Woolworths pilotuje technologię kamer w kasach samoobsługowych, aby zapobiegać kradzieżom

Woolworths pilotuje technologię kamer w kasach samoobsługowych, aby zapobiegać kradzieżom

Sieć supermarketów rozprawia się z kradzieżami zakupów, wzmacniając zabezpieczenia za pomocą nowych, zaawansowanych technologicznie kamer, które wykrywają oszustwa związane z kasami samoobsługowymi.

Wiele sklepów Woolworths w Nowej Zelandii w całym kraju pilotuje technologię kamer, aby zmniejszyć liczbę „fałszywych czeków” przy kasie, potwierdziła centrala.

Rozumie się, że australijska marka supermarketów, która jest właścicielem i operatorem ponad 185 sklepów Countdown w Nowej Zelandii, ma wprowadzić szereg zmian bezpieczeństwa w przyszłym tygodniu.

Ale kilka miesięcy temu firma Countdown Mt Roskill wprowadziła dodatkowe kamery, jednocześnie rozszerzając okres próbny na cztery kolejne sklepy w całym kraju.

— powiedział Woolworths Ogłaszać Eksperyment wykorzystuje górne kamery ustawione pod kątem w kierunku wyjścia, ale podkreśla, że ​​istnieją „surowe zasady bezpieczeństwa”, aby zapewnić bezpieczeństwo kupującym.

Klienci o sokolich oczach w niektórych oddziałach Countdown mogli zauważyć wywieszony znak informujący, że trwa „próba technologii kamery”.

Test technologii aparatu Countdown ma na celu zmniejszenie liczby fałszywych skanów kasy.
Test technologii aparatu Countdown ma na celu zmniejszenie liczby fałszywych skanów kasy.

Tag odwołuje się do zapisów technicznych dotyczących kupujących i ich transakcji oraz wykrywa, czy przedmiot nie został prawidłowo zeskanowany.

Twierdzi, że celem eksperymentu jest przetestowanie dokładności procesu kasowania i „nowej technologii zapobiegania utracie zapasów”.

Wzdłuż samoobsługowych punktów wyjściowych ustawione są sferyczne czarne kamery, skupiające się na każdej stacji, podczas gdy inna, mniejsza kamera wskazuje stację z góry.

Podczas okresu próbnego każdy klient, który „przegapił ankietę”, prosi o odtworzenie krótkiego filmu i zaznaczenie produktu, którego dotyczy problem, przy kasie.

Fałszywe kontrole mogą obejmować pozostawienie produktów w koszykach lub wózkach, [the] „Fałszywe skanowanie produktów lub przedstawianie produktu jako nieistotnego” – powiedział rzecznik Woolworths.

Klienci będą mieli wtedy możliwość prawidłowego zeskanowania produktu.

Rzecznik powiedział, że proces fałszywych odczytów będzie taki sam, jak w przypadku każdej innej pomocy wymaganej przy kasie samoobsługowej, z członkiem zespołu dostępnym do pomocy.

READ  Duża zmiana w polityce zwrotów Kmart w całej Australii od 1 sierpnia

Woolworths powiedział, że surowe zasady bezpieczeństwa będą chronić prywatność klientów, podczas gdy nagrany materiał jest traktowany w taki sam sposób, jak CCTV w sklepie i nikt nie ogląda go bezpośrednio. Wszelkie twarze wykryte podczas przeglądania materiału są zamazane, co uniemożliwia identyfikację klientów.

Rzecznik potwierdził również, że Pin Pady są nieprzezroczyste w widoku z kamery.

„Podczas gdy większość klientów postępuje właściwie z naszymi kasami samoobsługowymi, wszyscy jesteśmy zajęci i łatwo zdarzają się pomyłki”.

Woolworths nie potwierdził, jak długo potrwa okres próbny, ale zaznaczył, że będzie kontynuowany „w nadchodzących miesiącach”, a centrala słucha opinii zarówno klientów, jak i zespołu.

