Można teraz używać mechanicznych manetek SRAM 10/11-biegowych z 12-biegową kasetą Shimano

Można teraz używać mechanicznych manetek SRAM 10/11-biegowych z 12-biegową kasetą Shimano

Firma Ratio Technology rozszerzyła swój zestaw modernizacyjny, aby umożliwić korzystanie z 12-biegowych kaset szosowych Shimano z 10- lub 11-biegowymi manetkami SRAM, wprowadzając nową grupę osprzętu 2x12SH.

Artykuł reklamy MPU

Dostępny jest już zestaw aktualizacyjny umożliwiający modernizację mechanicznych 11-biegowych grup sprzętowych SRAM do współpracy z łańcuchem i kasetami eTap AXS marki.

Jednak ta opcja umożliwia ominięcie standardowego bębenka XDR firmy SRAM wymaganego do korzystania z kaset. Oznacza to, że możesz nadal używać istniejącego zestawu kół. 10- i 11-biegowe grupy grupowe rowerów szosowych SRAM oparte są na korpusie bębenka Shimano HG.

Grzechotka zastępuje element podstawowy w manetce SRAM.
Technologia proporcji

Zestaw zawiera tak zwaną zapadkę Ratio 12SH, która według marki została zaprojektowana specjalnie pod kątem pozycji zębów w 12-biegowych kasetach Shimano, a także zamienne koła pasowe do przerzutki tylnej.

Zestaw 2x12SH będzie dostępny w cenie 99,50 GBP / 120,80 USD / 114,30 EUR / 191,30 USD

Co zawiera ten zestaw?

Zestaw Ratio Technology 2SHx12 na białym tle

Oto, co możesz kupić za 99,50 GBP.
Technologia proporcji

Obydwa kołowrotki kręcą się na łożyskach enduro ze stali nierdzewnej, a Ratio twierdzi, że są wykonane we własnym zakresie z acetalowego tworzywa termoplastycznego. Górne koło pasowe jest lekko przesunięte, aby pomóc 11-biegowym układom napędowym SRAM poradzić sobie ze zwiększoną szerokością 12-biegowych kaset.

Zestaw jest również kompatybilny z 10-biegowymi manetkami rowerów szosowych SRAM, a dodatkowo zawiera krążek linki umożliwiający przymocowanie do nich grzechotki 12SH.

Maksymalny udźwig 32 tony

Przerzutka tylna SRAM Rival jest połączona z kasetą Shimano

Szczelina B reguluje odległość pomiędzy zębem kasety a górnym kołem pasowym.
Technologia proporcji

Ratio podaje, że maksymalna pojemność zębów wynosi dokładnie 32, czyli tyle samo, co blokady drogowe WiFLi firmy SRAM. Oznacza to, że nie będzie można sparować z systemem 12-biegowej kasety do rowerów górskich Shimano.

READ  2023 BMW M2 kontra Audi RS3 w epickim pojedynku

Oczywiście niektóre 12-biegowe kasety szosowe Shimano to 11-34 i 11-36 (jedyne opcje w Shimano 105 Di2). Firma Ratio Technology oficjalnie nie popiera wiązania swojego asortymentu z tymi paskami, ponieważ „może to nieznacznie wpłynąć na odstęp B”.

Marka twierdzi, że przetestowała także 10-biegowe przerzutki MTB Exact-Avocation firmy SRAM z kasetami 11-36 i stwierdziła, że ​​„niektóre przerzutki nie mają wystarczającego zakresu ruchu, aby prawidłowo zmieniać szerokość kaset Shimano”.

Dlaczego pasażerowie chcieliby dokonać aktualizacji?

Scott Solace Gravel eRide 10 przy ścianie

Nie wygląda na to, że SRAM planuje wypuścić 12-biegowe mechaniczne warianty grupy osprzętu Rival, Force lub Red.
Oscar Hackl/Nasze media

11-biegowe grupy sprzętowe SRAM do rowerów szosowych i szutrowych reprezentują najnowszą ofertę marki w formie mechanicznej.

Z wyjątkiem niedawno ogłoszonego Apex Eagle (który wykorzystuje układ napędowy barweny), wszystkie 12-biegowe opcje SRAM na szosę i szutry to elektroniczne zestawy grupowe.

Korpus bębenka XDR na kole w warsztacie

Zwykle wymagane jest podwozie XDR z bębenkiem, ponieważ SRAM używa mniejszego przerzutki rozrusznika 10 ton.
Oscar Hackl/Nasze media

Artykuł reklamy MPU

Umożliwiając współpracę 11-biegowych mechanicznych grup grupowych SRAM poprzedniej generacji z 12-biegowymi kasetami, skutecznie zapewnia rowerzystom nowoczesną opcję mechaniczną bez konieczności zakupu zestawu kołowego kompatybilnego z markowym bębenkiem XDR.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *