dostarczone
Hydro-Hilux może przejechać ponad 600 km pomiędzy kolejnymi tankowaniami i nie emituje spalin z rury wydechowej.
Dziewięć miesięcy po potwierdzeniu planów budowy napędzanej wodorem wersji kultowego pickupa Hilux Toyota zaprezentowała światu swój pierwszy prototyp, pomagając rzucić światło na mechanikę samochodu i jego przyszłość.
Niskoemisyjny pick-up, prowadzony przez Toyotę UK, zadebiutował w fabryce Toyoty w Derby w Anglii.
Choć z zewnątrz może wyglądać jak każdy inny Hilux (oczywiście z wyjątkiem całej grafiki wodorowej), ma pod nadwoziem trzy wysokociśnieniowe zbiorniki paliwa wodorowego i zamontowany z tyłu akumulator hybrydowy.
„Podstawowe elementy” pochodzą z sedana Toyoty Mirai z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, jedyną emisją spalin Hiluxa jest woda.
Według Toyoty zasięg Hiluxa wynosi ponad 600 kilometrów, czyli, jak to ujmuje, „znacznie przekraczając to, co można osiągnąć dzięki systemowi elektrycznemu zasilanemu akumulatorowo”. Dodana technologia nie wpłynęła na wewnętrzną przestrzeń urządzenia, choć tylna taca jest teraz centralna dla akumulatora.
Marka twierdzi, że zaprezentowanie wodorowego Hiluxa to „kolejny dowód szerokiego zakresu wielopasmowej strategii Toyoty mającej na celu osiągnięcie mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla poprzez zastosowanie różnych rozwiązań w zakresie układów napędowych”. […] Aby dostosować się do potrzeb użytkowników i różnych środowisk operacyjnych na całym świecie.
Rzeczy
Osiem nowozelandzkich firm będzie wspólnie korzystać z czterech samochodów Toyota Mirai napędzanych wodorem.
„Budowa prototypu rozpoczęła się 5 czerwca br., pracując zgodnie z zasadami Systemu Produkcyjnego Toyoty, na wyznaczonym obszarze w zakładzie TMUK” – dodaje.
„Pierwszy pojazd, ukończony zaledwie po trzech tygodniach, jest pierwszym z 10, które zostaną zbudowane do końca tego roku. Przejdą one rygorystyczne testy, aby zapewnić, że bezpieczeństwo, osiągi dynamiczne, funkcjonalność i trwałość spełniają wysokie standardy wymagane dla modelu produkcyjnego.
Czy to oznacza, że ten wodór trafi wtedy do produkcji? niekoniecznie. Toyota twierdzi, że wodorowe modele Hilux, które planuje zbudować w tym roku, zostaną poddane „pełnej ocenie” w porozumieniu z globalną grupą ds. inżynierii strategicznej i ochrony środowiska Ricardo.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Toyota twierdzi, że model może zostać wprowadzony do produkcji „w drugiej połowie tej dekady”.
Toyota potwierdziła niedawno, że hybrydowa wersja Hiluxa dotrze do wybrzeży Nowej Zelandii na początku 2024 roku. Będzie to pierwszy samochód hybrydowy, który pojawi się w kraju, a dopiero drugi pojazd elektryczny po LDV eT60.
Pod koniec ubiegłego roku zaprezentowano także całkowicie elektryczny koncepcyjny Hilux. Koncepcja, znana jako Revo BEV Concept, jest obecnie w Australii poddawana ocenie.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”