie zjazd okazał się zbyt trudny dla Ninebota.
Krótko po wyjściu wyprzedził mnie wyczerpany rowerzysta, gdy schodziłem, by wjechać skuterem na ostatnią rampę. Szczerze mówiąc, to strome wzgórze i waży ponad 100 kg, więc jestem trochę bliżej limitu wagowego 120 kg niż wielu użytkowników.
Ponadto 900-watowy silnik twierdzi, że zapewnia łatwą jazdę tylko na wzgórzach o nachyleniu 22% i chociaż pod górę nie jest dokładnie Kategoria konia (poza klasyfikacją), jest znacznie dalej.
Po jeździe po płaskim dość szybko zacząłem nabierać prędkości. Dzięki świetnemu zawieszeniu i podwójnym regulowanym tylnym amortyzatorom jazda była niesamowicie płynna.
Poradzę sobie z małymi wybojami i pęknięciami na drodze i przejściu dla pieszych, a zawieszenie pochłania większość z nich.
To dało mi pewność, że nie będę musiał zwalniać z powodu wszelkich niedogodności na Auckland Road, ponieważ czułem się stabilny i zrównoważony bez względu na warunki drogowe.
Jednak w pewnym momencie skręciłem na luźną szutrową drogę, kiedy zaczął padać deszcz, a moje koła się potoczyły i wpadłem w poślizg, więc zawróciłem i wróciłem na twardą nawierzchnię.
Hulajnoga jest przeznaczona zarówno do miękkich, jak i twardych nawierzchni, a 10-calowe (25 cm) pneumatyczne opony bez wątpienia radziły sobie ze żwirem, ale straciłem pewność, by spróbować ponownie, nie chcąc zrobić sobie krzywdy ani uszkodzić hulajnogi.
Na płaskim silnik pozwolił mi osiągnąć prędkość maksymalną 32 km/h, a dzięki solidnej konstrukcji i dużej płaskiej powierzchni miałem pewność, że mam kontrolę i że hulajnoga może być bezpiecznie obsługiwana przy tej prędkości.
Ninebot ma mechaniczne przednie hamulce bębnowe i elektryczne tylne hamulce i był dość responsywny. Przy wyższych prędkościach jęczały i skończyło się na tym, że poczułem, że muszę nadrobić moje spowolnienie i drogę hamowania bardziej, niż bym chciał.
Podróż powrotna
Ninebot nie miał problemów z dojazdem 7,5 km do Avondale. Poza tym, że potrzebowałem trochę nauki na temat rozrządu hamulców, czułem się dość pewnie jadąc z prędkością około 25 km/h.
Postanowiłem wrócić do domu inną drogą. Do Avondale jechałem głównie bocznymi drogami i ścieżkami rowerowymi, ale chciałem zobaczyć, jak Ninebot czuje się obok samochodów na ruchliwych głównych drogach i pobawić się wskaźnikami.
Ponownie, dzięki zawieszeniu i stabilności pokładu, czułem się pewnie, jadąc szybkim tempem obok samochodów po wyboistej drodze.
Wskaźniki były miłym akcentem, łatwe włączanie i wyłączanie lewym przyciskiem myszy. Nie wiem jednak, na ile jest to widoczne dla samochodów za mną, które znajdują się na końcu kierownicy i potencjalnie są zasłonięte przez osobę jadącą na hulajnodze.
Byłem mniej więcej w połowie drogi do domu, kiedy skuter zaczął tracić moc. Zdezorientowany, gdy bateria nadal była w połowie naładowana na ekranie LCD, nie byłem pewien, co się dzieje, gdy skuter zwolnił i zatrzymał się.
Następnie wyświetlacz LCD zaczął migać czerwonym kodem błędu 51, który po kilku drogowych poszukiwaniach w Google zasugerował, że wystąpił błąd lub problem z baterią. Ponownie uruchomiłem skuter i byłem w stanie przejechać trochę dalej, zanim powtórzyło się to samo.
Trwało to przez całą jazdę do domu, aż zatrzymałem się i wyłączyłem go na około 10 minut. W końcu udało mi się dotrzeć do domu, ale było to rozczarowujące zakończenie tego, co było zabawną i solidną podróżą.
Złożyłem skuter, aby włożyć go do bagażnika mojego samochodu, abym mógł zabrać go do pracy następnego dnia.
To był łatwy proces, ale nie łatwy. Przy wadze około 25 kg, prawdopodobnie ze względu na rozmiar akumulatora, nie wydaje się, aby był to rodzaj skutera, który można złożyć i zabrać ze sobą do autobusu lub pociągu.
Musiałem też złożyć jedno z siedzeń w samochodzie, ponieważ nie do końca mieściło się w bagażniku mojego hatchbacka.
ZALETY
- Świetna żywotność baterii na dłuższe podróże (głównie 40-50 km na terenach płaskich).
- Mocny i cichy silnik.
- Dobra prędkość maksymalna.
- Potężny projekt.
- Rewelacyjne amortyzatory i zawieszenie.
- Reflektory i światła do jazdy nocą.
- Łatwy w montażu i składaniu.
Cons
- Zbyt ciężki i nieporęczny, aby nadawał się do przenoszenia z miejsca na miejsce.
- Hamulce nie wydawały się super czułe.
- Awaria akumulatora podczas pierwszego długiego lotu.
- Na wzniesieniach traci dużą prędkość.
- Ekran LCD jest trudny do odczytania w świetle słonecznym.
- Droższe niż wiele innych opcji.
Poleciłbym ten skuter, ponieważ ma w sobie dużo pieniędzy, ale przy obecnej cenie i tym, że zepsuł się podczas mojej jazdy próbnej, trudno sugerować wydawanie gotówki na tę konkretną markę i model.
Chociaż był solidny, miał doskonałą żywotność baterii i miał imponujące opinie, w oparciu o moje doświadczenie (i szybkość Google w wykrywaniu innych osób z podobnymi problemami), nie ma gwarancji, że wrócisz do domu bez incydentów.