dostarczone
Raport dotyczący sektora handlu detalicznego w Nowej Zelandii pokazuje szokujący wzrost przestępczości w handlu detalicznym. (zdjęcie pliku)
Ankieta wykazała, że większość sprzedawców detalicznych boryka się z przestępczością detaliczną, w wyniku której w ciągu ostatniego roku stracili szacunkowo 1,3 miliarda dolarów z powodu kradzieży sklepowych i przestępczości wewnętrznej.
Gwałtowny wzrost przestępczości w handlu detalicznym postawił wielu sprzedawców detalicznych w stan najwyższej gotowości, a policja patroluje centra handlowe i centra miast, próbując rozprawić się ze złodziejami.
Najnowsze badanie dotyczące przestępczości detalicznej przeprowadzone przez Retail NZ wykazało, że prawie wszyscy sprzedawcy detaliczni, którzy wzięli w nim udział, byli ofiarami przestępstw w handlu detalicznym w ciągu ostatniego roku, a 92% ankietowanych stwierdziło, że doświadczyło takich przestępstw.
Wśród odpowiedzi 82% stwierdziło, że kradzieże w sklepach były najczęstszym przestępstwem w ubiegłym roku. Sprzedawcy detaliczni stracili szacunkowo 1,1 miliarda dolarów w wyniku przestępstw zewnętrznych, w tym włamań, oraz 250 milionów dolarów w wyniku przestępstw wewnętrznych, takich jak kradzież lub oszustwo pracownika lub dostawcy.
Ponad połowa sprzedawców detalicznych zgłosiła także zachowania grożące i krzywdzące.
Firma Retail NZ oszacowała całkowity roczny koszt przestępczości w handlu detalicznym na 2,56 miliarda dolarów, włączając koszty zapobiegania przestępczości i koszty dobrego samopoczucia pracowników dotkniętych przestępczością.
Dyrektor naczelna Retail New Zealand, Caroline Young, stwierdziła, że wysoki wskaźnik jest niezwykle rozczarowujący.
– Zaryzykowałbym przypuszczenie, że prawdopodobnie jest ona wyższa.
Young powiedział, że wielu ankietowanych sprzedawców detalicznych posiada wiele sklepów, dlatego badanie obejmowało wiele witryn sklepowych.
Young stwierdził, że występują trudności ze zgłaszaniem statystyk dotyczących przestępczości detalicznej, co spowodowało, że w niektórych przypadkach kwoty były zaniżone.
„Napady rabunkowe są często niedostatecznie zgłaszane, ale kradzieże w sklepach mogą być niedostatecznie zgłaszane… Kradzieżom w sklepach towarzyszą gwałtowne lub agresywne działania, podczas gdy kradzieżom w sklepach nie.
„Może mieć miejsce kradzież wewnętrzna lub inne drobne zdarzenia, których ludzie nie mają czasu ani możliwości zgłosić”.
Young stwierdziła, że jej zdaniem policja, chociaż skutecznie stawia zarzuty przestępcom, nie ma środków, aby zwalczać rosnące tendencje w zakresie przestępczości detalicznej.
Retail Nowa Zelandia zwróciła się do rządu o zainwestowanie w zasoby dla sprzedawców detalicznych, aby mogli reagować na przestępstwa w handlu detalicznym i podejmować działania w związku ze zgłoszonymi przestępstwami.
Young stwierdził, że opóźnienia w sądach oznaczają, że nie jest to skuteczny środek odstraszający i występuje wysoki wskaźnik recydywy.
„Innym problemem systemu sądownictwa jest to, że ludzie potrzebują więcej czasu, aby przejść przez system sądowy, w którym ktoś mógł zostać oskarżony o włamanie i kradzież… Musimy zobaczyć zmiany w systemie wymiaru sprawiedliwości, aby lepiej reagował na to, jak ludzie poruszać się po tym systemie.” I faktycznie oskarżyć ich o popełnione przestępstwa.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”