Wiadomości z Gamesconu od AMD, Nvidii i Qualcomma

Wiadomości z Gamesconu od AMD, Nvidii i Qualcomma

Raz w roku niemieckie miasto Kolonia staje się centrum gier świata. Wraz z zakończeniem tegorocznych targów E3 na Gamesconie pojawiło się więcej ogłoszeń. Uczestniczyłem w pokazie w 2018 roku w związku z premierą karty GeForce RTX 2080 firmy Nvidia. W tym roku Nvidia skupiła się na większej liczbie technologii RTX i usłudze przesyłania strumieniowego GeForceNow, ale nie ogłosiła żadnego nowego sprzętu. AMD wprowadziło na rynek dwie nowe karty graficzne średniej klasy do gier w rozdzielczości 1440p, a Qualcomm wprowadził na rynek nową gamę mobilnych platform do gier.

AMD oferuje mainstreamowe karty do gier

Najnowsi członkowie rodziny kart graficznych AMD Radeon to Radeon RX 7700XT i Radeon RX 7800XT. Obie karty obsługują rozdzielczość ekranu 1440p (2560 x 1440 pikseli), która jest najszybciej rosnącą rozdzielczością w grach na PC (na podstawie badania sprzętu Steam). RX 7700XT ma 12 GB pamięci GDDR6, 54 silniki obliczeniowe RDNA 3, 54 akceleratory RT i 108 akceleratorów AI. Zużywa do 245 watów mocy. RX 7700XT rywalizuje z kartą Nvidia GeForce RTX 4060Ti, a AMD twierdzi, że ta pierwsza zapewnia 2x większą liczbę klatek na sekundę w wielu popularnych grach.

Radeon RX 7800XT ma 16 GB pamięci GDDR6, 60 silników obliczeniowych RDNA 3, 60 akceleratorów RT i 120 akceleratorów AI. Karta może pobierać do 263 watów mocy. RX 7800XT konkuruje z Nvidia GeForce RTX 4070, a AMD potwierdza, że ​​w niektórych grach RX 7800XT jest nawet o 23% szybsza.

Obie karty AMD obsługują DisplayPort 2.1 i kodery wideo AV1 do strumieniowego przesyłania gier. Obie karty obsługują także najnowszą technologię AMD FidelityFX Upscaling 3 i obie karty zostaną dostarczone z długo oczekiwaną grą Starfield 6 września 2023 r., kiedy planowana jest premiera gry.

Ceny katalogowe Radeonów RX 7700XT i Radeon RX 7800XT wynoszą odpowiednio 449 i 499 dolarów.

AMD będzie oferować oprogramowanie do dostrajania wydajności o nazwie AMD HyperRX. Oprogramowanie jest zintegrowane ze sterownikiem AMD, aby umożliwić szerokie wsparcie. Premiera HyperRX (bez ramek Liquid Motion firmy AMD) zaplanowana jest na początek 23 września dla kart graficznych RDNA3. AMD doda do HyperRX na początku 2024 roku ramki Liquid Motion Frames, które redukują drgania klatek.

Nvidia DLSS 3.5 wprowadza rekonstrukcję promieni

Na targach Gamescom zapowiedź GeForce firmy Nvidia polegała na wprowadzeniu Nvidia DLSS 3.5, która zawiera nową funkcję o nazwie Ray Reconstruction, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości efektów wizualnych opartych na ray tracingu. Technologia Ray Reconstruction w DLSS 3.5 poprawi jakość obrazu wykorzystującego śledzenie promieni dla wszystkich procesorów graficznych GeForce RTX. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do redukcji szumów w obrazach wykorzystujących śledzenie promieni znacznie poprawia efekty świetlne, takie jak odbicia, globalne oświetlenie i cienie, a także zapewnia bardziej wciągające wrażenia z gry.

Grafika komputerowa wykorzystująca śledzenie promieni pozwala wydajniej tworzyć ostateczny obraz, korzystając z technik redukcji szumów w celu uzupełnienia brakujących pikseli. Nvidia przeszkoliła sztuczną inteligencję odszumiającą na 5 razy większej liczbie danych treningowych dla DLSS 3.5 (w porównaniu z DLSS 3), umożliwiając jej rozpoznawanie różnych efektów śledzenia promieni i podejmowanie lepszych wyborów w celu stworzenia wizualnej reprezentacji sceny. Technologia DLSS 3.5 firmy Nvidia obejmuje rekonstrukcję promieni, superrozdzielczość, antyaliasing na potrzeby głębokiego uczenia się i generowanie klatek. Technologia DLSS musi zostać uwzględniona w procesie tworzenia gier, zatem wydawanie gier DLSS zależy od wsparcia twórców gier.

DLSS 3.5 pojawi się tej jesieni w Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Alan Wake 2 i Portal z RTX, NVIDIA Omniverse, Chaos Vantage i D5 Render. DLSS 3 pojawi się także tej jesieni w Call of Duty: Modern Warfare III, PAYDAY 3 i Fortnite.

Qualcomm oferuje trzy platformy do gier mobilnych

Qualcomm wypuścił trzy nowe projekty referencyjne do gier, podobnie jak gry mobilne zyskały popularność dzięki hitowym produktom, takim jak Nintendo Switch, Valve Steam Deck i ASUS ROG Ally. Qualcomm wypuścił platformę do gier Snapdragon G3x Gen 1 pod koniec 2021 roku i na podstawie opinii na temat tego produktu Qualcomm opracował trzy różne wersje platform do gier mobilnych z systemem Android.

Trzy poziomy zaczynają się od najniższego poziomu G1, który jest przeznaczony do obsługi treści przesyłanych strumieniowo z gier w rozdzielczości 1080p z konsol lub online przez Wi-Fi. Jest zoptymalizowany pod kątem długiej żywotności baterii, z łącznością Wi-Fi 5 i Bluetooth 5, a jego cena wyjściowa wynosi około 199 dolarów. Ta kategoria wydaje się być nową kategorią urządzeń przenośnych, ponieważ firma Sony ogłosiła niedawno PlayStation Portal – urządzenie przenośne o wartości 199 dolarów, które łączy kontroler i wyświetlacz w platformę, która umożliwia graczom granie w gry na PlayStation 5 w domu bez konieczności łączenia się z telewizorem. Snapdragon G1 może być również używany do strumieniowego przesyłania treści wideo.

Warstwa Qualcomm G2 dodaje łączność 5G i jest w stanie całkiem dobrze uruchamiać popularne gry na Androida na platformie. Cenę laptopa klasy G2 szacuje się na około 300–400 dolarów. Snapdragon G2 Gen 1 dodaje obsługę 5G, a także Wi-Fi 6/6E i Bluetooth 5.

Seria G3x to „klasa entuzjastów” o wysokiej wydajności. Qualcomm ulepszył oryginalny G3x, tworząc urządzenie drugiej generacji z dwukrotnie większą wydajnością procesora graficznego w porównaniu z pierwszą generacją i o 30% wyższą wydajnością procesora. Obsługuje gry AAA, gry międzyplatformowe i obsługuje zestawy słuchawkowe XR. Kluczowymi kryteriami projektowymi są trwałość i maksymalna wydajność. Procesor graficzny Adreno w warstwie G3x obsługuje sprzętowo przyspieszane śledzenie promieni i moduł skalowania wideo Ultra HD.

Qualcomm testuje Snapdragon G3x

Projekt referencyjny gier mobilnych drugiej generacji dla wybranych producentów OEM i ODM (przepraszam, ale nie dla ogółu społeczeństwa). Qualcomm pokazał projekt referencyjny na Gamescon i zdobył nagrodę Best in Show. Wersja referencyjna oferuje łączność ze słuchawkami XR, najwyższej jakości dźwięk Bluetooth 5.3 o niskim opóźnieniu z pakietem Snapdragon Sound Technology Suite i Wi-Fi 7 High-Band Simultaneous (HBS), a także łączność 5G sub-6 i mmWave. Cena Snapdragon G3X Gen 2 będzie prawdopodobnie wynosić od 400 dolarów i więcej. Wydajność platformy może być również interesująca w przypadku aplikacji innych niż Android.

Qualcomm ogłosił partnerstwo z AyaNeo, Huaqin, Inventec, Thundercomm i innymi firmami w zakresie mobilnych urządzeń do gier wyposażonych w platformy Snapdragon G Series.

streszczenie

Chociaż rynek komputerów osobistych osiągnął pewną stagnację, istnieje wiele dowodów na to, że rynek gier jest nadal silny i istnieje wiele innowacji w sprzęcie do gier, które poprawią wrażenia z gry i pozwolą graczom grać gdziekolwiek chcą. Chociaż sztuczna inteligencja zajęła centralne miejsce w branży chipów, sprzęt do gier nadal stanowi ważną część ekosystemu komputerowego.

Tirias Research śledzi i doradza firmom w całym ekosystemie elektronicznym, od półprzewodników po systemy, czujniki i chmurę. Członkowie zespołu Tirias Research doradzali firmom AMD, Arm, Intel, Nvidia, Qualcomm i innym firmom w zakresie ekosystemów procesorów i procesorów graficznych.

Chodź za mną Świergot.

READ  Mówi się, że Nvidia mówi partnerom, że obniża koszty produkcji nawet o 12%

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *