Semestr jest podzielony mniej więcej raz w tygodniu w szkole Hampden Street School, ponieważ nie można znaleźć nauczycieli zastępczych.
Dyrektor szkoły podstawowej Nelson, Don McLean, powiedział, że mniejsza liczba osób kształcących się na nauczycieli oznacza, że niedobory, które dotykają szkoły w całym mieście i kraju, będą się tylko pogłębiać.
„Myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat zmierzamy do czegoś bardzo wielkiego.
„Będziemy świadkami prawdziwego kryzysu w próbach rekrutacji nauczycieli”.
Dane Ministerstwa Edukacji opublikowane w zeszłym miesiącu Pokaż, że egzamin zdało 21% i 20% mniej niż uczniów krajowych Podstawowa edukacja pedagogiczna (ITE) Uzyskanie kwalifikacji po raz pierwszy odpowiednio w szkole podstawowej i średniej w roku ubiegłym w porównaniu z rokiem poprzednim.
Maclean powiedział, że spadek nastąpił w miarę zbliżania się do emerytury większej liczby nauczycieli ze względu na starzejącą się siłę roboczą.
Spadek liczby absolwentów ITE nastąpił po znaczącym wzroście liczby absolwentów ITE związanym z Covid-19 i odzwierciedla ogólny spadek liczby absolwentów szkół wyższych we wszystkich sektorach, powiedziała Anna Wielanik, sekretarz ds. kadr w departamencie ds. edukacji.
Powiedziała, że wśród osób wchodzących na rynek pracy znajdują się również wykwalifikowani nauczyciele z zagranicy i osoby powracające do nauczania, a coraz więcej osób dołącza do nich ratowników.
„Niedawno ratyfikowany układ zbiorowy zapewnia nauczycielom lepsze wynagrodzenie i warunki. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości coraz więcej osób uzna nauczanie za satysfakcjonujący zawód.
– poinformowało Stowarzyszenie Dyrektorów Szkół Podstawowych w Auckland Wyślij wiadomość do Nelsona Spośród 328 szkół ankietowanych w Auckland w czerwcu 40% zgłosiło, że klasy są podzielone przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nie może znaleźć zakwaterowania przez co najmniej połowę czasu.
Maclean powiedział, że w zeszłym tygodniu, gdy nie udało się znaleźć ratowników, Hampden Street musiało podzielić 24 uczniów na pięć innych klas.
„Nagle w klasach jest około 29 lub 30 uczniów. Oczywiście nie są w stanie nadążyć z odrabianiem zadań domowych, które odrabiała klasa… brakuje im też trochę nauki”.
Jednocześnie liczba kandydatów na stanowiska nauczycielskie spadła do tego stopnia, że ani jeden odpowiedni kandydat nie ubiegał się w tym roku o jedno stanowisko na czas określony, stwierdził McClain.
Dyrektor Nelson College, Richard Dykes, powiedział, że tylu nauczycieli ponownie wyjeżdża za granicę, jak przed ograniczeniami podróży związanymi z koronawirusem, a więcej zmienia pracę.
Stwierdził, że rząd nie zajął się „podstawowymi kwestiami, jak uczynić nauczanie naprawdę atrakcyjnym”, w tym płacami.
Rzeczy
Minister edukacji Jean Tinetti powiedział, że rząd przekieruje fundusze na opłacenie podwyżek wynagrodzeń nauczycieli szkół średnich.
McLean stwierdził, że związki zawodowe mają także „pewne zadanie do wykonania” po dwóch rundach „bardzo głośnych” kontraktów grupowych, które przedstawiały nauczanie jako zawód wymagający dużej presji.
„[The unions] Musimy upewnić się, że ludzie wiedzą, jak wspaniała jest to praca nauczyciela.
Kevin Knight, dyrektor nowozelandzkiej Graduate School of Education, przewidział, że po zakończeniu strajków nauczycieli liczba stażystów „wzrośnie”.
Powiedział, że 51 osób kształci się obecnie na nauczycieli w Graduate School w Christchurch, podobnie jak dwa lata temu, ale mniej niż finansowano dla Graduate School.
„Zaobserwowaliśmy spadek liczby nauczycieli na wcześniejszych etapach akcji protestacyjnych, co stanowi prawo samo w sobie po zakończeniu akcji protestacyjnej i uzgodnieniu ugody”.
Chris Abercrombie, pełniący obowiązki prezesa związku nauczycieli szkół średnich PPTA Te Wehengarua, powiedział, że tym, co powstrzymuje młodych ludzi przed rozważeniem nauczania w szkole średniej (a nie pracy w przemyśle), są wymagania stawiane nauczycielom, których obciążenie pracą jest „zawyżone”.
Stwierdził, że rząd musi w większym stopniu zająć się kwestią wynagrodzeń i warunków zatrudniania wystarczającej liczby młodych ludzi w szkołach średnich i zatrzymywania ich w szkołach średnich.
Związek nauczycieli szkół podstawowych NZEI Te Riu Roa stwierdził, że nie może ignorować wyzwań stojących przed nauczycielami w zapewnianiu wysokiej jakości edukacji i jest rozczarowany tak długim czasem negocjacji.
Minister edukacji Jean Tinetti powiedział, że niedawne podwyżki uzgodnione przez nauczycieli były kluczem do zatrzymania i przyciągnięcia „najlepszych talentów nauczycielskich” w kraju – w tym do zwiększenia liczby nauczycieli, którzy poczynają od kwalifikacji specjalistycznych w danym przedmiocie, a którzy do 2025 r. będą teraz mogli zarobić ponad 75 000 dolarów.
Powiedziała, że rząd zainwestował dodatkowe 23,626 mln dolarów w roku 2022/23 i kolejne 23,639 mln dolarów w roku 2023/24 w ukierunkowane inicjatywy mające na celu przyciągnięcie, szkolenie i zatrzymanie nauczycieli w obliczu globalnego niedoboru nauczycieli.
Obejmuje to pełne wsparcie Aktualizacja kształcenia nauczycieli Program mający na celu przyciągnięcie byłych nauczycieli z powrotem do nauczania, ułatwienie dyrektorom i szkołom zatrudniania nauczycieli z zagranicy oraz pomoc nauczycielom w szybszej spłacie kredytów studenckich, jeśli uczą się w wybranych szkołach, w których jest „trudno pozyskać kadrę” lub w wybranych przedmiotach do 5 lat.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.