W zeszłym roku było to badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez www.myfavoritevouchercodes.co.uk Okazało się, że jeden na trzech Brytyjczyków kradł z supermarketu z kasą samoobsługową w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Brytyjskie supermarkety niedawno uruchomiły podobną technologię kamer, która jest testowana w Nowej Zelandii w celu ograniczenia kradzieży samoobsługowych.

Eksperci oszacowali, że samoobsługowe „trafienia” kosztują branżę ponad 1 milion dolarów rocznie.

Woolworths w Nowej Zelandii było w przeszłości ofiarą dobrze nagłośnionych kradzieży, takich jak konfrontacja między pracownikiem a dwiema kobietami, które były „uprawnione” do kradzieży jedzenia i wina o wartości 400 dolarów w czerwcu.

Fałszywe sprawdzenie spowoduje wyświetlenie krótkiego filmu i oznaczenie produktu, którego dotyczy problem, przy kasie.  Zdjęcie/Sarah Ivey
Fałszywe sprawdzenie spowoduje wyświetlenie krótkiego filmu i oznaczenie produktu, którego dotyczy problem, przy kasie. Zdjęcie/Sarah Ivey

Wideo pokazało kobiety wykrzykujące przekleństwa, gdy biegły w kierunku parkingu Silverdale Mall po tym, jak zostały obrabowane.

Rywal spożywczy Woolworths poinformował zaledwie kilka tygodni temu, że zaobserwował alarmujący wzrost przestępczości detalicznej i brutalnych ataków na personel w 320 supermarketach na North Island.

Według Consumer NZ, Woolworths jest prawnie zobowiązany do ujawnienia kupującym, że przeprowadzają eksperyment i będą potrzebować dowodu, że ich technologia spełni swoje zadanie.

— powiedział dyrektor generalny John Duffy Ogłaszać Jeśli technologia nie obejmuje sztucznej inteligencji lub oprogramowania do rozpoznawania twarzy, większość klientów zostanie powitana doświadczeniem.

READ  Ukryte koszty złego projektu domu - i co możemy z tym zrobić

„Większość ludzi spodziewa się, że w budynkach komercyjnych będą działać kamery” – powiedział Duffy.

„Nie eliminuje to potrzeby ujawniania informacji, ale nie jest szokujące, że kupujący uważają, że jest to nie na miejscu dla dużego sklepu”.

Odniósł się do niedawnego przypadku, w którym centrum handlowe Westfield wykorzystało oprogramowanie do wykrywania twarzy na billboardzie, aby kierować reklamy do określonych klientów.

Konsument NZ powiedział, że Woolworths jest prawnie zobowiązany do ujawnienia kupującym, którzy prowadzą próbę, że potrzebują dowodu, że ich technologia będzie działać zgodnie z jej przeznaczeniem.
Konsument NZ powiedział, że Woolworths jest prawnie zobowiązany do ujawnienia kupującym, którzy prowadzą próbę, że potrzebują dowodu, że ich technologia będzie działać zgodnie z jej przeznaczeniem.

„Tego rodzaju rzeczy zaskakuje ludzi, ponieważ jest to inwazja na twoją prywatność bez twojej wiedzy” – powiedział Duffy.

„Myślę, że samo korzystanie z oprogramowania typu CCTV jest bardziej zgodne z tym, co kupujący znajdują zgodnie z doświadczeniem supermarketu”.

Biuro Komisarza ds. Prywatności rozważyło sprawę, mówiąc, że oczekuje, że każda firma korzystająca z technologii zbierającej dane osobowe będzie przestrzegać ustawy o ochronie prywatności 2020.

Obejmuje to filmy lub inne zapisy poszczególnych kupujących i ich transakcji, jeśli mogą one zostać zidentyfikowane przez tę osobę.

Tam, gdzie stosowane są te technologie, [Woolworths] „Dane osobowe, których nie muszą już przechowywać, powinny zostać usunięte” – powiedział Urząd Komisarza ds. Prywatności.

Biuro poinformowało, że osoby, które mają obawy dotyczące naruszenia ich prywatności, mają prawo złożyć skargę do Woolworths.

Nathan Morton jest reporterem z Christchurch, skupiającym się na wiadomościach z Wyspy Południowej. Dołączył Ogłaszać w 2022 r.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *